  • 21. Data: 2007-03-03 22:00:47
    Temat: Re: BPHahahah, bilet lotniczy, przewalutowanie i podp*rdolenie...
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2007-03-03 22:50, Wojciech Nawara stwierdził, że:
    > Więc jeżeli PayPal obciąża kartę w PLNach, w dokładnie takiej wysokości
    > jaką pokazał użytkownikowi, to to NIE JEST sytuacja, którą opisałem
    > powyżej i ewentualne przeliczenia PLN na PLN nie są tutaj już "winą"
    > PayPala.

    Przy blokadzie - owszem, przy obciążeniu (rozliczaniu) karty w opisie
    transakcji mam opis GB, sugerujący (w zasadzie nie mnie, tak to
    interpretuje konsultant), że to tak nie do końca była operacja PLNowa.
    Reklamowałem w banku i dostałem odpowiedź, że do nich faktycznie
    operacja trafiła w walucie (EUR, więc nie wiem co to GB ma sugerować ;-)
    ), VISA przeliczyła to na USD a bank na PLN. Właśnie dlatego zapłaciłem
    4.17zł za euro (bo dupa jestem i zapomniałem, że moja visa jest w USD
    rozliczana).

    I właśnie to miałem na myśli :)

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 22. Data: 2007-03-03 22:39:07
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Marcin Nowakowski napisał(a):

> [...]
    > ), VISA przeliczyła to na USD a bank na PLN. Właśnie dlatego zapłaciłem
    > 4.17zł za euro (bo dupa jestem i zapomniałem, że moja visa jest w USD

    Co tu gdybać, właśnie dziś zapłaciłem Inteligową VISĄ za jedną aukcję
    via PayPal. Niby w PLN, przynajmniej póki co wszystko na to wskazuje.
    Zobaczymy za parę dni co się zaksięguje, bo w Inteligo ładnie widać i
    oryginalną kwotę i walutę transakcji i miejsce wykonania.

    I teraz jeżeli będzie w PLN, to będzie przeliczone via USD, ale bank
    powinien uznać reklamację (ostatnio uznał przy biletach z Wizzaira gdzie
    właśnie wystąpiło przeliczenie z PLN na PLN).

    Jeżeli obciążenie będzie w innej walucie niż PLN, to znaczy, że PayPal
    niedostatecznie informuje o zasadach płatności.

    Tak wygląda ekran transakcji w PayPal
    http://nawara.info/paypal/paypal.png Jest niby mowa o równowartości w
    EUR, ale jak dla mnie za cholerę to nie sugeruje, że właśnie takie
    będzie obciążenie karty...

  • 23. Data: 2007-03-04 00:04:09
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2007-03-03 23:39, Wojciech Nawara stwierdził, że:
    > Tak wygląda ekran transakcji w PayPal
    > http://nawara.info/paypal/paypal.png Jest niby mowa o równowartości w
    > EUR, ale jak dla mnie za cholerę to nie sugeruje, że właśnie takie
    > będzie obciążenie karty...

    U mnie właśnie tak było. Rozliczono mi transakcję w EUR. PayPal
    oczywiście na reklamacje odpisuje po swojemu:

    "Szanowny Panie Marcinie Nowakowski,

    Dziękujemy za skontaktowanie się z firmą PayPal.

    W menu rozwijanym na stronie Wyślij pieniądze można wybrać walutę, w
    której zostanie wysłana płatność. Domyślnie na tej liście rozwijanej
    ustawiana jest waluta podstawowa, ale płatność może zostać wysłana w
    każdej z wymienionych walut.

    Nadawca i odbiorca nie muszą mieć salda konta PayPal (ani żadnych danych
    finansowych) w walucie płatności.

    oJeśli saldo konta w systemie PayPal nie pokrywa pełnej kwoty płatności,
    a użytkownik ma kartę kredytową denominowaną w walucie danej płatności,
    ta karta kredytowa zostanie obciążona pozostałą kwotą takiej płatności.

    oJeśli saldo konta systemu PayPal nie pokrywa pełnej kwoty płatności, a
    użytkownik nie posiada karty kredytowej denominowanej w walucie
    płatności, a posiada kartę kredytową denominowaną w jednej z walut
    obsługiwanych przez funkcje Wiele walut, karta kredytowa zostanie
    obciążona w tej walucie.

    oJeśli saldo konta systemu PayPal nie pokrywa pełnej kwoty płatności, a
    użytkownik nie posiada karty kredytowej denominowanej w walucie
    płatności ani w jednej z walut obsługiwanych przez funkcje Wiele walut,
    karta kredytowa zostanie obciążona w walucie dokonywanej płatności.

    Jeśli transakcja wymaga przeliczenia waluty, w systemie PayPal
    użytkownik może zadecydować, czy wymiana waluty w danej transakcji
    realizowana jest przez firmę PayPal, czy przez operatora karty.

    oJeżeli przeliczanie waluty realizowane jest przez system PayPal, w
    trakcie transakcji użytkownik otrzyma informacje o wysokości kursu.
    Jeżeli nie wybrano procesu przeliczania waluty według MasterCard lub
    Visa, użytkownik nie będzie mógł zgłosi żadnych roszczeń wobec operatora
    karty w związku z operacja przeliczenia.

    oJeżeli użytkownik zdecyduje się na procedury przeliczania waluty
    stosowane przez operatora karty, wówczas system PayPal nie będzie w
    stanie podać kursu wymiany. Wystawca karty określa wówczas kurs wymiany
    stosowany podczas transakcji, a użytkownik nie otrzyma informacji o
    wysokości kursu i ewentualnych opłatach dodatkowych, zanim nie otrzyma
    rozliczenia od wystawcy karty."

