  • 41. Data: 2004-06-28 16:24:47
    Temat: Re: Apel posłanki LPR do głównych ekonomistów i analityków (BARDZO WAŻNE)
    Od: "Kazimierz" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > potrzebuje. Tylko zamieszanie robicie w tym nieustannym wyszukiwaniu afer i
    > przekretow (vide: 100 sekund na kontraktach w dniu 4 lutego 2004). Sio,
    > sio!!"
    >
    > No i inwestorow indywidualnych dlugo prosic nie trzeba. Glosuja nogami.
    > Przechodza na rynki zagraniczne. Coraz wiecej znajomych spekuluje na
    > gieldzie niemieckiej, londynskiej. Czesc na NYSE i NASDAQ. Czesc spekuluje
    > na gieldach towarowych (metale, ropa, produkty rolne). Spora czesc inwestuje
    > na rynku walutowym FOREX. Chyba wladze GPW na razie nie dostrzegaja

    -----------------------

    te problemy dostrzega LPR bardzo wyraźnie

    oto pytania dwóch posłanek LPR, na które premier Belka bał się odpowiedzieć

    co jest skandalem

    4 kadencja, 77 posiedzenie, 5 dzień (24.06.2004)

    30 punkt porządku dziennego:
    Przedstawienie przez prezesa Rady Ministrów programu działania Rady Ministrów
    z wnioskiem o udzielenie jej wotum zaufania.

    ,,

    Poseł Gabriela Masłowska:

    Panie Marszałku! Wysoka Izbo! Panie Premierze! Południowy Koncern
    Energetyczny według naszej wiedzy zamierza niedługo przeprowadzić emisję
    obligacji o wartości 600 mln zł. Kwota emisji wynosi zaledwie 1,2% aktywów OFE
    z maja tego roku. Proszę mi odpowiedzieć na pytanie: Czy wedle pańskiej wiedzy
    OFE zainteresowane są nabyciem tego rodzaju obligacji? Czy byłoby to opłacalne
    dla przyszłych emerytów, służyłoby wzrostowi gospodarczemu, tworzeniu miejsc
    pracy?

    Jeśli odpowie pan twierdząco, to stawiam kolejne pytanie: Czy może pan
    obiecać, że nakłoni pan ministra Jacka Sochę, aby spotkał się w tej sprawie z
    przedstawicielami funduszy emerytalnych w terminie do 15 lipca tego roku?

    Czy może pan powiedzieć, dlaczego zdaniem pana emisję tę będzie
    przeprowadzać konsorcjum banków będących własnością Włochów, Niemców i
    Amerykanów? Dlaczego nie banki polskie, dlaczego nie PKO BP czy BGŻ?

    Czy zainteresuje się pan, panie premierze, naszym pomysłem zgłoszonym w
    komisji finansów w ramach programu alternatywnego wobec likwidacji polskiego
    złotego - pomysłem utworzenia w oparciu o 5-procentowe aktywa walutowe NBP
    polskiego banku proeksportowego, który poza tradycyjną działalnością pomagałby
    polskim eksporterom pozyskiwać kapitał za pośrednictwem emisji papierów
    dłużnych? Dziękuję."
    ----------------------

    ,,Poseł Zofia Krasicka-Domka:(LPR)

    Panie Marszałku! Wysoki Sejmie! Panie Premierze! Moje pytanie odnosi się
    do problemu prywatyzacji giełdy warszawskiej. Są niepokojące sygnały od
    znawców problemu. Liga Polskich Rodzin przeciwna jest prywatyzacji giełdy
    warszawskiej, bo m.in. powinna ona ułatwić pozyskiwanie kapitału dla małych i
    średnich polskich przedsiębiorców. Poza tym jest oczekiwanie, aby na giełdzie
    warszawskiej utworzyć specjalny rynek notowań grupujących polskie firmy
    proeksportowe.

