  • 51. Data: 2004-06-28 22:24:08
    Temat: Re: Apel posłanki LPR do głównych ekonomistów i analityków
    Od: "Kazimierz" <k...@p...onet.pl>

    > A nie od ciagnikow? Mam dosc silne wrazenie, ze jak bylem kiedys
    > pare razy w takiej fabryce "Ursus", to sie tam produkowal przez
    > srodki zakladowego razenia przekazem. Szkoda ze nie nagralem, nie
    > wiedzialem ze by sie przydalo.
    > --
    > Krzysztof Halasa, B*FH

    --------------

    szczerze mówiąc z Wrzodakiem to zartowałem
    prawdę mówiąc wywaliłbym go na zbity pysk z sejmu

    ale od Masłowskiej wara
    niech was ręka Boska broni aby przyrównywać Masłowską i Wrzodaka

  • 52. Data: 2004-06-29 08:33:11
    Temat: Re: Apel posłanki LPR do głównych ekonomistów i analityków (BARDZO WAŻNE)
    Od: "Kazimierz" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > pozyczac SP i MF bo to pewniejsi klienci.
    >
    > No ale gdyby PKE wyemitowalo obligacje 5 lub 10-letnie z kuponem odsetkowym
    > powiedzmy w wysokoci 8,5% to chyba OFE by to kupily i nie bylaby potrzebne
    > zadne spotkanie :)
    >
    > A co do wybory banku powiernika emisji. Tego nie wiem dlaczego wybrano
    > zagraniczne. Moze zaproponowaly nizsza prowizje dla siebie za
    > posredniczenie. Jesli byl przetarg i banki zagraniczne podaly nizsza cene za
    > usluge posrednictwa, to chyba wszystko OK. Gorzej, jesli przetargu nie bylo
    > i wybrano drozsze oferty zamiast ofert bankow. To warto sprawdzic.

    ----------------------------------

    lepiej aby tą ofertę obsługiwały polskie banki, trzeba wspierać polską
    własność, trzeba walczyc z własnością zagraniczną gdzie tylko się da, jezeli
    bowiem uda sie pokazac ze jestesmy lepsi od banków zagranicznych to Polacy
    szybcieju dojdą do wniosku ze trzeba wyjsc z UE. Tylko

    Jacek - nie syp mi tu piachu w tryby ?

    gdzie masz ROR ?
    czy już w PKO BP lub BGŹ czy może na Twych oszczednosciach żeruje bank obcy ?

    przetargu nie musi być
    lepiej od razy wybrać polskie banki PKO BP ma duże doświadczenie w obsłudze
    tych emisji

    poza tym jeżeli tą emisje przejęły by polskie banki a emisja byłąby atrakcyja
    to powiny zaoferować ja głownie OFE o polskim kapitale aby udział kapiatłu
    zagarnicznego spadał

    spotkanie jest potrzebe, niektóre OFE (np. ten OFE z Grabowskim i Baucem)
    doamgają sie zwiększenia limitów zagranicznych do 20 %

    i myślą że do tego dojdzie, byc może więc będa wolały kupować sobie Coca Cole
    czy Bayer lub coś takiego a nie obligacje korporacyjne PKE

    czasem trzeba zachęty, a czasem trzeba użyć kija

  • 53. Data: 2004-06-29 08:58:08
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>

> [...]
    > bowiem uda sie pokazac ze jestesmy lepsi od banków zagranicznych to Polacy
    > szybcieju dojdą do wniosku ze trzeba wyjsc z UE. Tylko

    Lepiej, zeby oferty obslugiwali ci, co wygrywaja przetarg. Chyba tak jest
    najuczciwiej :) Ale moze wcale nie ma byc uczciwie? Jesli tak, to zmienia
    postac rzeczy :)

    > gdzie masz ROR ?
    > czy już w PKO BP lub BGŹ czy może na Twych oszczednosciach żeruje bank
    obcy ?

