  • 1. Data: 2002-03-31 20:42:53
    Temat: Banki Offshore/Karty kredytowe/Urzad Skarbowy
    Od: <p...@p...onet.pl>

    Czesc
    Mam pewne "CZYSTO TEORETYCZNE" pytanie ;-). Zaluzmy ze pewne kwoty beda wplywac
    na moje zagraniczne konto "ofshore" (przelewy z tez zagranicy, nie z Polski)
    Zaluzmy ze chcialbym korzystac z tych srodkow w Polsce.
    Wchodza w rachube dwie mozliwosci i w zwiazku z tym mam pytania:
    1. Dosnane karte kredytow z tego banku. Moge z niej korzystac w Polsce (nie
    poruszajmy tutaj sprawy kosztow tych operacji). Czy USkarbowy moze mnie jakos
    namierzyc?

    2. Przelewam spora kwote na konto w Polsce (ROR). Czy U Skarbowy tez to
    namierzy?

    No i ostatnie pytanie:
    .. Zaluzmy ze chce jakies kwoty przelewac z Polski na offshore. Ile moge na raz
    i jak czesto?

    Oczywiscie jeszcze raz podkreslam, ze sa to czysto teoretyczne pytania
    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 2. Data: 2002-03-31 20:53:46
    Od: "Przemyslaw Plaskowicki" <p...@p...name>

> [...]
    (nie
    > poruszajmy tutaj sprawy kosztow tych operacji). Czy USkarbowy moze mnie

    Nie wolno mieć kont poza Polską bez zezwolenia NBP, albo nie mieszkając na
    stałe (lub na czas nauki/pracy etc) poza Polską. (Oczywiście jeśli masz
    tylko obywatelstwo PL).

    > 2. Przelewam spora kwote na konto w Polsce (ROR). Czy U Skarbowy tez to
    > namierzy?

    Zależy jaka kwota. Duże (chyba od 10000 EUR) są rutynowo zgłaszane.

> [...]
    na raz
    > i jak czesto?
    >
    > Oczywiscie jeszcze raz podkreslam, ze sa to czysto teoretyczne pytania

    Może, oczywiście że może. W ramach powiedzmy rutynowej kontroli, donosu
    sąsiada albo wścibskiej biuralistki w Twoim banku, sprawy karnej, informacji
    z Interpolu/FBI/Mossadu ;-).
    Generalnie, złapią Cię, wystarczy poczekać.

    Pozdrawiam,

    --
    Przemysław 'Pshemekan' Płaskowicki

  • 3. Data: 2002-03-31 20:56:09
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Plaskowicki" <p...@p...name> napisał w
    wiadomości news:a87t0h$h3q$1@news.tpi.pl...

    > Nie wolno mieć kont poza Polską bez zezwolenia NBP, albo nie mieszkając na

    Na jakiej podstawie tak twierdzisz?

    Maciej

  • 4. Data: 2002-03-31 21:10:54
    Od: <p...@p...onet.pl>

    Hej
    Nie pytalem jednak o zgodnosc z polskimi przepisami (tutaj nie mam zludzen) ale
    o szanse wychwycenia:
    - operacji dokonywanych w Polsce karta zagraniczna wystawiona na mnie
    - niewielkich ale czestych przelewow z zagranicy na moje konto w Polsce
    - i odwrotnie
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2002-03-31 21:21:32
    Od: "Przemyslaw Plaskowicki" <p...@p...name>

    "MK" <m...@i...pl> napisał(a) wiadomość oznaczoną jako
    > Użytkownik "Przemyslaw Plaskowicki" <p...@p...name> napisał
    > wiadomości news:a87t0h$h3q$1@news.tpi.pl...

    > Na jakiej podstawie tak twierdzisz?

    Hmm. Na podstawie FAQ ;-).
    http://www.netforia.pl/~m_m/faq4pbb/index.php?id=31&
    start=1
    Może tylko wyraziłem się niezbyt ściśle...

    Pozdrawiam,

    --
    Przemysław 'Pshemekan' Płaskowicki

  • 6. Data: 2002-03-31 21:24:52
    Od: "Przemyslaw Plaskowicki" <p...@p...name>

> [...]
    > - operacji dokonywanych w Polsce karta zagraniczna wystawiona na mnie
    > - niewielkich ale czestych przelewow z zagranicy na moje konto w Polsce

    Przecież napisałem ;-). Rząd nie inwigiluje obywateli (mam nadzieję), ale
    przypadkowo może wpaść na trop. Jak duży jest ten przypadek, to kwestia
    względna... Jak się ma pecha to i cegła na łeb spadnie w drewnianym
    kościele...

    Pozdrawiam,

    --
    Przemysław 'Pshemekan' Płaskowicki

  • 7. Data: 2002-03-31 21:32:52
    Od: "MAX" <max_kr(no-spam)@poczta.onet.pl>

    "MK" <m...@i...pl> wrote in message news:a87t4q$hq2$1@news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Przemyslaw Plaskowicki" <p...@p...name> napisał
    > wiadomości news:a87t0h$h3q$1@news.tpi.pl...

    > Na jakiej podstawie tak twierdzisz?

    Precyzując: konto mieć można, ale nie środki na nim - art. 9 pkt 6 oraz art.
    11 Prawa dewizowego.

    A jak namierza się delikwenta: art. 15 oraz 20 i następne Prawa dewizowego

    Czyli wykrycie jest tylko kwestią czasu.

    Pozdro
    MAX

  • 8. Data: 2002-03-31 21:41:09
    Od: "MAX" <max_kr(no-spam)@poczta.onet.pl>

    "MAX" <max_kr(no-spam)@poczta.onet.pl> wrote in message

> [...]
    >
    > A jak namierza się delikwenta: art. 15 oraz 20 i następne Prawa dewizowego
    >
    > Czyli wykrycie jest tylko kwestią czasu.

    A inna kwestia to jest pociągnięcie do odpowidzialności - jeżeli prowadzisz
    działalność godpodarczą, a bank znajduje się w kraju stosującym szkodliwą
    konlurencję podatkową, to US może się dobrać do skóry i to skutecznie.

    Natomiast jeżeli robisz to jako osoba fizyczna a transakcje są na małe
    sumy - to zależy tylko od Twojego szczęścia.

    MAX

  • 9. Data: 2002-03-31 22:42:44
    Od: "Seba *****" <s...@p...gazeta.pl>

    Cześć,

    US nie ma wglądu do sald na twoim rachunku, może to zrobić jedynie w wypadku
    wszczęcia postępowania karno-skarbowego, na wniosek sądu.

    Nie ma limitów na przelwy z Polski za granicę. Oczywiście jest to
    monitorowane przez polskie i zachodnie banki. Chodzi o pranie pieniędzy.

    Cześć

  • 10. Data: 2002-03-31 22:50:26
    Od: "mops" <m...@v...pl>

    Ale wogole to po co kombinowac? Offshore sie zaklada zeby uciec z
    podatkiem wiec chyba masz firme i w ten desen kombinujesz. Jak masz
    male podatki to sie offshore nie oplaca, a jak placisz spore podatki to
    i podroz pareset kilosow po kesz tez chyba nie przeraza?

    --
    Jutro moze bedzie, wczoraj juz na pewno bylo
    mamy tylko dzien dzisiejszy, zyjmy teraz, zyjmy chwila.