    Oczywiście nic z tego nie wynikało, więc napisałem kolejną prośbę o
    podanie mi sposobu rozliczania przez nich transakcji, na co odpisali:

    "Panie Marcinie, jeżeli w chwili inicjowania płatności wybrał Pan kurs
    serwisu PayPal chciałbym Pana poinformować, iż kurs serwisu PayPal jest
    ustalany niezależnie od kursu banków, a jego wysokość nie podlega
    negocjacji. Serwis PayPal ustala własny kurs. Jeżeli wysokość kursu
    PayPal nie spełnia Pana oczekiwań jako alternatywę może Pan wybrać kurs,
    który proponuje wystawca karty kredytowej."

    Po tym odpuściłem, najwyraźniej konsultant nie ma pojęcia o co pytam,
    albo sposób rozliczania przez nich płatności jest objęty jakąś tajemnicą.
    W międzyczasie otrzymałem odpowiedź BPHu na reklamację i była w niej
    informacja o tym, że obciążenie karty przysłano w EUR, stąd właśnie
    różnica pomiędzy blokadą a rozliczeniem.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 24. Data: 2007-03-06 15:59:16
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Marcin Nowakowski napisał(a):

    > U mnie właśnie tak było. Rozliczono mi transakcję w EUR. PayPal
    > oczywiście na reklamacje odpisuje po swojemu:

    Sprawdziłem. Zapłaciłem kartą Inteligo via PayPal kwotę 44,50 PLN.
    Transakcja została zaksięgowana, a "oryginalna" kwota transakcji to
    44,50 PLN ! A więc nie zmieniono waluty obciążenia, i - co ciekawe -
    mimo, że transakcja faktycznie jest "zagraniczną", bo wykonaną w "GB",
    to Inteligo NIE dokonało przewalutowania via USD...

  • 25. Data: 2007-03-06 19:19:17
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2007-03-06 16:59, Wojciech Nawara stwierdził, że:

> [...]
    > mimo, że transakcja faktycznie jest "zagraniczną", bo wykonaną w "GB",
    > to Inteligo NIE dokonało przewalutowania via USD...

    Hm, dziwne. U mnie (widziałem "sposób" obciążenia karty) na pewno było
    ono w walucie. Może mam coś nie tak z ustawieniami (personalizacją) w
    PayPalu. Sprawdzę jeszcze płatność Mastercardem bepehowskim i Visą z VW
    banku.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 26. Data: 2007-03-17 10:14:04
    Od: "Wielebny" <v...@o...pl>

    > Byłoby zdecydowanie łatwiej, gdybyśmy mogli się zapoznać z odpowiedzią
    > na reklamację wystosowaną przez bank. Możesz przepalcować/zeskanować i
    > wystawić? Bo w tej chwili to takie wróżenie z fusów jest, wymyślanie na
    > siłę wszelkich możliwych wariantów.
    >
    > A i ze zwykłej ciekawości chętnie bym przeczytał co napisali.

    Wlasnie dostalem odpowiedz:

    http://picasaweb.google.com/roburb/BPH

    zalaczylem tez fragment wyciagu ze sporna transakcja.

    > Sam napis "CSA Warszawa" też jeszcze nie musi nic oznaczać. :-) Bo może
    > to być dowolnie zaprogramowany tekst zapisany w terminalu, niekoniecznie
    > zgodny z prawdą.

    To po czym poznac, tak naprawde, gdzie miala miejsce dana transakcja?!

    W.

  • 27. Data: 2007-03-17 11:17:44
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia 3 Mar 2007 22:18:00 +0100, Wielebny napisał(a):

> [...]
    > byc czujnym jak lasica, bo nigdy niewiesz gdzie miesci sie sprzedawca naprawde i

    IMO ewentualna "zagraniczność" transakcji lub lokalizacja centrum
    rozliczeniowego nie ma prawa odgrywać roli.
    Istotna jest treść zawartej umowy, czyli informacja jaką sprzedawca
    przekazał kupującemu. Jeśli podał cenę w PLN, ale z zaznaczeniem, że
    jest to cena orientacyjna i ze może się ona zmienić w zależności od
    kursów walut, to ta cena jak najbardziej może się zmienić.
    Jeśli cena była podana w PLN bez żadnych zastrzeżeń, to nie ma żadnej
    podstawy do pobrania wyższej należności.

    > (3) Jest jakas szansa u arbitra? Czy wyluzowac i odpuscic...

    Uważam, że to nie jest sprawa dla arbitra, lecz dla UOKiK, a winnym nie
    jest bank, lecz sprzedawca, który obciążył Cię kwotą należności w EUR,
    chociaż Ty dokonałeś zakupu nominowanego w PLN.
    Musisz jednak dysponować zrzutami ekranów wykonanymi podczas dokonywania
    transakcji, aby udowodnić swoje racje.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof