  • 1. Data: 2004-11-24 20:14:37
    Temat: Bankomat EUR na lotnisku - jeszcze raz.
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Ten bankomat wypłacający EZR na terytorium RP t ofaktycznie fascynujący jest ;-)
    Oddział obok nic nie wie, ale wpadłem do jakiegoś większego hehe marmurka pognębić
    panią za ladą (pani siedzi ja stoję, jak to
    dżentelmen ;-))
    Pani było łatwiej na przykładach, więc przykładowo karta Maestro wypłaty w EUR za
    granicą to 2,5% prowizji, ale ponoć na lotnisku
    bez prowizji, bo to ich bankomat i tak jest w TOiP.
    Pognębiłem panią pytaniem, po jakim kursie te EUR.
    'Dziennym'
    OK, ale dla dewiz czy dla pieniędzy?
    '??'
    Może ktoś z Was wypłacał i potem sprawdzał?
    I może ktoś z Was wypłacał kartami innych banków (no tak, ktoś wypłacał) i sprawdzał,
    jak te kursy w lotniskowym bankomacie
    wyglądają, z takim generalnym podsumowaniem 'warto' albo 'nie warto, lepiej PLN i do
    kantoru' ??
    JaC

  • 2. Data: 2004-11-24 22:05:51
    Temat: Re: Bankomat EUR na lotnisku - jeszcze raz.
    Od: "Jurek" <n...@p...onet.pl>

    Ja nie sprawdzalem, ale skoro w W-wie miales dzis w kantorze kurs Euro skup
    4,19, sprzedaz 4,22 - to w jakim banku i po ktorym kursie oczekujesz, ze
    wyjdziesz lepiej wyplacajac karta z bankomatu?
    Jesli znajdziesz taki bank, daj znac. A jak nie znajdziesz, znajdz chwile
    czasu i odpowiedni kantor.

    Kiedys, w zamierzchlych czasach, byl taki bank, ktorego nazwy tu nie
    wymienie, ktory z dolarowej karty wyplacal zlotowki po kursie oscylujacym
    miedzy srednim a kursem sprzedazy waluty. Podobno oplacalo sie nawet
    zaplacic prowizje za wyplate z bankomatu. No, ale to bylo dawno i nie wiem
    juz sam, czy to prawda.

    Ale dzis jakos trudno mi uwierzyc w takie cuda, tak sie porobilo.

    Co oczywiscie nie oznacza, ze nie jest ciekawe, po jakim kursie to Euro
    wyplacaja na Okeciu, tyle, ze na cuda bym nie liczyl.

    Pozdrawiam
    Jurek

  • 3. Data: 2004-11-25 00:28:53
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    Użytkownik " 666" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    > 'Dziennym'
    > OK, ale dla dewiz czy dla pieniędzy?
    > '??'

    jeden z kursów jest dla rozliczeń gotówkowych, a drugi bezgotówkowych...
    niestety nie wiem który jest który
    domyślam się jedynie, ze dewizy=bezgotówkowe ; pieniądze=gotówkowe

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    k...@X...pl <wytnij XX i zbedna kropke gdy bedziesz pisać
    http://kw1618.w.interia.pl

  • 4. Data: 2004-11-25 13:09:25
    Od: "Marcin" <m...@g...pl>

    > Co oczywiscie nie oznacza, ze nie jest ciekawe, po jakim kursie to Euro
    > wyplacaja na Okeciu, tyle, ze na cuda bym nie liczyl.

    Jesli masz dostep do jakis historycznych tabeli, to ja 10.11.2004 wyplacilem
    z tego bankomatu na Okeciu karta mBanku 150 EUR (data ksiegowanie 12.11.2004)
    co kosztowalo mnie 649,91 zl + 10 zl (prowizja) - 5zl (reczne uznanie po
    reklamacji).
    Marcin

  • 5. Data: 2004-11-25 18:04:56
    Od: "Jurek" <n...@p...onet.pl>

    No, nie jest zle, nie jest zle....
    Tylko, ze dostep do kursow to kazdy ma, np.:
    http://republika.pl/kantorintraco1/ (sa i inne kantory o zblizonych kursach,
    ale ten ma bardzo dobra informacje na stronie).

    W srode 10.11.2004 kurs sprzedazy euro w kantorze wahal sie od 4.27 do 4.29,
    w piatek 12.11.2004 od 4.30 do 4.31, jesli czegos nie pomylilem.
    Tak wiec kupujac 150 euro w ciagu tych dni zaplacilbys od 640.50 do 646.5

    Ile to bilet autobusowy w Warszawie kosztuje? 2.40?

    Pozdrawiam
    Jurek

  • 6. Data: 2004-11-26 08:46:08
    Od: "Marcin" <m...@g...pl>

    > Tylko, ze dostep do kursow to kazdy ma, np.:
    > http://republika.pl/kantorintraco1/ (sa i inne kantory o zblizonych kursach,
    > ale ten ma bardzo dobra informacje na stronie).

    Jasne, nie mialem czasu sprawdzac, az tak dokladnie, ale dzieki za sprawdzenie
    - widze, ze jest ten bankomat to rozwiazanie nie dosc, ze wygodne i
    bezpieczne, to jeszcze nie az tak kosztowne.

    > Ile to bilet autobusowy w Warszawie kosztuje? 2.40?
    Tak.
    www.ztm.waw.pl ;-)

    Wczoraj dostalem list z mBanku, z ktorego dowiedzialem sie, ze moja reklamacja
    (10zl zamiast 5zl) zostala uznana (zrobili to tak naprawde zaraz po moim
    telefonie).
    Napisali wlasnie, ze pracuja nad tym problemem wyplat innych walut niz PLN na
    terenie RP. Ciekawy jestem tylko czy latwiej bedzie im to zmienic w systemie,
    czy w TOiP - moze po prostu zmienia zapis z bankomaty poza terytorium RP na
    bankomaty wyplacajace inna walute niz PLN...
    Pozyjemy, zobaczymy

  • 7. Data: 2004-11-26 09:55:08
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Tego się obawiam ;-)))