  • 11. Data: 2002-05-15 20:02:04
    Temat: Re: BRE Bank (Multibank, IzzyBank wkrotce mBank) SLEDZI SWOICH KLIENTOW!!!
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Wed, 15 May 2002 16:14:42 +0200, "camokiller" <c...@h...pl>
    wrote:

    >Nie wiem skąd mają takie dane, ale na przykład ING (Cała grupa, a nie
    >tylko bank) takiego działającego CRM'a ma już od jakiegoś czasu.

    A jakie sa praktyczne efekty jego dzialania dla klientów ?
    Dzwonia, mailuje czy co ?
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 12. Data: 2002-05-15 20:06:21
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Ijon" <i...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Jasne. Powinno sie tez zabronic skladowania "cookies" na drodze
    > ustawowej

    Nie o to chodzi. Podpisywałem z bankiem umowę na prowadzenie rachunku, a nie
    na to, ze bank będzie mnie prześwielał. Moje potrzeby to moja sprawa i obcym
    wara od tego!

    BaLab

  • 13. Data: 2002-05-15 20:10:37
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "RobertS" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > ja osobiscie nie przechowuje ciastek, ale tego typu systemy czerpia tez
    > dane np z ip danego usera, wersji przegladarki itp
    >
    > pozostaje chyba uzywac kilku systemow i przegladarek oraz jeszcze
    > tunelowac swoje wyjscie na swiat tak aby np uzywac serwisu mbanku z
    > jednymi ustawiniami a czytac forum lub faq z innymi ustawieniami

    Ale czy to ja mam się ukrywać, czy oni nie powinni szpiegować???
    Jeszcze rozumiem, gdy zbierają sobie informacje typu "facet z IP takim to a
    takim, używa sobie takiej to a takiej przegladarki". Mogą tez dla celów
    statystycznych badać zainteresowanie swoimi produktami. Ale wiązanie
    konkretnej osoby z konkretną aktywnością w sieci to juz naduzycie.
    Przechowywanie danych o tym, ze Bartek Labczyński interesował się kredytem
    na mieszkanie, bez wyraznej zgodny z jego strony to NADUZYCIE.

    BaLab

  • 14. Data: 2002-05-15 20:52:15
    Od: Konrad Brywczyński <k...@b...tk>

    Użytkownik <b...@p...com> napisał(a):

    > sieci to juz naduzycie. Przechowywanie danych o tym, ze Bartek
    > Labczyński interesował się kredytem na mieszkanie, bez wyraznej
    > zgodny z jego strony to NADUZYCIE.

    Ale jak przygotują lepiej dostosowany do potrzeb Twoich i Tobie
    podobnych kredyt, to się ucieszysz, prawda? Im naprawdę nie
    chodzi o to, żeby wiedzieć, czy X interesuje się tym, czy tamtym,
    ale żebyś był zadowolony z ich usług i pozostał klientem na dłużej,
    a nie zniechęcony nie przystającymi do Twoich potrzeb usługami
    odszedł do konkurencji (która może okazać się gorsza, choć z
    pozoru lepsza). CRM to układ typu win-win.

    --
    Konrad J. Brywczyński Riding on a unicorn
    k...@b...tk Stranded in my mind

  • 15. Data: 2002-05-15 21:08:41
    Od: "camokiller" <c...@h...pl>

    "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> wrote in message

    > A jakie sa praktyczne efekty jego dzialania dla klientów ?
    > Dzwonia, mailuje czy co ?

    W praktyce to nie wiem bo nie mam tam nawet konta, natomiast mogę
    powiedzieć to co widziałem na prezentacji.

    Zbierają praktycznie wszystkie dane jakie tylko mogą:
    -Dane demograficzne (rok urodzenia ,liczba dzieci, stan cywilny itp.)
    -Dane transakcyjne (wszystkie, łącznie z operacjami kartami, a więc wiedzą
    ile wydajesz w sklepie spożywczym, ile w księgarni ile w sklepie
    odzieżowym, itp., fajnych rzeczy można się dowiedzieć z tytułów przelewów)
    -Dane życiowe/behawioralne (a więc to jak się klient zachowuje)
    Oczywiście dochodzi tutaj problem błędów w tych danych, aktualności,
    powtórzeń, luk informacyjnych itp.

    W oparciu o te dane analizują dochodowość/ryzyko klienta (a więc to ile na
    danym kliencie można zarobić)
    Robią segmentacje rynku, i wykonują inne analizy.
    Te dane zbierają z różnych źródeł:
    Usługi bankowe, Ubezpieczenia na życie,
    Ubezpieczenia majątkowe, Fundusze emerytalne, Fundusze inwestycyjne

    Robią również analizę długotrwałej relacji z klientem. I na jakiś slajdach
    chyba z zachodu, było coś takiego, że np. klientom do 55 roku życia
    proponują rachunek oszczędnościowy, a powyżej np private banking, jeżeli
    wiedzą że masz dziecko które powiedzmy właśnie skończyło 14 lat to mogą ci
    zaproponować założenie jakiegoś rachunku młodzieżowego dla tego dziecka.
    Jeżeli widzą że chodzisz po jakiś stronach www grupy ING dotyczących
    giełdy papierów wartościowych, to mogą ci zaproponować założenie rachunku
    maklerskiego, żebyś nie uciekł im do konkurencji itp. itd.