    Czy pan premier może wpłynąć na to, aby minister skarbu w jak najkrótszym
    terminie przedstawił na forum Sejmu informację o utrzymaniu polskiej giełdy w
    polskich rękach? Dziękuję. (Oklaski)"

    ------------------

    Dyszel Kazimierz, nie rusz Kazika bo zgniesz

  • 42. Data: 2004-06-28 16:27:09
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>

    > Naszym zdaniem giełda powinna być instytucją nonprofit, powinna być
    elementem
    > infrastruktury finansowej, a nie spółką nastawioną na maksymalizację
    zysku.
    > Giełda warszawska powinna ułatwiać pozyskanie kapitału przez małe i
    średnie
    > polskie firmy, w tym głównie firmy proeksportowe.

    No i wlasnie dlatego, ze nie jest firma prywatna ma w nosie swoich klientow
    :) Arogancja urzednikow tam pracujacych jest porazajaca :) Ja nie chcac sie
    kopac z koniem zaczalem inwestowac tam, gdzie jestm o niebo lepiej
    traktowany i gdzie koszta transakcyjne sa o niebo nizsze. Dlatego moze
    faktycznie lepiej aby gPW zostala w rekach SP, wtedy wszyscy klienci
    (inwestorzy) powoli odejda i urzednicy beda mieli wreszcie swiety spokoj :)

    > Na giełdzie należy myśleć o utworzeniu specjalnego rynku notowań,
    obejmujących
    > spółki średnie i małe, proeksportowe.

    Na gieldze trzeba walczyc z nieuczciwoscia niektorych domow maklerskich.
    Moze by Pan tak zainteresowal sie niedawnymi przestepstwami dokonanymi w
    dniu 4 lutego na rynku kontraktow terminowych na indeks WIG20? Bylbym
    wdzieczny za gatsc infoamcji na ten temat. Czy cos wiadomo wiecej, co to za
    spolka z Wysp Dziewiczych wyssala gotowke w kont indywiduwalnych inwestorow?
    W 100 sekund ukradli prawie 5 milionow Zlotych. Podobno prokuratura umorzyla
    juz sledztwo, oraz zwolniono rachunek tej firmy z zabezpieczenia na wypadek
    roszczen sadowych :)To dopiero skandal heheh. Takie rzeczy zdarzaja sie
    glownie w firmach publicznych. Zaden prywatny wlasciciel nie pozwolilby
    sobie na taka utrate wizerunku firmy!

    > Prywatyzacja giełdy z udziałem inwestorów z zagranicy prowadzić będzie do
    > tego, że na naszą giełdę będą na szeroką skalę ściągane akcje dużych,
    płynnych
    > spółek zagranicznych, co będzie się odbywać ze szkodą dla polskich małych

    To juz sa tylko Pana fantazej :) Nie ma zadnych badan potwierdzajaych takowe
    tezy :)

    > średnich firm. Zagraniczni właściciele nie będą z natury rzeczy
    > zainteresowani, aby służyła ona szeroko pojętej działalności
    proeksportowej
    > Polski. W związku z tym mam pytanie:

    Zagranicznym wlascicielom, podobnie jak kazdemu innemu wlascicielowi
    zalezalo bedzie, aby firma zarabiala i miala klientow. Najlepszym sposobem
    na pozyskiwanie i przytrzymanie klientow jest poprawa jakosci i obnizenie
    kosztow :)

    > Czy może pan obiecać, panie premierze, że nakłoni pan ministra skarbu do
    tego,
    > aby w terminie kilkunastu dni przedstawił na forum Sejmu informację...
    program
    > utrzymania polskiej giełdy w polskich rękach? Czy zaprzestaniecie państwo
    > podejmowania działań, bez debaty sejmowej na ten temat, zmierzających do
    > prywatyzacji giełdy warszawskiej?"