    W PKO BP chcialem waziac kredyt hipoteczny i od razu zalazoc dla wygody rach
    osobisty. Ale stwierdzili tam, ze jestem niewiarygodny kredytowo :( No wiec
    nie mialem wyboru. Zebym nie zostal posadzony o doktrynalizm. Deutche Bank,
    BPH PBK oraz PEKAO SA (zagraniczne banki) takze uznaly ze jestem
    niewiarygodny. Dopiero ING stwierdzil, ze warto miec takiego klienta jak
    Jacek Maliszewski. Wiec chyba jasne, czyim klientem teraz jestem.

    > przetargu nie musi być
    > lepiej od razy wybrać polskie banki PKO BP ma duże doświadczenie w
    obsłudze
    > tych emisji

    No nie jestem przekonany, czy tak bez przetargu bedzie uczciwie. Czyli nawet
    jesli beda drozsi o 30-40% mamy korzystac z ich uslug? Czy kupisz ode mnie
    samochod za 30 tys Zloptych, jesli taki sam identyczny (a nawet o wyzszej
    jakosci) mozesz kupic gdzie indziej za 20 tys Zlotych oszczedzajac 10 tys Zl
    i przeznaczajac na inne wydatki?

    > poza tym jeżeli tą emisje przejęły by polskie banki a emisja byłąby
    atrakcyja
    > to powiny zaoferować ja głownie OFE o polskim kapitale aby udział kapiatłu
    > zagarnicznego spadał

    Juz powiedzialem. Firmy musza wyemitowac obligacje o wyzszym kuponie
    odsetkowym niz Obligacje Skarbowe :( I to jest najwiekszy problem, ktorego
    chyba nie dostrzegasz. jak dlugo MF bedzie sprzedawac wysoko oprocentowane
    obligacje, tak dlugo OFE, Banki i inni inwestorzy beda woleli porzyczac
    pieniadze Rzadowi, zamiast firmom na rozwoj :(I to jest dramat. Rzad wypycha
    pozyczki ze sfery prywatnej. Chyba o efekcie wypychania czytales mam
    nadzieje?

    > spotkanie jest potrzebe, niektóre OFE (np. ten OFE z Grabowskim i Baucem)
    > doamgają sie zwiększenia limitów zagranicznych do 20 %

    I bardzo dobrze. Jesli na zagranicznym rynku moga zarobic wiecej niz w
    Polsce, to ja jestm za. Generalnie nie pochwalam OFE, bo wyniki maja marne.
    Sam bym wiecej uzbieral kupujac obligacje albo trzymajac pieniadze w banku.
    OFE sie tlumacza, ze dlatego maja takie slabe wyniki, bo Ustawodawca nalozyl
    na nich kaganiec i nie moga rozwinac skrzydel. Maja alibi. Moze wiec
    pozwolic im na rozwiniecie skrzydel i zobaczyc, czy naprawde dobrze
    zarzadzaja naszymi powierzonymi im pieniedzmi, czy nadal beda to wyniki
    ponizej krytyki?

    > i myślą że do tego dojdzie, byc może więc będa wolały kupować sobie Coca
    Cole
    > czy Bayer lub coś takiego a nie obligacje korporacyjne PKE
    >
    > czasem trzeba zachęty, a czasem trzeba użyć kija

    Kij tutaj nic nie pomoze. Jesli juz, to zmusic ich by osiagaly wyzsza stope
    zwortu,. A nic tak nie motywuje do lepszego dzialania jak zwiekszenie
    konkurencyjnosci. Teraz OFE czuja sie panami. Ustawodawca zagwarantowal im
    zbyt na swoje uslugo, to po co maja sie przemeczac. Gdybym byl piekarzem i
    oprocz mnie byloby jeszcze tylko 15 innych piekarzy, to czulbym sie
    komfortowo. Gdyby na dodatek Ustawodawca nakazal obywatelom spozywac minimum
    1 kg chleba dziennie na osobe (pod grozba kar finansowych) , to chyba
    zaczalbym piec zakalec. I tam mialbym zapewniony zbyt na swoje wypieki :)
    hehehe. Czy o to wlasnie w tym wszystkich chodzi? By zagwarantowac "swietym
    krowom" nietykalnosc? Ja kicham na takie cosik. Na wlasna emeryture sam
    odkladam pieniadze i inwestuje. Z ZUS ani z OFE nie licze na wiele.To bedzie
    prawdziwa jalmuzna. Jesli tak bardzo martwisz sie o los Polakow i przyszlych
    emerytow, to sprobuj uzyc swoich wplywow, by OFE wreszcie zaczely szybciej
    pomnazac powierzony im kapital.