    To tyle co pamiętam z prezentacji, ale jak to działa u nich w praktyce to
    pytanie zdecydowanie nie do mnie. A kolejna rzecz że nawet jak u nich
    takie coś działa, to jest to czas na pewno stosunkowo niedługi, a w
    związku z tym również tych danych jest nie za wiele. Pomyśl sobie jak
    można takie dane wykorzystać, gdyby dysponowali danymi o tobie powiedzmy z
    15 lat :)))))))

    W każdym bądź razie tylko i wyłącznie dla zdrowego rozsądku radziłbym nie
    wiązać wszystkich usług finansowo-ubezpieczeniowych z jedną grupą
    kapitałową.
    Tak więc np. fundusz emerytalny wybrać sobie jakiegoś CU, kredyt na dom
    powiedzmy w ING, biuro maklerskie np. w WBK, ROR'y powiedzmy w BRE itp.
    itd. w każdym bądź razie radziłbym unikać sytuacji gdzie cała wiedza o
    naszych finansach znajduje się jednej firmie.

    (pewnie zaraz ktoś powie że jestem jakiś paranoik :)))))
    Wyobraź sobie co by się działo gdyby jeszcze taka grupa finansowa miała
    jakiś duży portal internetowy, mogą śledzić co wpisujesz do wyszukiwarki
    itp. itd. ogólnie rzecz biorąc wcale mi się to nie podoba, i coś mi się
    zdaje że za jakiś czas jak pOsłowie uświadomią sobie zagrożenia płynące z
    tego typu praktyk to pojawią się jakieś zaostrzenia w prawie z tym
    związane.

    Kamil
    c...@h...pl

  • 16. Data: 2002-05-16 08:09:49
    Od: "Tomasz Skorupa" <t...@a...com.pl>

    Witam,

    "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> wrote in message
    > On Wed, 15 May 2002 16:14:42 +0200, "camokiller" <c...@h...pl>
    > wrote:
    [...]
    > A jakie sa praktyczne efekty jego dzialania dla klientów ?
    > Dzwonia, mailuje czy co ?

    Jestem ich klientem od czasu połączenia handlowego z citi czyli już ponad
    rok.
    Aktywnie korzystam z BSKOnline i kart płatniczych. Tak się złożyło, że
    również
    polisę mam w NN. IMHO jestem modelowym przykładem i ... jak narazie nic,
    kompletna cisza ani telefonu, ani oferty "specjalnie dla mnie".

    Mała złośliwość.
    Może ostatnio próbowali ten system włączyć i stąd ten pad systemu

    Pozdrawiam,
    Tomasz Skorupa

  • 17. Data: 2002-05-16 09:52:11
    Od: "Ijon" <i...@b...pl>

    "BaLab" <b...@p...com> wrote in message news:abuf95$egv$1@news.tpi.pl...
> [...]
    nie
    > na to, ze bank będzie mnie prześwielał. Moje potrzeby to moja sprawa i
    Sluchaj - jestes nieco przewrazliwiony.

    Likwidowalem ostatnio konto w PKO SA - wiesz ile tam "na mnie" mieli
    papierow ?
    I to czesto takich, ktore po raz pierwszy widzialem na oczy.

    Jesli masz cos do ukrycia - to ukrywaj. Nie mozesz jednak innym zabronic
    zbierania informacji - to paranoja.

  • 18. Data: 2002-05-16 14:04:30
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    > Jesli masz cos do ukrycia - to ukrywaj. Nie mozesz jednak innym
    zabronic
    > zbierania informacji - to paranoja.

    Nawet nie muszę im zabraniać :-) - ustawa o ochronie danych osobowych
    wymaga, aby to oni mieli moją zgodę na takie rzeczy.

    BaLab

  • 19. Data: 2002-05-16 14:05:52
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl> napisał w wiadomości

    > A jest to niby nieprawda?

    Hmm, ja cos korzystam z e-bankow od 1998 roku lub nawet wczesniej.

    BaLab

  • 20. Data: 2002-05-16 14:39:48
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Hmm, ja cos korzystam z e-bankow od 1998 roku lub nawet wczesniej.

    Ty korzystasz z niektorych kanalow elektronicznych. :)
    I wbrew pozorom w 98 nie powstal pierwszy bank internetowy - ogolnie mBank
    tez nie jest internetowym tylko raczej wirtualnym, ale to juz inna broszka.
    To co ma teraz Pekao to tylko kolejny kanal dystrybucji tych smaych uslug.