    Szkoda, ze do tej pory nie zprywatyzowano GPW. Jeszcze pare lat zwloki i
    nikt juz tego czegos nie kupi. Nie kupuje sie bowiem firmy, ktora stracila
    wszystkich klientow :)

    Naprawde proponuje zastanowic sie najpierw kilka razy, zanim Pan cos napisze
    :)

    Malin

    --

    ------

  • 43. Data: 2004-06-28 16:32:25
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>

> [...]
    opłacalne
    > dla przyszłych emerytów, służyłoby wzrostowi gospodarczemu, tworzeniu

    Jesli zaproponuja nabywca tych obligacji troszke wyzsze oprocentowanie niz
    obligacje SP, to pewnie OFE te obligacje kupia.
    Problem w tym, ze SP ma olbrzymie potrzeby pozyczkowe (deficyt budzetowy) i
    jest gotowy placic dowolnie wysokie odsetki, byle tylko OFE i banki
    zechcialy kupowac te obligacje. Dlatego wlasnie firmom tak trudno zaciagac
    pozyczki - maja olbrzymiego konkurenta w postaci Skarbu Panstwa. OFE wola
    pozyczac SP i MF bo to pewniejsi klienci.

    No ale gdyby PKE wyemitowalo obligacje 5 lub 10-letnie z kuponem odsetkowym
    powiedzmy w wysokoci 8,5% to chyba OFE by to kupily i nie bylaby potrzebne
    zadne spotkanie :)

    A co do wybory banku powiernika emisji. Tego nie wiem dlaczego wybrano
    zagraniczne. Moze zaproponowaly nizsza prowizje dla siebie za
    posredniczenie. Jesli byl przetarg i banki zagraniczne podaly nizsza cene za
    usluge posrednictwa, to chyba wszystko OK. Gorzej, jesli przetargu nie bylo
    i wybrano drozsze oferty zamiast ofert bankow. To warto sprawdzic.

    Malin

  • 44. Data: 2004-06-28 16:34:07
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>

    > G.Masłowska dostrzega ten problem i dlatego zapowiedziała przedstawienie
    > programu utrzymania polskiej giełdy w polskich rękach
    >
    > mówila o tym w swym przemówniu z 24 czerwca

    Mi jest obojeten w czyich rekach bedzie gielda. Interesuje mnie to, czy
    bedzie lepsza jakosc swiadczonych uslug, czy beda nizsze koszta transakcyjne
    i czy wreszcie zacznie sie karac przestepcow. Tego od 13 lat nie ma i
    dlatego majac tego serdecznie dosc przestalem inwestowac na gPW. Jest tyle
    innych rynkow, na ktorych traktuja inwestora o wiele uprzejmiej.

    Malin

  • 45. Data: 2004-06-28 16:41:48
    Od: "Kazimierz" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > faktycznie lepiej aby gPW zostala w rekach SP, wtedy wszyscy klienci
    > (inwestorzy) powoli odejda i urzednicy beda mieli wreszcie swiety spokoj :)

    jezeli są niedociągnięcia to zapyatj sie sam siebie czy pomogłes w jej rozwoju
    czy pomgałes, służyłes radą czy byleś niechętny, bierny ?
    kto jak nie TY jest od tego aby poprawiac funkcjonowanie giełdy

> [...]
    > roszczen sadowych :)To dopiero skandal heheh. Takie rzeczy zdarzaja sie
    > glownie w firmach publicznych. Zaden prywatny wlasciciel nie pozwolilby

    Enron - to była prywatna firm
    PeKaO - prywatny bank a zobacz jak tam jest marnotrawiony kapitał
    zarząd pasie sie na pozyskanych od klientów depozytach

    > płynnych
    >
    > To juz sa tylko Pana fantazej :) Nie ma zadnych badan potwierdzajaych takowe
    > tezy :)

    jak to nie
    wiesz gdzie nie ma spółek zagranicznych na giełdach
    w niektórych krajach azjatyckich
    to jest dla nas wzór
    a gdzire są ? - na giełdach z UE gdzie jest wdrazana Strategia Lizbonska

> [...]
    > na pozyskiwanie i przytrzymanie klientow jest poprawa jakosci i obnizenie

    racja
    to jest możliwe przy zmianie części kadr WGPW, wiesz kogo tam potrzeba - ludzi
    którzy gotowi będą oddać życie za to aby giełda funkcjonowała jak w zegarku
    i tak sie stanie

