  • 21. Data: 2015-12-24 11:45:33
    Temat: Re: Banki maja się dobrze
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 24 Dec 2015 06:25:36 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > To jedno z najgłupszych pytań, jakie można zadać. Nie ma przecież
    > jakiejś "normy ilości oddziałów banków". Zawsze dla jednego wariata
    > będzie za dużo banków, dla drugiego za dużo kościołów, a dla trzeciego
    > za dużo przedszkoli.

    Z przedszkolami sprawa jest akurat prosta - jak ci nie chca dziecka
    przyjac, bo brak miejsc - to jest ich za malo, jak trzeba zamykac bo
    puste stoja - to za duzo.

    Jakbys po chlebek musial codziennie dralowac kilometr mijajac po
    drodze 10 bankow ... tez bys powiedzial ze cos tu jest nie tak.

    Ale ... co niektorzy moze niech rok podlicza - ile wydali na zywnosc,
    na odziez, a ile na odsetki i inne oplaty od kredytow.

    > Opinie takich ignorantów nie mają jednak znaczenia
    > - lokali jest tyle, ile ich właściciele chcą prowadzić i płacą za to
    > swoimi pieniędzmi. Próby regulowania tego to już prosta droga do
    > Hilarego Minca i zsyłek na Sybir (inna skala, ale ten sam sposób i
    > argumentacja myślenia). Przemyśl to.

    Akurat regulacje sie zdarzaja.
    Mieszkancy narzekaja ze chlebka nie moga kupic, to im miasto wydziela
    lokal na sklep spozywczy, apteke, itp.

    We Francji ponoc piekarz musi urlop uzgadniac i podac adres
    najblizszej czynnej piekarni :-)

    > - optuj za rozwiązaniami prawnymi ułatwiającymi prowadzenie działalność
    > bankową - przez co liczba banków zwiększy się, zwiększy się
    > konkurencyjność, spadną marże

    Eee tam. Nowy maly sie rozwinie ... i sprzeda duzemu :-)

    J.

  • 22. Data: 2015-12-24 11:55:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-12-24 o 11:45, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > Jakbys po chlebek musial codziennie dralowac kilometr mijajac po
    > drodze 10 bankow ... tez bys powiedzial ze cos tu jest nie tak.

    Ale to wina banków? Skoro jest taki popyt na chleb, załóż sklep i
    zarabiaj kokosy na pustynnym rynku.

> [...]
    >
    > Akurat regulacje sie zdarzaja.
    > Mieszkancy narzekaja ze chlebka nie moga kupic, to im miasto wydziela

    Kolejny o mentalności Hilarego Minca... Jasne, że to się zdarza, ale
    traktowanie tego jako coś normalnego? Aż ciarki przechodzą.

    > We Francji ponoc piekarz musi urlop uzgadniac i podac adres
    > najblizszej czynnej piekarni :-)

    > Eee tam. Nowy maly sie rozwinie ... i sprzeda duzemu :-)

    No tak, bo istotą każdego biznesu jest to, aby się rozwinąć i sprzedać
    dużemu...

    To, że na rynku są tylko duzi gracze jest spowodowane tym, że tylko
    potencjalnie dużym państwo daje działać. Co jest zaprzeczeniem idei
    banku - bank, z włoskiego ławka - nazwa pokazuje od czego zaczyna się
    bank, czyli od ławki, na której pracowali włoscy handlarze.

    I czas przestać myśleć o banku jako o (tfu!) instytucji zaufania
    publicznego. Niech będzie 100 000 banków w Polsce, i nawet niech 10 000
    rocznie upada. Czemu ja nie mogę założyć banku i wykonywać w nim
    czynności bankowych na przykład na sumę 100 000zł, skoro miałbym
    klientów, którzy mi ufają?

    Powracając do przykładu piekarni - jakiś J.F. by powiedział, że
    piekarnia może być tylko taka, która sprzedaje milion chlebów dziennie,
    a potem dziwił się, że jest mało piekarń, małe łączą się w duże, chleb
    jest drogi, a sklepy wyglądają jak pałace...

    --
    Liwiusz

  • 23. Data: 2015-12-24 15:19:39
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

> [...]
    >
    > Jakbys po chlebek musial codziennie dralowac kilometr mijajac po
    > drodze 10 bankow ... tez bys powiedzial ze cos tu jest nie tak.

    Juz sie nie bój - rynek nie znosi próżni.
    Codziennie przejezdzam przez miescinki, gdzie za sklep słuza samochody z
    przenosnym sklepem. I to pomimo ze w tych miejscowossciach sa sklepy!