    Malin

    P.S. A co z moimi pytaniami do ciebie?
    1. Czy jestes w stanie zajac sie tematem afer na GPW (chyba najbardziej
    medialny to ten z 4 lutego i ze spolka LTD z Wysp Dziewiczych w roli
    glownej)
    2. Czy zastanwawiales sie, by przekonac bogatych Polakow (kulczyk,
    Gudzowaty, Krauze, itp) by zbudowali banki proeksportowe? Jestem przekonany,
    ze jesli jest to taki super biznes, to oni z pewnoscia zainwestuja swoje
    pieniadze. I nie beda potrzebne pieniadze podatnikow na ten cel. Jesli
    bowiem biznes sie nie uda (czego nigdy nie mozna wykluczyc), to straca na
    tym wymienieni inwestorzy, a nie my podatnicy. To chyba tez jest uczciwe?

    Mozesz mi odpowiedziec na te pytania?

  • 54. Data: 2004-06-29 09:52:08
    Od: "Kazimierz" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > najuczciwiej :) Ale moze wcale nie ma byc uczciwie? Jesli tak, to zmienia

    właściciel ma prawo wybrać dostawcę usługi

> [...]
    > niewiarygodny. Dopiero ING stwierdzil, ze warto miec takiego klienta jak
    > Jacek Maliszewski. Wiec chyba jasne, czyim klientem teraz jestem.

    przepraszam za szczerość ale jeżeli to prawda to znaczy, że w PKO BP starcili
    ważnego klienta. Trzeba pokombinowac co zrobic aby tego nie było

    może by np. zrobic zamknięte posiedzneie na Komisji sejmowej z prezesem
    Podsiadło

    i zebrać wszystke rady dla banku od klientów potencjalnych itd.

    podczas spotkania z Podsiadło tak się wymagluje ze zapamięta i jak tych
    pomysłow nie wdroży to ..........

    posiedznie komisji musi byc tajne aby zade obcy bank nie wykrad pomysłow

> [...]
    > jakosci) mozesz kupic gdzie indziej za 20 tys Zlotych oszczedzajac 10 tys Zl

    według Pulsu Biznesu oferty były BARDZO zbliżone

> [...]
    > pieniadze Rzadowi, zamiast firmom na rozwoj :(I to jest dramat. Rzad wypycha
    > pozyczki ze sfery prywatnej. Chyba o efekcie wypychania czytales mam

    w efekt wypychania nie bardzo więrzę, to znaczy może uściśle - nie jestem w
    tej sprawie dokrynerem

    mówiąc wprost
    restrykcyjność polityki kredytowej zależy ie tylko od tego
    ale generalnie warto to co piszesz wziąć pod uwagę

> [...]
    > pozwolic im na rozwiniecie skrzydel i zobaczyc, czy naprawde dobrze
    > zarzadzaja naszymi powierzonymi im pieniedzmi, czy nadal beda to wyniki

    a gdzie oni zainwestują
    w strefie euro ?
    wiesz ile wynosi korelacja DAXa CACA czy czegos innego z WIG ?
    bardzo duza
    jak juz to niech zainwestują te 5 % limitu w Azji

> [...]
    > emerytow, to sprobuj uzyc swoich wplywow, by OFE wreszcie zaczely szybciej

    ,,swoich wpływów " :)))))))))))))))))))??????????????????????????/ dobre !

