  • 1. Data: 2002-12-18 18:12:58
    Temat: Bankomat "pożarł" kartę
    Od: j...@p...onet.pl

    Dziś bankomat Euronetu połknął mi kartę - zupełnie bez przyczyny. Kartę Visa
    LukasBanku. Pani z Lukasa poradziła mi abym zastrzegł kartę co uczyniłem.
    Uważam zresztą ze słusznie. Zastrzeżenie kosztowało 25 zł. Kto powinien ponieść
    koszt zastrzeżenia. mam dziwne odczucie że nie ja. Czy mieliście
    podobną "przygodę"?
    Yaro'S
    P.S. Kartę juz mam z powrotem (zastrzeżoną) wydali mi ją Panowie dokonujący
    konserwacji maszyny. Wcześniej umówiła mnie z nimi pani z Euronetu.

  • 2. Data: 2002-12-18 18:38:26
    Temat: Re: Bankomat "pożarł"kartę
    Od: n...@w...pl (NETborg)

    Witaj !

    Ja również mam konto w Lukas Banku. Niestety obsługa pracowników Lukasa
    ogranicza się do doradzania (zero głębszego zainteresowania). Wydaje mi się,
    że pracownicy są słabo wyszkoleni. Wcześniej pracowałem w BZ WBK i często
    obsługiwałem podobne sytuacje. Ale zarówno ja jak i moi współpracownicy
    wgłębialiśmy się w temat. Dlatego mogę ci powiedzieć z doświadczenia, że z
    kartą stało się:
    Albo 1: karta straciła swą ważność (data ważności jest na karcie) i wtedy
    bankomat zobowiązany jest do połknięcia takiej karty, lecz nie trzeba jej
    zastrzegać.
    Albo 2: w trakcie dokonywania transakcji w bankomacie nastąpiła awaria na
    łączach. Bankomat zgłupiał i zapomniał o obsłudze ciebie więc i o karcie,
    którą tam wsadziłeś. W takim przypadku pani z Lukasa powinna zadzwonić do
    Centrum Kart i dowiedzieć się jaki jest status tej karty/transakcji a nie
    zastrzegać.

    Jeżeli wystąpisz do Lukasa o zwrot kosztu zastrzeżenia to za pewne banki Ci
    tego nie zwróci ... tylko ta Pani ze swojej własnej kieszeni. Więc zastanów
    się dwa razy co zrobić !?
    A na pocieszenie dodam, że niektórzy mi znani klienci wypłacali sobie
    wypłaty w bankomacie. Bankomat im nie wypłacił a z rachunku im poschodziło.
    Wyjaśnienie takich przypadków ciągnie się nieraz kilka miesięcy. Ciekawe co
    myśleli o tym sami poszkodowani !?

    Pozdrawiam,
    NETborg

  • 3. Data: 2002-12-18 18:44:50
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:012101c2a6c4$9ae820a0$43084cd5@komp1, NETborg wrote:

> [...]
    > Albo 1: karta straciła swą ważność (data ważności jest na karcie) i
    > wtedy bankomat zobowiązany jest do połknięcia takiej karty, lecz nie

    Kilka tygodni temu włożyłem nieważną od 2 miesięcy kartę VE Lukasa do
    bankomatu Euronetu. Bankomat zwrócił kartę i wyświetlił coś w stylu "karta
    utraciła ważność, skontaktuj się z bankiem". A więc nie zatrzymał jej (i
    bardzo dobrze, bo chciałem zachować na pamiątkę).

    --
    Robert

  • 4. Data: 2002-12-18 19:14:51
    Od: n...@w...pl (NETborg)

> [...]
    > utraciła ważność, skontaktuj się z bankiem". A więc nie zatrzymał jej (i
    > bardzo dobrze, bo chciałem zachować na pamiątkę).

    A powinien zatrzymać.

    NETborg

  • 5. Data: 2002-12-19 20:43:30
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

    tia,... a amnie kcialo zatrzymac wazna VC PKOBP, jak sie okazalo
    nie bylo polaczenia Euronetu z siecia.......

    wzbranialem sie przed Euronetem, ale musialem wyplacic gotowke....

    Jean

  • 6. Data: 2002-12-19 21:16:37
    Od: j...@p...onet.pl

    Moja karta była ważna jeszcze rok do stycznia 2004. Dzieki za informacje
    Yaro'S

  • 7. Data: 2002-12-21 01:12:57
    Od: "Beniowa" <b...@p...wp.pl>

> [...]
    ponieść
    > koszt zastrzeżenia. mam dziwne odczucie że nie ja. Czy mieliście

    Tak. 13 kwietnia 2001 r. zezarlo mi w Euronecie CitiCard wazny do 04/01. Bol
    byl o tyle maly, ze byl to Cirrus, a w domu od miesiaca czekal juz nowy.
    Pewnie juz sie nie dowiem, czy byla to wina Euronetu, czy Citibanku. Karty
    nie zastrzegalem (w koncu to tylko Cirrus).

    Grzegorz

  • 8. Data: 2002-12-27 01:56:51
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Beniowa" <b...@p...wp.pl> writes:

> [...]
    > Pewnie juz sie nie dowiem, czy byla to wina Euronetu, czy Citibanku. Karty
    > nie zastrzegalem (w koncu to tylko Cirrus).

    No coz. Pamietam, ze jak Citi zjadlo BH, to nagle Cirrusy/Maestra hb
    zrobily sie wazne do mniej-wiecej poczatku miesiaca wydrukowanego
    na karcie (niezaleznie od zapewnien pracownikow (? nie wiem kto tam
    odbiera telefony) Citi - przypuszczalnie tracily waznosc wraz
    z zamowieniem nowych kart, ktory byly wysylane po 3 miesiacach).

    Moze to cos podobnego?
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 9. Data: 2002-12-27 08:13:03
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Beniowa"

> [...]
    > Pewnie juz sie nie dowiem, czy byla to wina Euronetu, czy Citibanku. Karty
    > nie zastrzegalem (w koncu to tylko Cirrus).

    kiedys byla juz tu dyskusja o kartach citi, ktore koncza waznosc nie z
    koncem napisanego na nich miesiaca lecz w polowie. Jesli to prawda to moze
    to bylo powodem zatrzymania karty, tym bardziej ze wyslali juz nową.
    *** blad ***

  • 10. Data: 2003-01-07 22:27:22
    Od: "Beniowa" <b...@p...wp.pl>

    > kiedys byla juz tu dyskusja o kartach citi, ktore koncza waznosc nie z
    > koncem napisanego na nich miesiaca lecz w polowie. Jesli to prawda to moze
    > to bylo powodem zatrzymania karty, tym bardziej ze wyslali juz nową.

    Sorki, bylem na grupie nieobecny pomiedzy sierpniem 1999 a styczniem 2002,
    wiec pewnie cos mi umknelo :-)
    ATSD Citi mogl jakos poinforomowac, ze akurat w ich przypadku zapis wazne do
    04/01 wcale nie oznacza, ze mona placic do 30.04.2001. Zawsze uzywam starych
    kart "do oporu" zeby nowe starczyly na dluzej.
    Grzegorz