> [...]
    > nikt juz tego czegos nie kupi. Nie kupuje sie bowiem firmy, ktora stracila

    a co robisz aby temu przeciwdziałaś ????????
    gdzie Twój patriotytzm

    > Naprawde proponuje zastanowic sie najpierw kilka razy, zanim Pan cos napisze
    > :)
    >
    > Malin

    cenna rada
    ale wzajemnie
    nigdy dosc skromności
    tu sie zgadzam
    ale potrzeba tez woli walki
    a ja ją mam

  • 46. Data: 2004-06-28 16:57:33
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>

> [...]
    > czy pomgałes, służyłes radą czy byleś niechętny, bierny ?
    > kto jak nie TY jest od tego aby poprawiac funkcjonowanie giełdy

    Na grupie dyskusyjnej pl.biznes.wgpw byla na ten temat dyskusja :) Nawet sam
    Dyrektor Public Relation z nami rozmawial. I co ? I nic. Maja w nosie nasze
    apele, sugestie postulaty. Naprawde, prosze mi wierzyc, inwestorzy
    indywiduwalni tylko przeszkadzaja urzednikom GPW. Prosze zajrzec na archiwum
    grupy pl.biznes.wgpw, a sam sie przekonasz :)
    Stowarzyszenie Inwestorow Indywidualnych tez juz chyba widze ze nic nie w
    skora w obronie interesow. POlecam kontakt z szefami SII. Dostarcza garsc
    ciekawych informacji na temat przekretow, jakie w bialy dzien sa dokonywane
    na tym rynku. A nadzor wlascicielki to olewa!

    > Enron - to była prywatna firm
    > PeKaO - prywatny bank a zobacz jak tam jest marnotrawiony kapitał
    > zarząd pasie sie na pozyskanych od klientów depozytach

    Jesli traca swoje wlasne pieniadze, to ich prywatna sprawa. Widocznie stac
    ich na to. Ja tez czasami trace swoje poieniadze w kasynie :)
    Jesli zas traca czyjesc pieniadze, to sa sady od tego. ENRON musial splacic
    ze swego majatku zobowiazania wobec wlascicieli. Na szefow ENRONA nalozono
    niebotyczne kary finansowe. Skonfiskowano ich majatki. W Polsce jeszcze
    nikogo nie ukarano w taki sposob. I nie wierze, by cos takiego nastapilo.
    Jesli nie cos jest niczyje (czytaj panstwowe), to kto siie tym przejmie?
    Urzednik? Nie wierze hehe.

> [...]
    > w niektórych krajach azjatyckich
    > to jest dla nas wzór
    > a gdzire są ? - na giełdach z UE gdzie jest wdrazana Strategia Lizbonska

    W dobie globalizacji i latwosci przelewow kapitalu po calym swiecie pojecie
    "spolka zagraniczna" traci znaczenie. Japonczycy inwestuja glwonie na NUSE i
    NASDAQ, a amerykanie chetnie inwestyja w TOKIO w spolki wchodzace w sklad
    NIKKEI.

> [...]
    ludzi
    > którzy gotowi będą oddać życie za to aby giełda funkcjonowała jak w

    O!! To juz jakis krok naprzod. Ale zareczam, ze nie zmiana kadr, ale zmiana
    wlasciciela bedzie najlepszym panaceum :)

    > a co robisz aby temu przeciwdziałaś ????????
    > gdzie Twój patriotytzm

    Moj patriotyzm juz dawno wygasl. Mialem dosc utarczek z ludzmi, ktorzy mnie
    olewali. Zaglosowalem wiec nogami - juz nie musza sie ze mna uzerac.
    Inwestuje teraz poza granicami Polski i chwale sobie jakosc obslugi :)

    > cenna rada
    > ale wzajemnie
    > nigdy dosc skromności
    > tu sie zgadzam
    > ale potrzeba tez woli walki
    > a ja ją mam

    Trzymam za slowo. Sugeruje zajac sie tematem "Przekret na kintraktach w dniu
    4 lutego". Temat medialny a i sporo osob cie poprze. Jesli sprawa bedzie
    miala pozytywny final to i ja osobiscie przyklasne :) To co? Jest szansa, ze
    ktos sie tym zajmie?

