  • 1. Data: 2003-12-13 17:12:48
    Temat: [Amex Mille] dziwne rzeczy
    Od: "MarekZ" <m...@s...org.pl>

    Witam,

    czy ktos z Was spotkal sie juz kiedys z czyms takim:

    na otrzymanym wyciagu z AmExa zgadza sie data transakcji, zgadza sie miejsce
    transakcji, natomiast kwota transakcji jest zawsze nieco wyzsza, niz bylo w
    rzeczywistosci. Czyli karta jest obciazana wyzsza suma, niz wynika ze slipa.
    Dotyczy to na moim wyciagu wszystkich transakcji pomiedzy 5 a 10 listopada.
    Wczesniejsze oraz pozniejsze sa rozliczone prawidlowo.

    W poniedzialek zawiadomie o tej sytuacji polski oddzial American Express,
    bank Millennium, no i w sumie zastanawialem sie na powaznie nad
    zawiadomieniem
    prokuratury, tylko nie wiem przeciwko komu mialo by byc skierowane takie
    doniesienie, wiec chyba raczej sobie podaruje. Kwoty "naddatkow" sa rozne,
    zawsze ponizej 1 zlotego, na ogol w okolicach 30 groszy. Nie ma widocznej
    zaleznosci wysokosci naddatku od kwoty transakcji, tzn czasem do nizszej
    transakcji jest doliczana wyzsza kwota niz
    do wyzszej. W sumie moze to wygladac na skrypt zapuszczony w systemie przez
    jakiegos pracownika banku, na kilka dni, chyba ze ktos ma inny pomysl...
    Moze takie cos zdarzalo sie juz w przeszlosci.

    Co sadzicie... ?

    pozdrawiam, marekz

  • 2. Data: 2003-12-13 17:24:59
    Temat: Re: [Amex Mille] dziwne rzeczy
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Użytkownik "MarekZ"

> [...]
    > transakcji, natomiast kwota transakcji jest zawsze nieco wyzsza, niz bylo
    > rzeczywistosci. Czyli karta jest obciazana wyzsza suma, niz wynika ze

    Czy to były transakcje zagraniczne?

    Bogdan B.

  • 3. Data: 2003-12-13 17:27:38
    Od: "blad" <b...@b...pl>

    Użytkownik "MarekZ"
> [...]
    listopada.
    > Wczesniejsze oraz pozniejsze sa rozliczone prawidlowo.
    (......)
> [...]
    > jakiegos pracownika banku, na kilka dni, chyba ze ktos ma inny
    pomysl...
    > Moze takie cos zdarzalo sie juz w przeszlosci.

    moze - slyszalem ze Millennium konczy wydawanie Amexow wiec moze cos
    wiedzą
    jesli kwoty nie zgadzaja sie z tym co bylo na slipie to faktycznie
    musial byc
    po drodze jakis przekret - jeszcze o takim przypadku nie slyszalem
    W sumei to sprawa jednorazowa - wziac forse i w nogi
    bo przeciez banki dojda do tego gdzie ta forsa sie podziala
    *** blad ***

  • 4. Data: 2003-12-13 17:28:11
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@s...org.pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > czy ktos z Was spotkal sie juz kiedys z czyms takim:

    O faktycznie - 5 listopada - Na slipie 36,01 a zalogowałem się do Millenetu
    i jest 36,57

    --
    JaKi

  • 5. Data: 2003-12-13 17:41:32
    Od: "MarekZ" <m...@s...org.pl>

    Użytkownik "Bogdan B." <b...@h...pl> napisał w wiadomości

    > Czy to były transakcje zagraniczne?

