eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiApel posłanki LPR do głównych ekonomistów i analityków (BARDZO WAŻNE) › Re: Apel posłanki LPR do głównych ekonomistów i analityków (BARDZO WAŻNE)
    From: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Apel posłanki LPR do głównych ekonomistów i analityków (BARDZO
    WAŻNE)
    Date: Tue, 29 Jun 2004 10:58:08 +0200
    Sender: m...@p...onet.pl@aag51.neoplus.adsl.tpnet.pl

    > lepiej aby tą ofertę obsługiwały polskie banki, trzeba wspierać polską
    > własność, trzeba walczyc z własnością zagraniczną gdzie tylko się da,
    jezeli
    > bowiem uda sie pokazac ze jestesmy lepsi od banków zagranicznych to Polacy
    > szybcieju dojdą do wniosku ze trzeba wyjsc z UE. Tylko

    Lepiej, zeby oferty obslugiwali ci, co wygrywaja przetarg. Chyba tak jest
    najuczciwiej :) Ale moze wcale nie ma byc uczciwie? Jesli tak, to zmienia
    postac rzeczy :)

    > gdzie masz ROR ?
    > czy już w PKO BP lub BGŹ czy może na Twych oszczednosciach żeruje bank
    obcy ?

    W PKO BP chcialem waziac kredyt hipoteczny i od razu zalazoc dla wygody rach
    osobisty. Ale stwierdzili tam, ze jestem niewiarygodny kredytowo :( No wiec
    nie mialem wyboru. Zebym nie zostal posadzony o doktrynalizm. Deutche Bank,
    BPH PBK oraz PEKAO SA (zagraniczne banki) takze uznaly ze jestem
    niewiarygodny. Dopiero ING stwierdzil, ze warto miec takiego klienta jak
    Jacek Maliszewski. Wiec chyba jasne, czyim klientem teraz jestem.

    > przetargu nie musi być
    > lepiej od razy wybrać polskie banki PKO BP ma duże doświadczenie w
    obsłudze
    > tych emisji

    No nie jestem przekonany, czy tak bez przetargu bedzie uczciwie. Czyli nawet
    jesli beda drozsi o 30-40% mamy korzystac z ich uslug? Czy kupisz ode mnie
    samochod za 30 tys Zloptych, jesli taki sam identyczny (a nawet o wyzszej
    jakosci) mozesz kupic gdzie indziej za 20 tys Zlotych oszczedzajac 10 tys Zl
    i przeznaczajac na inne wydatki?

    > poza tym jeżeli tą emisje przejęły by polskie banki a emisja byłąby
    atrakcyja
    > to powiny zaoferować ja głownie OFE o polskim kapitale aby udział kapiatłu
    > zagarnicznego spadał

    Juz powiedzialem. Firmy musza wyemitowac obligacje o wyzszym kuponie
    odsetkowym niz Obligacje Skarbowe :( I to jest najwiekszy problem, ktorego
    chyba nie dostrzegasz. jak dlugo MF bedzie sprzedawac wysoko oprocentowane
    obligacje, tak dlugo OFE, Banki i inni inwestorzy beda woleli porzyczac
    pieniadze Rzadowi, zamiast firmom na rozwoj :(I to jest dramat. Rzad wypycha
    pozyczki ze sfery prywatnej. Chyba o efekcie wypychania czytales mam
    nadzieje?

    > spotkanie jest potrzebe, niektóre OFE (np. ten OFE z Grabowskim i Baucem)
    > doamgają sie zwiększenia limitów zagranicznych do 20 %

    I bardzo dobrze. Jesli na zagranicznym rynku moga zarobic wiecej niz w
    Polsce, to ja jestm za. Generalnie nie pochwalam OFE, bo wyniki maja marne.
    Sam bym wiecej uzbieral kupujac obligacje albo trzymajac pieniadze w banku.
    OFE sie tlumacza, ze dlatego maja takie slabe wyniki, bo Ustawodawca nalozyl
    na nich kaganiec i nie moga rozwinac skrzydel. Maja alibi. Moze wiec
    pozwolic im na rozwiniecie skrzydel i zobaczyc, czy naprawde dobrze
    zarzadzaja naszymi powierzonymi im pieniedzmi, czy nadal beda to wyniki
    ponizej krytyki?

    > i myślą że do tego dojdzie, byc może więc będa wolały kupować sobie Coca
    Cole
    > czy Bayer lub coś takiego a nie obligacje korporacyjne PKE
    >
    > czasem trzeba zachęty, a czasem trzeba użyć kija

    Kij tutaj nic nie pomoze. Jesli juz, to zmusic ich by osiagaly wyzsza stope
    zwortu,. A nic tak nie motywuje do lepszego dzialania jak zwiekszenie
    konkurencyjnosci. Teraz OFE czuja sie panami. Ustawodawca zagwarantowal im
    zbyt na swoje uslugo, to po co maja sie przemeczac. Gdybym byl piekarzem i
    oprocz mnie byloby jeszcze tylko 15 innych piekarzy, to czulbym sie
    komfortowo. Gdyby na dodatek Ustawodawca nakazal obywatelom spozywac minimum
    1 kg chleba dziennie na osobe (pod grozba kar finansowych) , to chyba
    zaczalbym piec zakalec. I tam mialbym zapewniony zbyt na swoje wypieki :)
    hehehe. Czy o to wlasnie w tym wszystkich chodzi? By zagwarantowac "swietym
    krowom" nietykalnosc? Ja kicham na takie cosik. Na wlasna emeryture sam
    odkladam pieniadze i inwestuje. Z ZUS ani z OFE nie licze na wiele.To bedzie
    prawdziwa jalmuzna. Jesli tak bardzo martwisz sie o los Polakow i przyszlych
    emerytow, to sprobuj uzyc swoich wplywow, by OFE wreszcie zaczely szybciej
    pomnazac powierzony im kapital.

    Malin

    P.S. A co z moimi pytaniami do ciebie?
    1. Czy jestes w stanie zajac sie tematem afer na GPW (chyba najbardziej
    medialny to ten z 4 lutego i ze spolka LTD z Wysp Dziewiczych w roli
    glownej)
    2. Czy zastanwawiales sie, by przekonac bogatych Polakow (kulczyk,
    Gudzowaty, Krauze, itp) by zbudowali banki proeksportowe? Jestem przekonany,
    ze jesli jest to taki super biznes, to oni z pewnoscia zainwestuja swoje
    pieniadze. I nie beda potrzebne pieniadze podatnikow na ten cel. Jesli
    bowiem biznes sie nie uda (czego nigdy nie mozna wykluczyc), to straca na
    tym wymienieni inwestorzy, a nie my podatnicy. To chyba tez jest uczciwe?

    Mozesz mi odpowiedziec na te pytania?