    > P.S. A co z moimi pytaniami do ciebie?
    > 1. Czy jestes w stanie zajac sie tematem afer na GPW (chyba najbardziej
    > medialny to ten z 4 lutego i ze spolka LTD z Wysp Dziewiczych w roli
    > glownej)

    OK
    pomyślę
    pamięta ze jak jestem tylko zwykłym..........

    no tym....internautą

> [...]
    > tym wymienieni inwestorzy, a nie my podatnicy. To chyba tez jest uczciwe?

    realia !
    oni mają bardzo złą opinie u polityków
    trzeba by to zrobić bardziej szczwanie, np. z 5 % aktywów walutowych

  • 55. Data: 2004-06-29 10:19:15
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>

    > właściciel ma prawo wybrać dostawcę usługi

    Dokladnie. A ja jako wspolwlasciciel wolalbym wybrac tanszego :)

> [...]
    > ważnego klienta. Trzeba pokombinowac co zrobic aby tego nie było
    >
    > może by np. zrobic zamknięte posiedzneie na Komisji sejmowej z prezesem

    :)))) hehehe Kaziu, czy ty mowisz powaznie? Bo caly czas odnosze wrazenie,
    ze ktos mnie robi w balona hehe :)

    > według Pulsu Biznesu oferty były BARDZO zbliżone

    Wiec pewnie zadecydowalo doswiadczenie.

    > mówiąc wprost
    > restrykcyjność polityki kredytowej zależy ie tylko od tego
    > ale generalnie warto to co piszesz wziąć pod uwagę

    Glownie od tego! Jak pracowalem w Dep Skarbu sam osobiscie rekomendowalem na
    ALCO, by kupowac obligacji i bony skarbowe zamiast udzielac kredytow.
    Matematyka i statystyka nie klamie. Wychodzilo czarno na bialym, ze bank
    wiecej zarabial przy nizszych kosztach pozyczajac pienadze Rzadowi.

> [...]
    > bardzo duza
    > jak juz to niech zainwestują te 5 % limitu w Azji

    Mbie jest obojetne gdzie. Jest sporo roznych mozliwosci. Mnie interesuje
    tylko, czy zarobia wiecej nizbym sam te pieniadze przechowywal w banku. A na
    razie im to nie wychodzi.

    > ,,swoich wpływów " :)))))))))))))))))))??????????????????????????/ dobre !

    Robisz taki szum, jakbys byl prawa reka prezydento-premiera jednoczesnie
    :)))

    > OK
    > pomyślę
    > pamięta ze jak jestem tylko zwykłym..........
    >
    > no tym....internautą

    :))))) Ale krzyczec za to potrafisz. pokrzycz w takim razie w innyjm miejscu
    :))))

    > realia !
    > oni mają bardzo złą opinie u polityków
    > trzeba by to zrobić bardziej szczwanie, np. z 5 % aktywów walutowych

    No tego to nie rozumiem. Jesli sa szczwani, to beda inwestowac z biznes,
    ktory da im szanse jeszcze wiecej zarobic. Jesli (jak powiadasz) utworzenie
    banku proeksportowego i monobanku jest tak malo ryzykowne (fundatorzy na
    pewno na tym nie straca - jak sam mowisz), to Kulczyk i inni powinni sie
    rzucic na taka okazje jak sepy na padline. jesli zas nie chca tego robic, to
    moze nie jest to wcale taki bezpieczny biznes dla inwestora?

    Mozesz sprobowac pogadac z zalozycielami Lucas Banku i Eurobanku. Zobacz
    zbudowali cos od ZERA. Maja doswiadczenie w budowaniu bankow. Moze
    przekonasz ich by zbudowali kolejny bank - proeksportowy monobank. Mysle, ze
    zaryzykuja utrate swojego kapitalu liczac, ze jednak biznes faktycznie moze
    byc zyskowny.

