  • 321. Data: 2009-03-25 22:25:48
    Temat: Re: Bank mówi dopłać
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Wojciech Bancer" <p...@p...pl> wrote in message
    news:slrngsl38c.5kg.proteus@pl-test.org...

    > I stanowisko KNF w rzeczonej sprawie:
    > http://www.bankier.pl/wiadomosc/Stanowisko-KNF-ws-za
    dania-przez-banki-dodatkowego-zabezpieczenia-do-kred
    ytow-hipotecznych-1928689.html

    KNF to niech sie lepiej wezmie za cos madrego, a nie straszy nacjonalizacja
    bankow na podstawie decyzji administracyjnych, bo gdyby zaczeli zarzadzac
    bankami korzystajac ze swoich kadr to system bankowy w ciagu kilku miesiecy
    zakonczylby zywot. Polski raczej nie stac na takie wsparcie dla instytucji
    finanasowych jakie zafundowaly USA.

    MK

  • 322. Data: 2009-03-25 23:25:45
    Temat: Re: Bank mówi doplac
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 25 Mar 2009 22:22:06 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Niekoniecznie.

    Koniecznie. Taki jest cykl zakupu. Kupujesz teraz (znaczy - ustalasz cenę),
    a dostawa za rok.

    > Nie dziwi Cie, ze gdy rosla cena ropy, to cena benzyny nie czekala
    > poltora roku?

    Nie.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 323. Data: 2009-03-26 00:47:24
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Mithos <f...@a...pl> writes:

    > Co za BZDURA. Znajomy z pracy ostatnio wynajął 2 pokoje na Mokotowie
    > za 2k PLN miesięcznie (z czynszem) + liczniki. Takie są po prostu
    > ceny.

    To jakis "apartament" od zawodowcow?
    Czy stare mieszkanie w starej plycie, ktore normalnie (gdyby nalezalo do
    nas) nalezaloby najpierw nieco odrestaurowac?

    Bo wiesz, roznica w cenie moze byc wielokrotna.

    > Koleżanka (z tej samej pracy) kupiła pod koniec 2008 r. mieszkanie
    > takiej samej wielkości na Białołęce

    Nowe moze?

    > Każdy kto zna Warszawe wie jak fajnie jest mieszkać w Białołęce lub
    > innych Tarchominach, gdzie dojazd do pracy oscyluje w okolicach 1,5h w
    > jedną stronę (z Mokotowa 15-20 minut tramwajem lub metrem),

    Ursynow?
    Ale pewnie na Tarchominie jeszcze gorzej z przedszkolami?

    > Do tego dreszczyk emocji związany z obecnymi ruchami banków...
    > bezcenne. Ludzie co mają kredyty (pobrane "na górce) zaczęli wpadać w
    > panikę. Właśnie dzisiaj.

    Dzisiaj czy nie dzisiaj, mieli pecha. Takie zycie. Zawsze tak jest
    z gorkami, kredyt nie jest wyjatkiem.

    > Kalkulować trzeba umieć. Teraz właśnie wychodzi ta kalkulacja. Poza
    > tym nie wiem jakim trzeba być kiepskim w kalkulacji aby wyszło że
    > lepiej jest płacić za mieszkanie na kredyt ponad 3k PLN niż za wynajem
    > 2k PLN.

    Stary, ludzie wlasnie tak kalkulowali i juz maja kredyty posplacane
    i mieszkaja u siebie (a nawet dodatkowo wynajmuja innym, bo najpierw
    kupowali mniejsze, a jak sie poprawily warunki, to kupili drugie
    wieksze). Wiec nie dramatyzuj, to ze czasem nastepuje problem nie
    znaczy, ze zawsze/czesto tak wlasnie bedzie.

    Fakt, ceny w ostatnich latach w takiej np. Warszawie byly chore.
    8+ kzl za metr w przypadku mieszkania na Pradze, oryginalnie
    1-pokojowego, bez garazu i windy, to jakis zart. Ale skoro byli
    nabywcy...

    > I proszę mi nie mówić o tym, że za 35 lat zostanie się
    > właścicielem takiego mieszkania.

    To bez sensu liczenie. Wiele osob bierze takie kredyty, ale z zamiarem
    ich szybszego splacenia. Po prostu dluzszy kredyt = nizsza rata to
    jakies zabezpieczenie, ze "w razie czego" nie ma problemu. Ludzie
    takze liczyli, i licza, ze raty beda coraz mniejsze w porownaniu do
    zarobkow.

    > Obecnie wygląda to tak, że ludzie co
    > brali kredyty w walutach mają znacznie większe zobowiązania niż te ich
    > mieszkania są warte,

    Ale tylko jesli mieli pecha. Takie zycie, jedni na walutach zarobili,
    inni musza stracic. Jak kupowali po np. 3 kzl/m2 (nowe, ~ 100 m2
    w centrum itd), gdy waluty byly drogie, to raczej nie maja powodow do
    placzu?

    > A musisz ?