    Przepraszam, ze nie napisalem. Oczywiscie krajowe :-).

    marekz

  • 6. Data: 2003-12-13 18:14:41
    Od: "MarekZ" <m...@s...org.pl>

    Użytkownik "blad" <b...@b...pl> napisał w wiadomości

    > moze - slyszalem ze Millennium konczy wydawanie Amexow wiec moze cos
    > wiedzą

    Wielka szkoda. To moja ulubiona karta w sumie, choc wiele mozna miec temu
    produktowi Mille do zarzucenia. Jednak szybkoscia autoryzacji (a czesto
    brakiem potrzeby autoryzacji) nie moze sie rownac z zadna inna.

    > musial byc
    > po drodze jakis przekret - jeszcze o takim przypadku nie slyszalem
    > W sumei to sprawa jednorazowa - wziac forse i w nogi
    > bo przeciez banki dojda do tego gdzie ta forsa sie podziala

    No tak, raczej wyglada na probe przekretu, tylko jesli bank juz ja wykryl,
    to chyba klienci powinni zostac telefonicznie lub listownie zawiadomieni.
    Myslalem przez chwile, ze moze oni to przeliczyli przez USD, ale wtedy byla
    by proporcja dodatkowej sumy do wysokosci transakcji, a nie ma.

    marekz

  • 7. Data: 2003-12-13 19:58:20
    Temat: Odp: [Amex Mille] dziwne rzeczy
    Od: "k...@i...pl" <k...@i...pl>

    Użytkownik MarekZ <m...@s...org.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:brfhrd$spm$...@s...cyf-kr.edu.pl...
    > Witam,
    >
    > czy ktos z Was spotkal sie juz kiedys z czyms takim:
    Skojarzyło mi sie z przypadkiem sprzed około 15 lat z WLK Brytani.
    Jak wiadomo emerytury są wg pewnego schematu liczone - a wypłącane co do
    pensa.
    No i jeden facet sobie zrobił cos takiego, że sumował PEŁNE kwoty - a nie
    zaokrąglone - i różniece przelewał na własne konto. Z kazdej emerytury
    ułamek pensa... Razy setki tysięcy emerytur... to tysiace funtów...
    Razy kilkadziesiat miesięcy....
    W każdym bądź razie wykryto go
    Biedak sobie zaplanwoał jakąś kwotę i do tej kwoty brakowało mu około pół
    roku i zamierzał sobei gdzieś na Oceanie na jakąs wysepkę z pieniązkami
    pojechać...
    Może tak i z AMEXEm?
    o 30 groszy nikt nie zawalczy... raz 5 operacji złotóka miesięcznie... razy
    kilkanaście tysiecy ludzi... razy kilka miesięcy....

  • 8. Data: 2003-12-13 20:57:29
    Od: "$$Szalony_Kapelusznik$$" <s...@w...pl>

    > Może tak i z AMEXEm?
    > o 30 groszy nikt nie zawalczy... raz 5 operacji złotóka miesięcznie...
    razy
    > kilkanaście tysiecy ludzi... razy kilka miesięcy....

    No to jestes w bledzie... moja reklamacja juz jest rozpatrywana, a mialem
    tylko jedna transakcje zawyzona.
    Wlasnie AmEx Millenium.

    MAd Hat
    ter

  • 9. Data: 2003-12-13 20:58:12
    Od: "$$Szalony_Kapelusznik$$" <s...@w...pl>

    > moze - slyszalem ze Millennium konczy wydawanie Amexow wiec moze cos
    > wiedzą

    Mozesz rozwinac kwestje, bo sie zaniepokoilem...
    Taka fajna karta...

    MAd Hat
    ter

  • 10. Data: 2003-12-13 21:20:13
    Od: "$$Szalony_Kapelusznik$$" <s...@w...pl>

    > Dotyczy to na moim wyciagu wszystkich transakcji pomiedzy 5 a 10
    listopada.
    > Wczesniejsze oraz pozniejsze sa rozliczone prawidlowo.

    Mialem jedna transakcje w tym okresie i jest ona zawyzona o pare groszy.
    Tak jak pisalem w innym @ reklamacja poszla juz jakis czas temu.

    MAd Hat
    ter