    > Ale ... co niektorzy moze niech rok podlicza - ile wydali na zywnosc,
    > na odziez, a ile na odsetki i inne oplaty od kredytow.

    Ano własnie!
    To sa nasze wybory!

> [...]
    > lokal na sklep spozywczy, apteke, itp.
    >
    > We Francji ponoc piekarz musi urlop uzgadniac i podac adres

    U nas tez tak jest.
    W aptekach.

    > Eee tam. Nowy maly sie rozwinie ... i sprzeda duzemu :-)

    A na jego miejsce powstanie inny mały :)

  • 24. Data: 2015-12-24 15:57:16
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <r...@k...pl> 7...@4...com

    : To w sumie nieistotne, bo teraz stworzymy dobrobyt.
    : Z podatku bankowego i od powierzchni hipermarketów
    : rzecz jasna. No bo z czego?

    Może z rozsądnego prawa, w którym 'wypukliny'=/='skolioza'.
    Taka moja sugestia...

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'

  • 25. Data: 2015-12-28 10:47:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 24 Dec 2015 11:55:25 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Ale to wina banków? Skoro jest taki popyt na chleb, załóż sklep i
    > zarabiaj kokosy na pustynnym rynku.

    Niby dobrze piszesz, ale punkt widzenia sie zmienia, jak sam musisz
    dralowac kilometr po chlebek, mijajac banki po drodze :-)

    > No tak, bo istotą każdego biznesu jest to, aby się rozwinąć i sprzedać
    > dużemu...

    A nie ? zalozyc, rozwinac i sprzedac drogo - swietny interes :-)

    > To, że na rynku są tylko duzi gracze jest spowodowane tym, że tylko
    > potencjalnie dużym państwo daje działać.

    Nie - monopol naturalnym wytworem kapitalizmu.

    A z drugiej strony owszem - na banki sa pewne wymogi kapitalowe,
    wysokie. Tym niemniej jak widac - bankow u nas jakby ubywa.

    > Co jest zaprzeczeniem idei
    > banku - bank, z włoskiego ławka - nazwa pokazuje od czego zaczyna się
    > bank, czyli od ławki, na której pracowali włoscy handlarze.

    Ale za ta lawka byl solidny dom. Pozyczylbys pieniadze komus, kto ma
    tylko lawke ?
    Zreszta ta lawka to raczej kantor walutowy byl.

    > I czas przestać myśleć o banku jako o (tfu!) instytucji zaufania
    > publicznego. Niech będzie 100 000 banków w Polsce, i nawet niech 10 000
    > rocznie upada.

    Naprawde bys tego chcial ? Nie znac dnia ani godziny, gdy twoje
    oszczednosci znikna ?
    A o ile pamietam, to jestes tez zwolennikiem wynajmowania mieszkania,
    wiec teraz wyobraz sobie starosc - bez pieniedzy, bez mieszkania, bez
    emerytury ...

    > Czemu ja nie mogę założyć banku i wykonywać w nim
    > czynności bankowych na przykład na sumę 100 000zł, skoro miałbym
    > klientów, którzy mi ufają?

    Bo sie nie znasz. No chyba, ze nie doceniam i sie znasz - wtedy wiesz
    co trzeba, aby bank zalozyc. Albo zeby dzialac bez zezwolenia.

> [...]
    > a potem dziwił się, że jest mało piekarń, małe łączą się w duże, chleb
    > jest drogi, a sklepy wyglądają jak pałace...

    No coz, jak widac jest odwrotnie. Jedna duza piekarnia wykosila z
    rynku wiele innych, ktore robily chleb dobry, ale za drogi.
    No, teraz widac mala rewolucje w Lidlach.

    J.

  • 26. Data: 2015-12-28 11:08:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-12-28 o 10:47, J.F. pisze:

    > Niby dobrze piszesz, ale punkt widzenia sie zmienia, jak sam musisz
    > dralowac kilometr po chlebek, mijajac banki po drodze :-)

    Nie sądzę, aby była taka sytuacja (nie że się drałuje kilometr po chleb,
    bo to pewnie gdzieś na wsi możliwe, tylko że się drałuje kilometr, bo są
    banki).

    > A nie ? zalozyc, rozwinac i sprzedac drogo - swietny interes :-)

    Skoro tak, to aktualnie na rynku zawsze będzie dużo tych małych, co to
    będą mieli aspirację do tego "świetnego interesu".