    Jest tyle zdecydowanie ladniejszych miejsc. Np. w gorach. Ciekawe ile
    tam grunt kosztuje (poza parkiem narodowym).
    --
    Krzysztof Halasa

  • 324. Data: 2009-03-26 00:49:39
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Mithos <f...@a...pl> writes:

    > Ja powiem tak : mieszkając w Warszawie (Wilanów) dojeżdżałem do pracy
    > (i później do domu) prawie 1,5h. Szybciej drogę praca/dom pokonywali
    > ludzie mieszkający w Pruszkowie (WKD) czy nawet poza województwem
    > mazowieckim (np. w Skierniewicach). Teraz nadal mieszkam w Warszawie
    > ale już nie w Wilanowie i stwierdzam, że od wielkości mieszkania (i
    > jego wieku) ZNACZNIE ważniejsza jest lokalizacja.

    Zalezy dla kogo. Jak ktos np. pracuje typowo w domu (co ma wiele wad,
    ale nie ma tej jednej), to lokalizacja jest mu z tego punktu widzenia
    obojetna.

    Natomiast jesli ma dzieci, to wielkosc ma znaczenie zasadnicze. Im
    starsze dzieci, tym znaczenie jest jeszcze wieksze.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 325. Data: 2009-03-26 00:55:03
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Jan Werbiński <j...@j...com> writes:

    > Sprzeczne, ze proszą o niezwiększanie marży, a jednocześnie grożą tym,
    > którzy mają wiele ryzykownych kredytów.

    Ryzyko podejmuje sie w momencie udzielenia/wziecia kredytu.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 326. Data: 2009-03-26 00:58:47
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Jan Werbiński wrote:

    > Użytkownik "Wojciech Bancer" <p...@p...pl> napisał w wiadomości

    http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33209,64171
    38,Bank_mowi__doplac.html

    > Sprzeczne, ze proszą o niezwiększanie marży, a jednocześnie grożą tym,
    > którzy mają wiele ryzykownych kredytów.

    Ale przecież zwiększenie marży nijak nie czyni tych kredytów mniej
    ryzykownymi.

    Gdyby te dodatkowe 0.5% szło na jakieś ubezpieczenie różnicy między kredytem
    a zabezpieczeniem - wtedy to ma ręce i nogi, ale ja jakoś nie mogę pojąć
    związku między zwiększeniem marży a ryzykiem danego kredytu.

    p. m.

  • 327. Data: 2009-03-26 01:58:00
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> writes:

    > Koniecznie. Taki jest cykl zakupu. Kupujesz teraz (znaczy - ustalasz cenę),
    > a dostawa za rok.

    I pol roku produkcji? Podejrzana sprawa, ale ja na szczescie benzyny nie
    musze produkowac.

    > Nie.

    Wyglada na sprzecznosc na pierwszy rzut oka.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 328. Data: 2009-03-26 07:09:47
    Temat: Re: Bank mĂłwi dopĹ?aÄ?
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

> [...]
    > pojąć
    > związku między zwiększeniem marży a ryzykiem danego kredytu.

    Sprzedaję dżinksy. Na 100 sprzedanych zwykle nie płacono za 5 szt. Ostatnio
    pogorszyły się wskaźniki moich klientów takie jak np cash flow oraz zyski.
    Poprzednio przy tak złych wskaźnikach nie płacono za 10 szt na 100.
    Podwyższam więc marżę o tyle, żeby mieć tyle samo zysku z 90 szt, co
    poprzedno z 95 szt. W ten sposób ryzyko spadku zysku zostało uwzględnione w
    cenie dżinksa.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 329. Data: 2009-03-26 07:32:59
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "mvoicem" <m...@g...com> wrote in message

> [...]
    > pojąć
    > związku między zwiększeniem marży a ryzykiem danego kredytu.

    kiedys jeden z koncetmow paliwowych przeanalizowal ile placi na
    ubezpieczenia pojazdow. Doszli do wniosku, ze zamiast je ubezpieczac stworza
    wlasny fundusz na ktory beda wplywaly kwoty jakie do tej pory przeznaczali
    na skladki ubezpieczeniowe i beda z niego realizowane wyplaty na naprawe
    szkod. Ty uznalbys, ze to nie ma sensu, a w tej firmie okazalo sie, ze z
    funduszu zostalo duzo kasy po zaplaceniu wszystkich szkod. Te 0,5% moze
    pokryc straty kredytowe wynikajace z pogorszenia sie wytuacji kredytowej
    klientow i spadku wartosci zabezpieczenia. Oczywiscie zeby to zrozumiec
    nalezy spojrzec na cala populacje z miejsca banku, a nie pojedynczego
    kredytobiocy.

    MK

  • 330. Data: 2009-03-26 08:23:25
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "george" gqacda$86e$...@n...news.neostrada.pl

    > przy tym zadłuzeniu Polakow we franku obawiam sie jednak ogólnej deprechy...

    Depresję można wyleczyć ziołami. ;)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'