    Mowie calkiem powaznie.

    Malin

  • 56. Data: 2004-06-29 17:10:06
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Kazimierz" <k...@p...onet.pl> writes:

    > nie słyszałeś ale jeszcze usłyszysz
    > 15 czerwca na Komisji Finansów Publicznych przedstawiła alternatwę wobec
    > programu likwidacji polskiego złotego i polskiej władzy monetarnej

    No to co z tego? Jej koledzy partyjni i inni podobni takze przedstawiali
    rozne dziwne koncepcje. I co z tego?

    > nie wiem czy zauważyłeś ale dzinnikarze relacjonujacy to wydarzenie (z
    > Parkietu i Pulsu Biznesu) opisali jej wypowiedzi z bardzo dużym szacunkiem
    > bez żadnych złośliwości

    Opierasz sie na zdaniu dziennikarzy? Bez zartow.

    Likwidacja polskiego zlotego i przejscie na euro jest praktycznie
    tylko zaleta dla Polakow. Bo likwiduje zagrozenie manipulacjami
    rzadu (a takze, w razie zmiany stylu dzialania RPP i NBP, takze
    banku centralnego). Euro jest uzywane przez zdecydowanie wiecej
    osob/krajow niz zlotowka, i przez to jest bardziej stabilne.

    Jedyne osoby, ktorym szkodzi przejscie na euro, to spekulujacy
    na kursie zlotowka-euro, banki, oraz tacy, ktorzy chca sztucznie
    grzebac w kursie zlotowki.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 57. Data: 2004-06-29 22:39:11
    Od: k...@p...onet.pl

    > No to co z tego? Jej koledzy partyjni i inni podobni takze przedstawiali
    > rozne dziwne koncepcje. I co z tego?

    mówię o G.Masłowskiej nie o LPR

    > Opierasz sie na zdaniu dziennikarzy? Bez zartow.

    coś w tym musi być skoro zaprezentowano jej wypowiedzi w taki sposób, że nie
    było to ośmieszenie

> [...]
    >
    > Jedyne osoby, ktorym szkodzi przejscie na euro, to spekulujacy
    > na kursie zlotowka-euro, banki, oraz tacy, ktorzy chca sztucznie

    sztucznie grzebać ?
    EBC tez przeciez może podejmowac działania zmierzajace faktycznie do wpływania
    na kurs euro

  • 58. Data: 2004-07-01 19:30:47
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    k...@p...onet.pl writes:

    > coś w tym musi być skoro zaprezentowano jej wypowiedzi w taki sposób, że nie
    > było to ośmieszenie

    Taaak. Niejakiego Aleksandra K. takze nie osmieszano w kilku przypadkach,
    a to wcale nie znaczy, ze zachowywal sie bardzo dostojnie albo
    np. rozumnie.

    > sztucznie grzebać ?
    > EBC tez przeciez może podejmowac działania zmierzajace faktycznie do
    > wpływania
    > na kurs euro

    Oczywiscie. Ale ten kurs dotyczy duzo wiekszej liczby osob/krajow,
    i w zwiazku z tym duzo trudniej jest w nim grzebac. W szczegolnosci,
    tzw. eksperci (podobno profesorowie, nie wiem niestety jakich uczelni)
    maja zdecydowanie mniejsze mozliwosci wplywania na takie rzeczy. Ze
    zlotowka jest inaczej, wystarczy ze taki "ekspert" gebe krzywo otworzy
    i od razu widac konsekwencje (przy wejsciu do strefy euro ich wplyw
    na euro takze bylby zauwazalny - ale duuuzo mniejszy).

    Poza tym kurs euro do euro jest raczej dosc ustalony.

    Chociaz nie watpie, ze pozostanie przy zlotowce mialoby bardzo duzo
    zalet dla (dowolnego, a zwlaszcza komunistycz^Wsocjalistycznego) rzadu.
    Niestety interesy rzadu i obywateli sa zazwyczaj przeciwne.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH