  • 1. Data: 2008-01-28 20:41:59
    Temat: BGŻ TOiP ''niby'' z błędem
    Od: "darek" <b...@h...pl>

    Witam,
    Może i mam trochę z pieniacza :-)
    Z kilku wzgledów postanowiłem zrezygnować z reszty kredytu hipotecznego w
    banku BGŻ. Niezbęne więc było sporządzenie aneksu do umowy. Za ów aneks bank
    zazyczył sobie 150zł, niby norma ale umowa kredytu odsyła w tym zakresie do
    TOiP a tam napisane jest jednoznacznie, że opłaty za sporządzenie aneksu nie
    pobiera się w przypadku pobrania prowizji za udzielenie kredytu. Prowizję
    oczywiści zapłaciłem. W oddziale, na moje żądanie uzasadnienie pobrania tej
    prowizji po wieklodniowych analizach i kontakatach z centralą uzyskałm jakże
    mądre wytłumaczenie: bank źle wydrukował TOiP, jest tam mały błąd i od
    wszystkich klientów takowa prowizja jest pobierana. Moje pytanie brzmi: na
    ile w dniu wniskowania o aneks do umowy obowiązująca TOiP jest wiążąca ? W
    takiej sytuacji chyba bank powinien ponosić skutki swojego niechlujstwa o
    ile takowe w ogóle było bo być może prowizja pobierana jest na zasadzie
    "widzimisię".

    pozdrawiam,
    darek

  • 2. Data: 2008-01-28 21:24:41
    Temat: Re: BGŻ TOiP ''niby'' z błędem
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 28 Sty, 20:41, "darek" <b...@h...pl> wrote:
> [...]
    > takiej sytuacji chyba bank powinien ponosić skutki swojego niechlujstwa o
    > ile takowe w ogóle było bo być może prowizja pobierana jest na zasadzie

    Sadze, ze sprawa jest do wygrania, jesli nie wypuscisz z reki
    posiadanego TOiP, ktory otrzymales jako zalacznik do umowy.

  • 3. Data: 2008-01-28 21:28:01
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "darek" 479e3e17$...@n...home.net.pl

    > [..] Moje pytanie brzmi: na
    > ile w dniu wniskowania o aneks do umowy obowiązująca TOiP jest wiążąca ?

    IMO jest wiążąca. (chyba, że to ewidentny błąd lub błąd na Twoją niekorzyść)

    > W takiej sytuacji chyba bank powinien ponosić skutki swojego niechlujstwa

    Chyba tak.

    > o ile takowe w ogóle było bo być może prowizja pobierana jest na zasadzie
    "widzimisię".

    Problem jest inny: Trzeba udowodnić, że to jest ich TOiP, nie zaś ich_zmodyfikowana.
    :)
    (a zazwyczaj stempli na czymś takim nie ma; dobrze, jeśli są inne oznaki
    przynależności)

    I tu naprawdę ręce opadają. Gdyby pracownicy/właściciele_banków byli
    honorowi -- nie pobieraliby takich prowizji, tym bardziej, że nic nie
    tracą, a jedynie nieco mniej zyskują, a i to chyba mniej doraźnie, bo
    ja na przykład poważnie czytam takie doniesienia (jak Twoje) i wyrabiam
    sobie zdanie o różnych bankach. :)

    No i dwa spółdzielcze są na moim celowniku, ale zawsze coś się
    dzieje takiego, że jednak zauważam -- jeszcze nie teraz. :)

    --
    ____
    |____| moj eneuel_at_gmail.com

    polecam stronę --> http://www.virustotal.com/pl/

  • 4. Data: 2008-01-29 10:48:41
    Od: "Z" <a...@o...pl>

    "darek" <b...@h...pl> wrote in message
> [...]
    > bank powinien ponosić skutki swojego niechlujstwa o ile takowe w ogóle
    > było bo być może prowizja pobierana jest na zasadzie "widzimisię".

    Wszystko na napierze - napisz pismo z zadaniem uzasadnienia i czekaj na
    odpowiedz pisemna. Albo bedziesz mial z czym pojsc na skarge do nadzoru..
    albo (co bardziej prawdopodobne) nagle sie okaze, ze jednak prowizji nie
    placisz. Zwykle banki (i ogolnie inne firmy) "w gebie" sa duzo odwazniejsi
    niz na papierze. Zdaja sobie sprawe, ze papier to juz dowod rzeczowy.

    pozdr

  • 5. Data: 2008-01-29 12:03:41
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Tue, 29 Jan 2008 11:48:41 +0100, Z napisał(a):

> [...]
    > prowizji nie placisz. Zwykle banki (i ogolnie inne firmy) "w gebie" sa
    > duzo odwazniejsi niz na papierze. Zdaja sobie sprawe, ze papier to juz

    Dokładnie. Jeżeli masz ten TOiP, który się rzekomo źle wydrukował to
    zatrzymaj go i poczekaj oficjalne pismo z banku, a później to już
    będziesz miał komplet, aby zacząć działać gdzie trzeba.

    Xenocide

  • 6. Data: 2008-01-29 15:47:26
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Z" fnn0ai$67i$...@n...onet.pl

    > [..] Zwykle banki (i ogolnie inne firmy) "w gebie" sa duzo odwazniejsi
    > niz na papierze.

    I ja to potwierdzam. Zazwyczaj upór tych instytucji trwa do upadłego, czyli
    do momentu złożenia pisma w sądzie lub złożenia innego pisma -- u kogoś,
    kto zdrowo myśli. (kto nie jest chorym umysłowo)

    Po to się ustala wcześniej reguły gry, aby klient wiedział, co go w razie czego
    czeka.

    Oczywiście kary śmierci za taką pomyłkę stosować nie trzeba. Wystarczy (moim
    zdaniem) jeśli bank odstąpi od pobrania prowizji i przeprosi za zamieszanie.

    --