  • 11. Data: 2014-07-31 03:45:54
    Temat: Re: BZWBK 70 -- osttania edycja Konta Godnego Pogardy
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 53d9146f$0$2375$6...@n...neostrada.pl

    > Reszta jest nienaprawialna :-)

    https://www.youtube.com/watch?v=rGP1xwXH5tU

    Szkoda, że nie każdy wie o tej nienaprawialności.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 12. Data: 2014-07-31 14:34:44
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" lrb9g2$kv8$...@n...news.atman.pl

    > -- narzędzia fachowców (delikatnie ujmując) kiepskie

    Rurki przecięli szczypcami do cięcia blachy/drutu -- faceci
    na filmach mają stosowne przecinaki...

    https://www.youtube.com/watch?v=vbEWnPU_Npo
    wymiana agregatu
    https://www.youtube.com/watch?v=rGP1xwXH5tU
    Wymiana filtra oraz napełnienie lodówki czynnikiem chłodniczym

    IMO to (wymianę filtru) u mnie należało zrobić.

    https://www.youtube.com/watch?v=rGP1xwXH5tU#t=30
    tu jest przecinanie rurki
    Fachowcy ;) przecięli szczypcami do cięcia metalu.

    Z trudem wykręcali gwiazdkowe/krzyżakowe wkręty (niemal
    idealne łby -- jak nówki, nieskaleczone i duże, głębokie
    wcięcia) z płyty wiórowej. :)

    Oczywiście fachmani nie mieli przy sobie żadnej podkładki,
    na której by mogli ustawić wyjętą lodówkę. Dałem im owcze
    skóry -- oni proponowali mi, abym dał im gazety [chyba
    linki do gazet...] lub ręczniki...

    Co po ręczniku naciśniętym raczej ostrą ,,nóżką'' lodówki?
    Spełni jakąś rolę? Tak -- rozetnie się w miejscu nacisku. :)
    Podkładka musi być i miękka, i wytrzymała na rozcinanie.

    > -- znajomość rzeczy taka sobie
    > -- dążenie fachowców raczej rozbieżne z przywróceniem
    > sprawności lodówki
    > -- zapał do pracy ogromny (pod warunkiem, że ja,
    > z uszkodzonym kręgosłupem, wyjmę lodówkę z szafki)

    Jedna informacja o moim kręgosłupie nie starczyła?
    To fachmani rodem z ZUS -- długo trzeba było tłumaczyć
    fachmanowi, że nie pomogę w dźwiganiu... Gdy ktoś kłamie
    na co dzień -- zwykle nie dowierza innym.

    > -- koszt (50 pln) raczej wysoki, biorąc pod uwagę
    > jedynie wyjęcie lodówki z szafki i zepsucie lodówki
    > oraz dwukrotną wizytę; za drugim razem było dwóch
    > fachowców zdolnych do wyjęcia lodówki
    > -- rokowania: być może jeszcze tylko 70 pln (jeśli nie uda się naprawa)
    > być może jeszcze tylko 150 pln (jeśli uda się naprawa)
    > -- gwarancja roczna, ale chyba w postaci słownej

    Może i OT (na pewno OT) ale IMO ,,żywotny'' interes...

    IMO w Polsce z szacunkiem do pracy jest źle.
    Zapłaciłbym 200 pln za rzeczywistą naprawę
    lodówki -- bo szukanie nowej, pasującej do
    szafki jest raczej trudne.

    Czy inni zapłacą choćby 100 pln za reperację, gdy
    nie będą zmuszeni do szukania z centymetrem w rękach?...
    IMO ,,fachowcom'' pozostaje zarobek na ,,profesjonalnym'' dojeździe.
    Daleko mieli?

    Mille dał namiar na ten serwis:

    https://www.google.pl/maps/place/Trykoszko+S.,+Roguc
    ki+A.+Zak%C5%82ad+naprawy+AGD/@53.145838,23.114401,1
    7z/data=!3m1!4b1!4m2!3m1!1s0x0:0xba77af4896000942

    ale zgodnie z moimi informacjami ta sama firma jest tu:

    http://panoramafirm.pl/podlaskie,,bia%C5%82ystok,kru
    cza,6/naprawa_agd_gwarancyjny_pogwarancyjny_s._tryko
    szko_a._rogucki_s.c.-arxcyj_loo.html

    a to tak zwany krok od miejsca mego zamieszkania.
    Dojazd taksówką byłby znacznie tańszy. :)

    Wg niezbyt taniego cennika:

    pierwszy kilometr 5 pln
    kolejny kilometr 2 pln
    godzina czekania 40 pln

    Można zatem powiedzieć, że fachowcy policzyli:

    5+2+40...

    https://www.google.pl/maps/dir/Kr%C4%99ta+12,+Bia%C5
    %82ystok,+Polska/Krucza+6,+Bia%C5%82ystok/@53.111441
    1,23.1277632,15z/data=!4m15!4m14!1m5!1m1!1s0x471ffbf
    b5325c09b:0x50edcc70a1bc31d1!2m2!1d23.1439919!2d53.1
    132889!1m5!1m1!1s0x471ffbef2529fc23:0xb5185dd9fbaf75
    12!2m2!1d23.1302691!2d53.1111724!3e0!5i2?hl=pl

    Wg Googli to (samochodem) od 1.3 km do 1.7 km...

