  • 1. Data: 2002-07-16 04:32:15
    Temat: Re: BRE odplywa przez Multi i mBank
    Od: "Mscislaw" <M...@n...com>

    "minik" <m...@m...net> wrote ...
    > "mBank i Multibank zwiększają koszty BRE

    czy moze mi ktos po goralsku wyjasnic czemu BRE ma dwa e-banki? czym sie
    roznia?
    czy "m" w "mBank"u to jest "Multi"?

  • 2. Data: 2002-07-16 15:57:46
    Temat: BRE odplywa przez Multi i mBank
    Od: "minik" <m...@m...net>

    "mBank i Multibank zwiększają koszty BRE

    opr. Łukasz Dec

    Agencja ratingowa Fitch nadała negatywną perspektywę dla oceny BRE Banku.
    Może to oznaczać jej redukcję w najbliższym czasie. Jako jedną z przyczyn
    podano brak rezultatów w strategii na rynku detalicznym.

    "Detaliczne oddziały BRE, Multibank i mBank, powstałe w celu dywersyfikacji
    strumienia dochodów banku i poprawy kosztownej, raczej hurtowej struktury
    depozytowej, zwiększyły koszty działania banku nie mając znacznego wpływu na
    marżę odsetkową do tej pory" - ocenili analitycy Fitcha.

    Poza tym ich zdaniem stopień zwrotu z kapitałów BRE w 2002 r. będzie
    uzależniony od sprzedaży niektórych aktywów, w tym wprowadzeniu na giełdę
    mBanku (wejdzie na parkiet na licencji Banku Częstochowa). Nie wiadomo jak
    rynek oceni tę ofertę. W tym roku odbyło się zaledwie kilka debiutów
    giełdowych, fiasko poniosła emisja akcji ITI Holdings. Zdaniem agencji Fitch
    bankowość detaliczna nie przynosi na razie korzyści całej grupie kapitałowej
    BRE Banku (brak wpływu na marżę odsetkową), nie mówiąc już o potencjalnej
    atrakcyjność dla inwestorów (wysokie koszty)."

    Za bankier.pl

  • 3. Data: 2002-07-16 16:50:50
    Od: "Pawel Galinski" <g...@w...pl>

    | czy moze mi ktos po goralsku wyjasnic czemu BRE ma dwa e-banki? czym sie
    | roznia?
    | czy "m" w "mBank"u to jest "Multi"?

    mBank jest ortodoksyjnie internetowy, MultiBank jest marmurkowo/netowy .

    --

    Pawel Galinski [Gall]

  • 4. Data: 2002-07-16 17:36:37
    Od: ".:jazoo:." <j...@i...pl>

> [...]
    na
    > marżę odsetkową do tej pory" - ocenili analitycy Fitcha.

    Troche dziwne... o ile z w sprawie mBanku można by się zgodzić (z tym, że
    nie
    przyniesie BRE nadzwyczajnych wpływów), to obserwując podejście/strategię
    BRE co do Multi, to nie był bym już takim pesymistą... tak mi się wydaje,
    skoro:
    - mają całkiem przyzwoity poziom otwierania nowych rachunków (trzeba tu
    pamiętać,
    że w każdym wypadku wymagają min. 1000 PLN wpływów) - chyba, ze coś się
    zmieniło od tego jak się ostatnio gdzieś chwalili ;-)))
    - zatkał im się departamen rozpatrujący Plany Finansowe... co można
    wytłumaczyć
    bardzo duzym zainteresowaniem klientów do "związania się z Multi na dłużej"
    ;-))
    - od września wprowadzają w oddziałach jakiś nowy projekt do obsługi
    klientów
    z wyższej półki.... co pewnie będzie się wiązało także z przeniesieniem
    części klientów
    z Private Banking`u BRE (?) - ale może ktoś bardziej wtajemniczony to
    potwierdzi? ;-)))
    - co by o nich nie mówić... mają całkiem przyzwoitą ofertę zarówno dla osób
    indywidualnych
    (Panowie z Multi - cały czas czekam na kartę kredytową! ;-))) jak i dla osób
    prowadzących DG.

    Reasumując, (co prawda nie jestem analitykiem ;-) dałbym im jeszcze trochę
    czasu,
    żeby się mogli wykazać ;-)

    .:jazzoo:.

  • 5. Data: 2002-07-16 18:06:37
    Od: "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pawel Galinski" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    > mBank jest ortodoksyjnie internetowy, MultiBank jest marmurkowo/netowy .

    No i MultiBank ma być częścią detaliczną BRE, a mBank osobnym bankiem S.A.
    czy jakoś tak.

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 6. Data: 2002-07-16 21:05:46
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Tue, 16 Jul 2002 19:36:37 +0200, ".:jazoo:." <j...@i...pl>
    wrote:

    >(Panowie z Multi - cały czas czekam na kartę kredytową! ;-))) jak i dla osób
    >prowadzących DG.

    Nie zebym sie czepial, ale proszac _panow_ o kredytowke to raczej z
    Multi jej nie dostaniesz :-).
    Tym sie w Lodzi zajmuja _panie_ :-)))

    BP, NNMSP
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 7. Data: 2002-07-16 21:21:32
    Od: g...@l...mm.pl (Grzegorz Dabrowski)

    Wojtek Frabinski napisal:
    > Nie zebym sie czepial, ale proszac _panow_ o kredytowke to raczej z
    > Multi jej nie dostaniesz :-).
    > Tym sie w Lodzi zajmuja _panie_ :-)))
    > BP, NNMSP

    Ale szukaja kogos do pomocy - moze znajdzie sie jakis rodzynek ;)
    http://www.multibank.pl/multibank/kariera_jobs.jhtml
    ?job=8446

    Pozdrawiam, Grzegorz

  • 8. Data: 2002-07-16 21:42:18
    Od: "minik" <m...@m...net>

    > mBank jest ortodoksyjnie internetowy

    Do paz/list 2002

  • 9. Data: 2002-07-16 21:44:00
    Od: "Pafcik" <p...@u...gov.pl>

    <CIACH>
> [...]
    > BRE Banku (brak wpływu na marżę odsetkową), nie mówiąc już o potencjalnej
    > atrakcyjność dla inwestorów (wysokie koszty)."

    a ja pojąć nie mogę skąd się biorą wysokie koszty takiego mbanku -

    zatrudnienie całego mbanku na poziomie pierwszego lepszego marmurowego
    oddziału PeKaO czy BPH itp

    koszty oprogramowania to fakt niezaprzeczalny ale co jeszcze ?

  • 10. Data: 2002-07-17 07:56:43
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    > Reasumując, (co prawda nie jestem analitykiem ;-) dałbym im jeszcze trochę
    > czasu, żeby się mogli wykazać ;-)

    To nie jest problem mBanku czy multi tylko problem zyskow BRE !!! To ze
    mBank nie przynosi zyskow (jeszcze) IMO nie jest zaskoczeniem dla BRE,
    zaskoczeniem jest raczej to ze zacznie przynosic zyski tak szybko - rok
    wczesniej niz zakladano.
    Podobnie z multi, bowiem nikt chyba w BRE nie zakladal, ze multi zacznie
    przynosic zyski w pierwszym roku dzialalnosci !
    Analitycy Fitcha nie powiedzieli nic odkrywczego :-)))

    Pozdrawiam,
    Witek