  • 1. Data: 2007-03-02 21:07:22
    Temat: płatność KK za hotel przez internet
    Od: "Mario" <k...@p...fm>

    Witam,

    planuję zapłacić KK przez internet za hotel zagranicą. Czy nie ma z
    tym problemów? Ktoś pisał na forum, że płatności w internecie
    "docierają" nawet po kilku tygodniach. Chodziło raczej o obciązenie
    użytkownika karty, ale nie wiadomo jak z dotarciem środków na konto
    beneficjenta. Zatem czy nie będzie takiej sytuacji, że przyjadę do
    hotelu a w recepcji zrobią na mnie wielkie oczy. Stawka promocyjna
    jest dotępna tylko przez WWW przy płatności kartą kredytową z góry.
    Dotyczy Pekao MC. Nigdy nie płaciłem KK przez internet, a już nie za
    hotel.

    pozdrawiam,
    MARIO

  • 2. Data: 2007-03-02 23:40:06
    Temat: Re: płatność KK za hotel przez internet
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Mario" <k...@p...fm> napisał w wiadomości
    ps.com...
    Witam,

> [...]
    > jest dotępna tylko przez WWW przy płatności kartą kredytową z góry.
    > Dotyczy Pekao MC. Nigdy nie płaciłem KK przez internet, a już nie za

    Jak nigdy nie płaciłeś, to ciężko, żebyś płacił za hotel.

    Żadne pieniądze nie krążą tygodniami, ktoś Ci bajek naopowiadał, sprawdź
    i albo Ci autoryzacja przejdzie, albo nie przejdzie. Jak się tak strasznie
    boisz tych transakcji on-line to poćwicz wpierw np. na koncie w allegro.
    Można je doładować karta nawet o 1,01 zł.

  • 3. Data: 2007-03-03 08:48:45
    Od: Bartosz 'bart' Nowakowski <b...@h...net>

    Mario wrote:
> [...]
    > jest dotępna tylko przez WWW przy płatności kartą kredytową z góry.
    > Dotyczy Pekao MC. Nigdy nie płaciłem KK przez internet, a już nie za

    Najpierw dostaniesz potwierdzenie czy sama autoryzacja karty przeszła
    pomyślnie a później powinieneś dostać jakiś info od hotelu, że kasa
    wpłynęła i jest ok czyli przybywaj :)

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 4. Data: 2007-03-03 09:31:30
    Od: "Tommeck" <t...@g...pl>

    > Najpierw dostaniesz potwierdzenie czy sama autoryzacja karty przeszła
    > pomyślnie a później powinieneś dostać jakiś info od hotelu, że kasa
    > wpłynęła i jest ok czyli przybywaj :)

    Nic podobnego. Duzo rezerwuje hoteli przez internet, takze taryfy prepaid
    (choc tego unikam), i uzyskanie numeru rezerwacji po wprowadzeniu wszystkich
    danych (w tym numeru karty) zalatwia sprawe. Hotel nie potwierdza wplyniecia
    kasy.

  • 5. Data: 2007-03-03 14:10:00
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Tommeck" <t...@g...pl> writes:

> [...]
    > danych (w tym numeru karty) zalatwia sprawe. Hotel nie potwierdza wplyniecia

    Przeciez hotel (normalny przynajmniej) nie obciaza karty w momencie
    rezerwacji, wiec zadna "kasa" mu nie wplywa.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 6. Data: 2007-03-03 16:11:53
    Od: "Tommeck" <t...@g...pl>

    > Przeciez hotel (normalny przynajmniej) nie obciaza karty w momencie
    > rezerwacji, wiec zadna "kasa" mu nie wplywa.
    > --

    Autor watku napsal: "Stawka promocyjna jest dotepna tylko przez WWW przy
    platnosci karta kredytowa z góry". Tak wiec w tym przypadku obciaza.

  • 7. Data: 2007-03-04 23:01:56
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

> [...]

    >jest dotępna tylko przez WWW przy płatności kartą kredytową z góry.
    >Dotyczy Pekao MC. Nigdy nie płaciłem KK przez internet, a już nie za

    ze strony www powinienes dostać confirmation number i to jest istotne, żeby
    to mieć w razie gdyby się okazało, że twoją rezerwację ktoś gdzieś posiał.
    o to kiedy oni fizycznie dostana kasę, to się nie martw. to ich problem, nie
    twój.
    zresztą oni na poczatek robią tylko blokade na karcie, faktycznie kartę
    obciążą dopiero przy twoim wyjeździe.

  • 8. Data: 2007-03-05 08:10:11
    Od: "Mario" <k...@p...fm>

    > zresztą oni na poczatek robią tylko blokade na karcie, faktycznie kartę
    > obciążą dopiero przy twoim wyjeździe.

    Ta sprawa również mnie zastanawia. To co powyżej napisałeś jest
    standardowym działaniem hoteli przy rezerwacjach hoteli z
    potwierdzeniem rezerwacji numerem KK. Tu jednak sprawa jest trochę
    inna bo warunki tej promocyjnej stawki mówią, że jeżeli ja nie
    przyjadę nie pobierają opłatę za 1 dzień, ale za cały pobyt. Nie można
    nawet zmienić terminu rezerwacji. Wynikałoby z tego, że robienie
    blokady nie ma większego sensu, ponieważ nie ma sytuacji w której nie
    byłbym obciązony całą kwotą. Rozumiem, że hotel możne mieć takie
    procedury obciązania/blokowania, których niekt z nas nie odgadnie :-)
    Ciekawi mnie czy po przejździe poproszą mnie przy recepcji o okazanie
    KK i potem "zapłacę jeszcze raz" (zdjęcie blokady i płatność?) czy już
    po przyjeździe nikt nie będzie się domagał ode mne KK.

    MARIO

  • 9. Data: 2007-03-05 08:17:12
    Od: "Tommeck" <t...@g...pl>

    > Ciekawi mnie czy po przejździe poproszą mnie przy recepcji o okazanie
    KK i potem "zapłacę jeszcze raz" (zdjęcie blokady i płatność?) czy już
    po przyjeździe nikt nie będzie się domagał ode mne KK.

    Czesto hotele maja specjalne taryfy przedplacone (np. standardowo ma tak
    Holiday Inn). Drugi raz nie zaplacisz. KK moga sie domagac ewentualnie jako
    gwarancji zaplaty dodatkowych swiadczen w hotelu - raczej na pewno jezeli
    ten hotel jest w USA, w innych lokalizacjach raczej nie.

  • 10. Data: 2007-03-05 15:44:04
    Od: p...@g...com

    On 5 Mar, 09:17, "Tommeck" <t...@g...pl> wrote:

> [...]
    > gwarancji zaplaty dodatkowych swiadczen w hotelu - raczej na pewno jezeli
    > ten hotel jest w USA, w innych lokalizacjach raczej nie.

    Wiele hoteli przyjmuje platnosc e-karta i obciaza ja dopiero w
    momencie przyjazdu (weryfikujac nr karty i blokujac np 1 EUR). Wtedy
    jestes praktycznie kryty - nie przyjezdzasz - rozladowujesz swoja e-
    karta i moga sobie obciazac. Oczywiscie, jesli robia blokade juz przy
    rezerwacji to nic z tego.