    Być może policzyli jazdę w dwie strony?...

    () Przyjechali 2 razy. (pierwszym razem brakowało fachowca do wyjęcia lodówki)
    (od początku mówiłem BARDZO WYRAŹNIE, że lodówka jest zabudowana)
    () Wykręcili 8 wkrętów. (połowę z metalu, połowę z wiórowych płyt meblowych)
    () Wyjęli lodówkę i przecięli (szczypcami -- jedno ciach na jedno cięcie)
    dwie rurki.
    () Dużo gadali i zawile liczyli koszty, ale dopiero po przecięciu rurek...

    -=-

    A jak sprawił się hydraulik? (też z pakietu Millego) Ten rokuje dobrze.

    () Wziął zapłatę za 2 złączki. Moja złączka wg niego miała
    skaleczony gwint. Ja tę złączkę założyłem (i zacisnąłem)
    na wyciętym fragmencie rury bez trudu. Obejrzałem pod
    lupą -- nie było śladu skaleczenia poza śladami demontażu,
    dokonanego przez tego hydraulika, ale owe ślady nie kaleczyły
    gwintu. Hydraulik za złączki policzył 24 pln, być może dałoby
    się je kupić za 16 pln, ale ja zapewne by zapłacił za jedną
    ponad 12 pln i zapłaciłbym za dojazd do sklepu.

    http://pl.kan-therm.com/kan/upload/cennik-push.pdf
    KAN-therm złączka mosiężna skręcana z gwintem wewnętrznym
    O18×2 G1/2"
    w jednym miejscu tego cennika taka złączka kosztuje 9.80 pln w innym 12,58 pln
    kody chyba -- 9001.94 9014.350

    () Rurę plastykową przecinał przecinakiem. Miejsca cięcia
    też obejrzałem przez lupę -- bardzo ładne cięcia.

    () Ja bym raczej zaopatrzył się w płaskie klucze, lub choćby
    w lepsze żabki, ale ostatecznie można uznać, że jego
    żabkami można skręcać sześciokątki.

    Żabki wyglądają jakoś tak:

    https://www.google.pl/search?q=%C5%BCabka+klucz&neww
    indow=1&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=-SraU5SgH
    vH74QSv2oGYBQ&ved=0CCAQsAQ&biw=1280&bih=709

    płaskie klucze tak:

    https://www.google.pl/search?newwindow=1&biw=1280&bi
    h=709&tbm=isch&sa=1&q=p%C5%82aski+klucz&oq=p%C5%82as
    ki+klucz&gs_l=img.3..0l2.39057.40573.0.41178.7.7.0.0
    .0.0.145.529.0j4.4.0....0...1c.1.49.img..6.1.130.zUW
    KJMAaFtY

    -=-

    Pielęgniarek, lekarzy, murarzy itd. -- nie próbowałem jeszcze.
    Zamiast ganiać na zastrzyki latem, można chyba wziąć okrągłe
    konto Millego. (okrągłe, czyli bez kantów?) Po roku ma chyba
    kosztować 4,99 pln miesięcznie. [drogo... ale w zestawieniu
    z lodówkowymi ,,fachowcami'' -- jak darmo]

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 13. Data: 2014-08-01 01:02:47
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 31 Jul 2014 01:32:44 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > Możesz wysyłać na moje konto -- 665363835. (nawet jeśli Ci
    > nie zwrócę 1 grosza, stając się przez to zuchwałym złodziejem,
    > niewiele stracisz)

    Dzięki, przetestowałem. Tylko nie przepuść na pierdoły ;)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 14. Data: 2014-08-01 03:29:32
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Borys Pogoreło" 1ulwc5ykiebl3$....@4...net

    > Dzięki, przetestowałem. Tylko nie przepuść na pierdoły ;)

    Odeślę Ci, gdy wyśpię się. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 15. Data: 2014-08-01 11:50:02
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Borys Pogoreło" 1ulwc5ykiebl3$....@4...net

    > Dzięki, przetestowałem. Tylko nie przepuść na pierdoły ;)

    Odesłałem Ci 2 razy po 1 groszu, abyś mógł
    wywiązać się także z sierpniowych płatności.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 16. Data: 2014-08-01 12:11:52
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 53d9146f$0$2375$6...@n...neostrada.pl

    > Ja lodowke reperowalem raz, dawno temu, ale sprawa jest prosta - jest dostepny
    termostat lub zarowka,
    > albo nie jest.

