  • 11. Data: 2003-10-28 15:24:13
    Temat: Re: Bankowosc elektroniczna w firmie
    Od: Hubert <h...@o...pl>

    >Bedzie to wlasnie zapewne Citi... Wiec gdyby mogl rozwinac temat o tych
    >przydatnych rzeczach, ktorych nie ma?

    1. A skąd jesteś? Tzn. jesli nie jesteś z W-wy to są lekkie kłopoty z
    załatwianiem różnych spraw np. kredytu - czas. Bo konto jest w W-wie w
    Handlowym. Ja w Lublinie mam oddział Handlowego, ale oni się tym raczej
    nie zajmują. Robi się to przez opiekuna rachunku i takie rzeczy mogą się
    wlec parę miesięcy. Oczywiście u mnie, gdzie mam w swojej firmie
    wszystko na głowie. U Ciebie zapewne ktos może tego bardziej
    przypilnować. Ogólnie załatwienie kredytu jest raczej dość proste, poza
    tym, ze wymagają sporo sprawozdawczości księgowej.
    2. Brak (? po prostu nie jestem do końca zorientowany, ale IMO tak jest)
    zleceń stałych
    3. Konto kosztuje 60 zl/m-c
    4. Każdy przelew, nawet wewnętrzny między kontami kosztuje 2,5 zl
    5. Brak (?) śledzenia co się dzieje z przelewami - system nie uwidacznia
    (?) np. przelewów, które wystawiłeś kilka dni temu, a które jeszcze
    czekają na swoją realizację. Czyli wystawiłeś i musisz o nich pamietać,
    bo np. dziś puścisz jakiś większy przelew, a za 2 dni zabraknie
    pieniędzy na ten, który wystawiłeś kilka dni temu
    6. Dość długo ściąga z konta zrealizowane przelewy czyli znów musisz
    pilnować pieniędzy, bo stan jest przez pewein czas "większy"
    7. Nie ma "automatycznego" pobierania brakującej kasy z subkonta z
    kredytem rewolwingowym - musisz wcześniej sam przelac je na konto głowne
    (2,5 zl)
    8. To samo z przychodzącymi pieniędzmi - nie zasilają one spłaty
    kredytu. Musisz je tam sam przelać (2,5 zl)
    9. ZUS to 3 przelewy czyli 3x2,5 zl
    10. Problem z wypłatami/wpłatami gotówki. Ja mam oddział Handlowego i
    mogę, ale wpłata jest chyba 0,4%. Inne banki oczywiście tez liczą sobie.
    Ale jak nie masz oddziału na miejscu...

    Te mankamenty wyjasnij w banku z jakimś informatykiem (skierują Cię), bo
    nie chciałbym coś tu Citi zarzucać. Ja chodzę na ISDN i może po części z
    tego to wynikać.

    Pomimo tego wszystkiego ogólnie jestem zadowolony, lecz bede się
    przeprowadzał - za drogie dla mnie. Dla Ciebie może byc OK.

    Uff...

    pozdrawiam
    Hubert

    Ludzie są fajni jak są skromni :-)