    Malin

  • 47. Data: 2004-06-28 17:07:46
    Temat: GPW
    Od: "~WD" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik "Jacek Maliszewski" <j...@e...com> napisał:
> [...]
    > faktycznie lepiej aby gPW zostala w rekach SP, wtedy wszyscy klienci
    > (inwestorzy) powoli odejda i urzednicy beda mieli wreszcie swiety spokoj :)

    Ehhh, to już nie jest śmieszne. Mimo że urzędników powinno ubywać, to ich liczba
    cały czas rośnie ;-/// Niech już SP sprzeda w cholerę ten cały majątek...

> [...]
    > na pozyskiwanie i przytrzymanie klientow jest poprawa jakosci i obnizenie

    A po co ? Skoro znajdują się zawsze tacy idioci, co za WSZELKĄ CENĘ chcą
    zostawić to rękach SP, mimo że generuje wyłącznie straty. I to nie tylko po
    stronie SP, ale także ZUSu -> całego systemu emerytalnego.
    Ciekaw jestem czy KW otrzyma od MS pakiet akcji....

    > Szkoda, ze do tej pory nie zprywatyzowano GPW. Jeszcze pare lat zwloki i
    > nikt juz tego czegos nie kupi. Nie kupuje sie bowiem firmy, ktora stracila
    > wszystkich klientow :)

    No pewnie. Obecnie są już baaaaardzo duże możliwości inwestowania na zdrowych
    rynkach. I to nie tylko FX :) Obecnie można otwierać konta w bankach
    zagranicznych, a te zazwyczaj oferują usługi DM (i to nie tylko na jednym
    rynku). Np. DB, Nordea etc.

    --
    Pozdrawiam,
    Witek

  • 48. Data: 2004-06-28 20:29:10
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Glenn" <g...@b...pl> writes:

    > Kto jej dał ten doktorat ;-))) ? To, że ona pisząc takie bzdury mając
    > doktorat z ekonomii świadczy tylko o upadku systemu edukacji w Polsce.

    O poslance Maslowskiej czy jak jej tam to, szczerze mowiac, nie slyszalem
    nigdy wczesniej, ale doktorow ekonomii (co tam doktorow, profesorow)
    to my mamy wielu swietnych.

    Obawiam sie jednak ze ich niektore odkrywcze tezy w ustach studenta
    spowodowalyby natychmiastowe zakonczenie egzaminu, z wynikiem negatywnym
    niestety.

    Tak wiec specjalnie bym sie nie sugerowal "stopniami" naukowymi.
    Zwlaszcza, jesli nie okreslaja one uczelni, ktora je nadala, i na
    ktorej dany "ekspert" jest wykladowca.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 49. Data: 2004-06-28 20:38:24
    Temat: Re: Apel posłanki LPR do głównych ekonomistów i analityków
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    k...@p...onet.pl writes:

    > od kolei jest Zygmunt Wrzodak

    A nie od ciagnikow? Mam dosc silne wrazenie, ze jak bylem kiedys
    pare razy w takiej fabryce "Ursus", to sie tam produkowal przez
    srodki zakladowego razenia przekazem. Szkoda ze nie nagralem, nie
    wiedzialem ze by sie przydalo.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 50. Data: 2004-06-28 22:16:15
    Od: "Kazimierz" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Tak wiec specjalnie bym sie nie sugerowal "stopniami" naukowymi.
    > Zwlaszcza, jesli nie okreslaja one uczelni, ktora je nadala, i na

    nie słyszałeś ale jeszcze usłyszysz
    15 czerwca na Komisji Finansów Publicznych przedstawiła alternatwę wobec
    programu likwidacji polskiego złotego i polskiej władzy monetarnej

    nie wiem czy zauważyłeś ale dzinnikarze relacjonujacy to wydarzenie (z
    Parkietu i Pulsu Biznesu) opisali jej wypowiedzi z bardzo dużym szacunkiem
    bez żadnych złośliwości

    uważam, że nie doceniacie Masłowskiej
    --------