    Termostat jest naprawialny? To ciekawe.
    IMO też trzeba mieć palnikową lutownicę,
    bez której nie wymienisz termostatu.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 17. Data: 2014-08-01 12:22:19
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" lrdd7p$30n$...@n...news.atman.pl

    > https://www.youtube.com/watch?v=rGP1xwXH5tU#t=30
    > tu jest przecinanie rurki
    > Fachowcy ;) przecięli szczypcami do cięcia metalu.

    I aby było jasne -- nie to jest problemem, że
    szczypcami, bo ta rurka i tak idzie do śmietnika.

    Problemem jest to, że cena nagle skoczyła w górę po
    przecięciu tych rurek, sięgając ceny nowej lodówki.

    Przed przecięciem rurek nie było mowy o wymianie agregatu
    ani o tym, że być może zapłacę za ,,pracę'' a lodówka nadal
    nie będzie sprawna, a nawet jeśli będzie sprawna, nie będzie
    żadnej rozsądnej gwarancji -- choćby półrocznej, bo i co mi
    po zagwarantowaniu tego, że ,,spawanie fachowca'' nie puści?

    Fachowiec łączenie rurek nazwał spawaniem, nie ja. Ja
    uważam, że to lutowanie.

    Problemem jest drenowanie mojej kieszeni i udawanie
    pracy. (do której fachowcy nie mieli szacunku)

    Dodatkiem jest postawienie lodówki na stoliku -- mniejszym
    od lodówki, podpartym jedną nogą i przymocowanym do ściany.
    Lodówka waży około 35 kilogramów, więc bez drzwi waży około
    30 kilogramów -- stolik był obciążony raczej mocno...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 18. Data: 2014-08-01 12:24:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał w
    >"J.F." 53d9146f$0$2375$6...@n...neostrada.pl

    >Termostat jest naprawialny? To ciekawe.

    Wymienialny.

    http://allegro.pl/termostat-do-lodowki-polar-cz235-2
    80-300-340-ts177-i4414191865.html

    Do pewnego stopnia nawet naprawialny, ale 25 zl nie warto.

    >IMO też trzeba mieć palnikową lutownicę,
    >bez której nie wymienisz termostatu.

    przeciez widzisz ze na konektorki.

    J.

  • 19. Data: 2014-08-01 14:59:10
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 53db6af6$0$2240$6...@n...neostrada.pl

> [...]

    80-300-340-ts177-i4414191865.html

    > Do pewnego stopnia nawet naprawialny, ale 25 zl nie warto.

    A co ze zwiniętym drutem? Po prostu zwisa
    [i powiewa na chłodzie] czy jest do czegoś
    przymocowany? Jeśli termostat wymienia się
    razem z drutem a drut po prostu zwisa -- OK.

    Uznałem, ze drut trzeba odlutować od termostatu.
    (i przylutować do nowego)

    Ale nawet jeśli zwisa -- nowy łatwo doprowadzić do zwisu?
    Drut łatwo wyciągnąć, ale trudno wepchnąć.

    -=-

    Mam już dwa typu nowej lodówki:

    http://www.candy.pl/produkt/1435-cfo_195_1_e 999 pln
    http://www.ceneo.pl/13031133#tab=reviews 649 pln

    Mam dziurę w szafce: 123 cm jeśli wywale górną półkę
    87 cm bez wywalania tej półki
    57 cm szerokości, ale jeśli
    szafka zamknie się na swoich zawiasach, to te
    zawiasy pochłoną około 2.5 cm; jeśli szafka
    zamknie się na zawiasach lodówki, cała szerokość
    szafki (57 cm) będzie dla lodówki [a ja bedę maił
    masę problemów zwiazanych z takim cudem czerpanym
    od bogaczy, ale implementowanym biedakom; brak
    precyzji sprawia, że tak zabudowana lodówka
    sprawia problemy różne]
    50 cm głębokości półki pod lodówką
    na tej półce (a raczej na takich dwóch, lezących jedna
    na drugiej) spoczywa [w pokoju? -- w kuchni] lodówka
    6 cm za tą półką w kierunku ściany
    czyli lodówka musi mieć mniej niż 56 cm głębokości
    te 6 cm to komin, którym wędruje rozgrzane powietrze,
    wlokąc za sobą masy kurzu, którego po kilkunastu latach
    starczyłoby na zupełne zapełnienie worka sporego odkurzacza

    Lodówka Amici ma więcej niż 87 cm -- bo kiedyś Amica produkowała
    lodówki wysokie na 123 cm i na niespełna 87... Teraz ma nieco
    wyższe niż 87 cm...

