  • 1. Data: 2002-05-15 13:33:45
    Temat: BRE Bank (Multibank, IzzyBank wkrotce mBank) SLEDZI SWOICH KLIENTOW!!!
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Za Teleinfo
    http://www.teleinfo.com.pl/artykul.php?id_artykulu=8
    78

    Dla mnie zgroza! Zacytuje 2 fragmenty, IMHO najmocniejsze :-/
    ---------
    Jako narzędzie wspierające wszystkie inicjatywy internetowe banku
    wybrano platformę eCRM ATM Dynamo. Na jej bazie firma AMG.net wdrożyła w
    BRE portal Multiport, serwisy MultiBanku i IzzyBanku, wkrótce dołączy do
    nich nowy serwis mBanku. ATG Dynamo pozwala na zbieranie informacji o
    kliencie począwszy od jego pierwszego kontaktu z ofertą banku. Już w
    momencie obejrzenia przez użytkownika internetowej reklamy BRE Banku w
    zewnętrznym serwisie zakładany jest jego anonimowy profil w systemie
    eCRM, w którym zbierane są dalsze informacje o kolejnych kontaktach z
    reklamą, wizytach na stronach i sposobie poruszania się po nich. Gdy
    użytkownik dokonuje rejestracji w Multiporcie lub IzzyBanku, dane z
    profilu anonimowego kopiowane są do indywidualnego profilu użytkownika.
    ---------
    BRE Bank aktywnie stosuje również mechanizm scenariuszy biznesowych
    (tzw. e-Bussiness Scenarios), zaawansowaną funkcjonalność platformy ATG
    w zakresie zarządzania relacjami z klientami. Scenariusze są
    zaaranżowaną według pewnego schematu serią interakcji z użytkownikiem
    serwisu, pozwalają śledzić i antycypować jego działania oraz odpowiednio
    na nie reagować. Scenariusze biznesowe są stosowane przez BRE Bank do
    śledzenia zachowań użytkownika, zarządzania banerowymi kampaniami
    promocyjnymi i prowadzenia działań marketingowych w formie
    spersonalizowanych kampanii e-mailowych. Taki mechanizm automatycznego
    przeprowadzenia analizy marketingowej umożliwia wysyłanie osobom
    zainteresowanym np. informacjami inwestycyjnymi propozycji skorzystania
    z oferty TFI Skarbiec lub domu maklerskiego z grupy BRE Banku, co
    wykracza poza CRM, obsługujący tylko klientów "internetowych" i jest
    krokiem na drodze do zbudowania zintegrowanego systemu zarządzającego
    klientami całej grupy kapitałowej.
    -------------

    Co Wy na to???

    BaLab

  • 2. Data: 2002-05-15 13:43:14
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Wed, May 15, 2002 at 03:33:45PM +0200, BaLab wrote:

> [...]
    78

    > Dla mnie zgroza! Zacytuje 2 fragmenty, IMHO najmocniejsze :-/

    [...]

    > -------------
    >
    > Co Wy na to???

    Nic. Wiekszosc firm sobie crm stawia. Na tepse nie narzekasz?

    --

    --w

  • 3. Data: 2002-05-15 14:14:42
    Od: "camokiller" <c...@h...pl>

    Nie wiem skąd mają takie dane, ale na przykład ING (Cała grupa, a nie
    tylko bank) takiego działającego CRM'a ma już od jakiegoś czasu.

    Kamil
    c...@h...pl

  • 4. Data: 2002-05-15 14:25:01
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "camokiller" <c...@h...pl> napisał w wiadomości
    > Nie wiem skąd mają takie dane, ale na przykład ING (Cała grupa, a nie
    > tylko bank) takiego działającego CRM'a ma już od jakiegoś czasu.

    W artykule jest też, że BRE Bank w roku 2000 postanowił uruchomić
    pierwszy w Polsce bank internetowy ;-))).

