  • 1. Data: 2002-06-28 07:09:53
    Temat: BPH Sez@m i bezpieczenstwo kluczy
    Od: MichalW <N...@b...com>

    Witam,

    Czy ktos sie orientuje jak oni chronia klucze na swoim serwerze?
    Przy rejestracji wybralem opcje przechowywania klucza u mnie na dysku.
    Zawsze to dodatkowe zabezpieczenie. Co prawda i ode mnie mozna go
    ukrasc, ale i tak wole ten sposob...
    Natomiast pomysl przechowywania zarowno klucza prywatnego jak i
    publicznego w banku wydaje mi sie dosc dziwny. Po co byly by wtedy te
    klucze? Wystarczylo by zwykle maskowane haslo.
    Natomiast problem jest przy probie skorzystania ze stanowiska
    internetowego w oddziale banku. Moge co prawda wejsc w swoje konto,
    ale juz zadnych zmian nie moge dokonac, bo dostep do dyskietki jest
    zablokowany. Jedyna mozliwosc to chyba wygenerowanie nowego klucza i
    pozostawienie go na serwerze banku... Czy ktos poradzil sobie z ta
    sytuacja? A moze stanowisko internetowe w oddziale sluzy tylko do
    przegladania konta, a nie do wykonywania operacji?

    Michal

  • 2. Data: 2002-06-28 09:10:38
    Temat: Re: BPH Sez@m i bezpieczenstwo kluczy
    Od: RobertS <r...@g...pl>

    MichalW napisał(a):

> [...]
    > Przy rejestracji wybralem opcje przechowywania klucza u mnie na dysku.
    > Zawsze to dodatkowe zabezpieczenie. Co prawda i ode mnie mozna go

    a klucz to sobie sam generujesz?
    jak to robi program bankowy bez jawnych zrodel to i tak taki podpis
    niewile wart, bo skad wiadomo ze generuje poprawnie?

    moim zdaniem to taki pic na wode, aby ludzie mysleli, ze w banku
    internetowym to sa podpisy, klucze itp
    --
    roberts
    begin 1 wirus.exe

  • 3. Data: 2002-06-28 09:26:57
    Od: MichalW <N...@b...com>

    On Fri, 28 Jun 2002 11:10:38 +0200, RobertS <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    >niewile wart, bo skad wiadomo ze generuje poprawnie?
    >
    >moim zdaniem to taki pic na wode, aby ludzie mysleli, ze w banku
    Generuje system bankowy, ale jest to oparte o PGP. Tak samo sie
    zreszta nazywaja pliki (pubring i pewnie secring).

  • 4. Data: 2002-06-28 10:30:59
    Od: RobertS <r...@g...pl>

    MichalW napisał(a):

    > Generuje system bankowy, ale jest to oparte o PGP. Tak samo sie
    > zreszta nazywaja pliki (pubring i pewnie secring).

    oparte na pgp moze i sa ale wystarczy ze pan jasio informatyk wpisal
    const zamiast random
    --
    roberts
    begin 1 wirus.exe

  • 5. Data: 2002-06-28 11:08:50
    Od: Jerzy Zielinski <j...@t...debica.pl>

    > a klucz to sobie sam generujesz?
    > jak to robi program bankowy bez jawnych zrodel to i tak taki podpis
    > niewile wart, bo skad wiadomo ze generuje poprawnie?

    Z tego co pamiętam to klucz generuje aplet w javie u ciebie na
    komputerze i część publiczną wysyła do banku

    --
    Jurek

  • 6. Data: 2002-06-28 13:55:17
    Od: "jo44" <j...@f...onet.pl>

    CZY TO KLUCZE PRZYCZEPILY SIE DO TWOJEJ WIADOMOSCI???

    A tak BTW to widzę, że znasz się na tym tyle co ja, czyli
    wcale - daruj więc sobie dyskusję o bezpieczeństwie - za trudno
    by bylo...
    JO

  • 7. Data: 2002-06-28 14:13:45
    Od: RobertS <r...@g...pl>

    jo44 napisał(a):

    > CZY TO KLUCZE PRZYCZEPILY SIE DO TWOJEJ WIADOMOSCI???
    nie krzycz
    zmien czytnik newsow, a zrozumiesz

    > A tak BTW to widzę, że znasz się na tym tyle co ja, czyli
    > wcale - daruj więc sobie dyskusję o bezpieczeństwie - za trudno
    > by bylo...
    skoro sie nie znasz to jak mozesz ocenic moja wiedze?
    --
    roberts
    begin 1 wirus.exe