    Ale część tej wysokości to blacha eLkształtna, której pionową
    część mogę wyrzucić niejako na zewnątrz szafki, przez co zyskam
    niemal 1 cm!!! Geniusz tego rozwiązania jest aż nazbyt widoczny!!!

    Nowe lodówki są (moim zdaniem) wykonane z wysokogatunkowego,
    prasowanego i ślicznie lakierowanego końskiego lub krowiego
    (nie znam się na tym) gówna.

    ______________
    półka górna
    ______________|
    -------------.| <-- to rzucenie okiem z boku

    Zobaczmy, jak zmieni się opis po drobnych korektach:
    To rzucenie okiem, zboku.
    'Zbok' to inaczej zboczeniec. W mowie potocznej trudno
    o interpunkcję czy rozdzielające spacje.

    Poziome krechy ciągłe to półka.
    Przerywana krecha ciągła to góra lodówki.
    Pionowe dwie to blacha stercząca pionowo na około 1 cm.
    Pionowe trzy ściana (drzwi) przednia lodówki.

    Stercząca blacha ma grubość nie większą niż 1 mm -- luz
    pomiędzy drzwiami szafki a reszta szafki to około 5 mm,
    ale producent szafki popełnił drobny (około 0.5 mm) błąd
    i półka wystaje lekko z szafki, co jest w tym wypadku
    niekorzystne...

    _________________________
    _________________________|
    | ^ |
    | | |
    <-->| 5 |
    6 | 7 | <-- a rzut z góry
    c |<--- 50 cm ------->|
    m | | |
    | c |
    | m |
    | | |
    ____|_____________v_____|.
    _________________________|

    I rzut z przodu:

    ._________________________.
    | |
    | |
    | |
    |<-------- 57 cm -------->|
    | |
    |_________________________|
    |_________________________|
    | | |
    | | |
    | | |
    | L | |
    | o | |
    | d |
    | ó | 8
    | w | 7
    | k |
    | a | c
    | A |
    | m | |
    | i | |
    | c | |
    | a | |
    | | |
    | | |
    |_________________________| v
    | na tym stoi lodówka |
    |_________________________| <-- dwie półki
    |_________________________| gruba, solidna na górze
    | |
    | |
    | |

    Innym genialnym rozwiązaniem jest wyfrezowanie rowków pod nóżki lodówki.
    Takie nóżki są 4 i każda ma około 8 mm wysokości.

    Mogę też wywalić jedną z dwóch półek pod lodówką,
    jednak mam wrażenie, że górna jest wzmacniająca,
    choć wygląda jak ozdobno-dystansująca... [dystalna?]

    Wzmocnić mocowanie półki dolnej mogę za pomocą blach
    zabranych ze starej lodówki... Ale czy wystarczy wzmocnienie
    samego mocowania cienkiej półki? Czy cienka półka nie złamie się?...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 20. Data: 2014-08-02 00:02:19
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

> [...]

    > się je kupić za 16 pln, ale ja zapewne by zapłacił za jedną
    > ponad 12 pln i zapłaciłbym za dojazd do sklepu.

    http://leszekc.w.tkb.pl/BZWBKKB700/zlaczka/

    Przepraszam za trochę pornografii -- mały fragment mego ciała...
    Zaciskająca nakrętka spadała, więc podtrzymałem ją palcem, który
    widać na fotce... Nie wpadłem na pomysł, aby rurkę trzymać poziomo,
    a teraz mi nie chce się pstrykać kolejnej fotki...

    Te fotki to dowód na sprawność złączki. Leży u mnie od czasu budowania
    mieszkania. Nawet nie wiem, jak jej użyć -- czy środkowy pierścień
    (zaciskający) ma być włożony tak jak na fotce, czy odwrotnie.
    Dowiedziałbym się tego w sklepie, gdybym kupował taką
    złączkę -- potrzebne były dwie, ja miałem tylko jedną.

> [...]
    > O18×2 G1/2"
    > w jednym miejscu tego cennika taka złączka kosztuje 9.80 pln w innym 12,58 pln

    Aby było jasne -- nie mylę BZWBKKB z Mille, choć ostatnia
    odpowiedź Millego przypomina odpowiedzi BZWBKKB. Wrzuciłem
    te fotki tutaj, bo tak było wygodnie, nie zaś dlatego, żeby
    wskazać podobieństwo pomiędzy tymi bankami.

    Z pracy hydraulika jestem zadowolony.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'