    Swoją drogą czytając twoje dyrdymały ;) skojarzył mi się kawał, jak to
    do milionera przychodzi facet z prośbą o pożyczkę. "Mam pomysł na
    interes, który się będzie sprzedawał jak świeże bułeczki". Milioner
    odpowiada: "Sprzedawaj więc świeże bułeczki".

    > Nie - monopol naturalnym wytworem kapitalizmu.

    Większej bzdury nie słyszałem. Monopol jest tam, gdzie państwo ogranicza
    konkurencję. Banki są tego dobrym przykładem.

    > A z drugiej strony owszem - na banki sa pewne wymogi kapitalowe,
    > wysokie. Tym niemniej jak widac - bankow u nas jakby ubywa.

    Nie tym niemniej, tylko "z tego powodu". Masz potężne braki w logicznym
    rozumowaniu.

    > Ale za ta lawka byl solidny dom. Pozyczylbys pieniadze komus, kto ma
    > tylko lawke ?
    > Zreszta ta lawka to raczej kantor walutowy byl.

    A co to ma do rzeczy czy ja bym pożyczył? Może bym pożyczył, może nie.
    To JA mam mieć zaufanie do bankiera.

    > Naprawde bys tego chcial ? Nie znac dnia ani godziny, gdy twoje
    > oszczednosci znikna ?

    1) Dywersyfikacja
    2) Poza bankami jest życie

    > A o ile pamietam, to jestes tez zwolennikiem wynajmowania mieszkania,
    > wiec teraz wyobraz sobie starosc - bez pieniedzy, bez mieszkania, bez
    > emerytury ...

    Dobry przykład. Może właśnie wówczas stwierdziłbym, że opłacało by mi
    się kupić mieszkanie, aby nie trzymać pieniędzy w jakichś niepewnych
    bankach? :)

    > Bo sie nie znasz. No chyba, ze nie doceniam i sie znasz - wtedy wiesz
    > co trzeba, aby bank zalozyc. Albo zeby dzialac bez zezwolenia.

    Chciałbym pożyczyć od kolegi 1000zł i te pieniądze pożyczyć innemu
    koledze. Nie mogę, bo to jest działalność bankowa. Widzisz absurd?

    Tak czy siak monopolu żadna nie ma.

    --
    Liwiusz

  • 27. Data: 2015-12-28 11:12:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 24 Dec 2015 14:19:39 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
> [...]
    > Codziennie przejezdzam przez miescinki, gdzie za sklep słuza samochody z
    > przenosnym sklepem. I to pomimo ze w tych miejscowossciach sa sklepy!

    Wiem. Ale w duzych miastach tego nie ma.
    Czyby warunkiem koniecznym byla duza ilosc bylych rolnikow, ktorzy sa
    caly czas w domu ?

    W duzym miescie mozna za to zamowic zakupy w Almie czy w Tesco, z
    dowozem do domu..

    > Ano własnie! To sa nasze wybory!

    Nie bardzo. Tym niemniej widac jakie sektory ile zarabiaja :-)

    > U nas tez tak jest. W aptekach.

    Apteki maja dobry interes i wcale nie chca sie zamykac na urlop :-)

    J.

  • 28. Data: 2015-12-28 11:16:03
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> writes:

    [...]
    > Większej bzdury nie słyszałem. Monopol jest tam, gdzie państwo ogranicza
    > konkurencję. Banki są tego dobrym przykładem.

    Hm. Ja bym jednak poczytał co się działo np. w USA pod koniec XIXw. Bo
    to jakby słabo pasuje do tego co powiedziałeś ...

    KJ

  • 29. Data: 2015-12-28 11:28:29
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 28 grudnia 2015 10:47:26 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > Naprawde bys tego chcial ? Nie znac dnia ani godziny, gdy twoje
    > oszczednosci znikna ?
    Chyba nie tak daleko od nas są kraje gdzie możesz wybrać bank z gwarancjami
    "państwowymi" albo taki który nie jest objęty systemem tych gwarancji

  • 30. Data: 2015-12-28 11:31:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-12-28 o 11:16, Kamil Jońca pisze:
    > Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> writes:
    >
    > [...]
    >
    > Hm. Ja bym jednak poczytał co się działo np. w USA pod koniec XIXw. Bo
    > to jakby słabo pasuje do tego co powiedziałeś ...

    Już lecę do biblioteki czytać w ciemno ;)

    --
    Liwiusz