    Ale nie o to chodzi - jako klient mBank nie wyrażałem żadnej zgody na
    śledzenie mnie, i o ile się nie mylę zbieranie danych (nie anonimowych)
    o mojej aktywności, które dadzą się powiazać z moimi danymi osobowymi
    jest - w świetle prawa - nielegalne i moralnie naganne - narusza moja
    prywatność. Jeśli coś takiego robią też inne banki - to jest to coś,
    czym jak najszybciej powinien się zająć GIODO. Co kogo obchodzi, że
    szukam kredytu? Albo wprost przeciwnie, że chcę gdzies ulokować swoje
    nadwyżki??? To moja sprawa i tak długo jak wprost nie zgłoszę się do
    banku z prośbą o kredyt, nie mają prawa takich informacji o mnie
    zbierać!

    BaLab

  • 5. Data: 2002-05-15 14:57:28
    Od: "Ijon" <i...@b...pl>

    "BaLab" <b...@p...com> wrote in message news:abtran$9g3$1@news.tpi.pl...
> [...]
    > nadwyżki??? To moja sprawa i tak długo jak wprost nie zgłoszę się do
    > banku z prośbą o kredyt, nie mają prawa takich informacji o mnie

    Jasne. Powinno sie tez zabronic skladowania "cookies" na drodze ustawowej

  • 6. Data: 2002-05-15 14:58:33
    Od: RobertS <r...@g...pl>

    Ijon napisał(a):

    > Jasne. Powinno sie tez zabronic skladowania "cookies" na drodze ustawowej

    ja osobiscie nie przechowuje ciastek, ale tego typu systemy czerpia tez
    dane np z ip danego usera, wersji przegladarki itp

    pozostaje chyba uzywac kilku systemow i przegladarek oraz jeszcze
    tunelowac swoje wyjscie na swiat tak aby np uzywac serwisu mbanku z
    jednymi ustawiniami a czytac forum lub faq z innymi ustawieniami

    roberts

  • 7. Data: 2002-05-15 15:22:00
    Od: "rotten" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "BaLab" <b...@p...com> napisał w wiadomości
    > Za Teleinfo
    > http://www.teleinfo.com.pl/artykul.php?id_artykulu=8
    78

    > Dla mnie zgroza! Zacytuje 2 fragmenty, IMHO najmocniejsze :-/

    ktokolwiek kto chce sie nazywac bankiem powinien (musi?) miec taki system...

  • 8. Data: 2002-05-15 15:51:55
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Wed, May 15, 2002 at 04:25:01PM +0200, BaLab wrote:

    > W artykule jest też, że BRE Bank w roku 2000 postanowił uruchomić
    > pierwszy w Polsce bank internetowy ;-))).

    A jest to niby nieprawda?

    --

    --w

  • 9. Data: 2002-05-15 15:55:19
    Od: "camokiller" <c...@h...pl>

> [...]
    > o mojej aktywności, które dadzą się powiazać z moimi danymi osobowymi
    > jest - w świetle prawa - nielegalne i moralnie naganne - narusza moja

    A zgody na przetważanie danych w celach marketingowych nie dawałeś ?;-)

    Mnie też to strasznie denerwuje, i dlatego np. coraz rzadziej płacę
    kartami. Przeciwko samym płatnościom kartami nic nie mam, ale jeżeli wiem
    że informacje o moich transakcjach są później w jakiś sposób przetwarzane
    to już się zaczynam mocno zastanawiać ...

    Kamil
    c...@h...pl

  • 10. Data: 2002-05-15 19:28:29
    Od: "trzesnk" <t...@i...com.pl>

    Ja nie dawalem zgody na przetwarzanie marketingowe. Rezultat - nie
    uczestnicze w promocjach. To mi odpowiada. Jaka jest natomiast
    najprawdziwsza prawda, to nikt (poza bankiem) nie wie. Moze przetwarzaja, a
    jestem jeszcze tanim klientem, bo nie kosztuja ich moje wirtualne nagrody.