  • 1. Data: 2008-03-04 16:33:11
    Temat: American Express (Amex) - rabaty
    Od: "Błażej" <e...@p...fm>

    Witam,

    1. Posiadam kartę, jak w temacie. Wydawca chwali się, że dzięki niej mogę
    skorzystać z różnych programów partnerskich/zniżek/rabatów. Próbowałem zatem
    znaleźć listę owych "dodatków" - niestety bez powodzenia. Czy ktoś mógłby
    wskazać taki dokument, podzielić się własnym doświadczeniem?

    2. Z akecptowalnością tej karty w Polsce bywa różnie, liczba punktów ją
    akecptujących jest raczej dość skromna, a o płatnościach internetowych przy
    jej użyciu można praktyczie zapomnieć? Dlaczego w takim razie różne firmy
    tak chętnie sięgają po tą drogą w obsłudze kartę?

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2008-03-04 16:53:01
    Temat: Re: American Express (Amex) - rabaty
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Błażej pisze:
    [...]

    > jej użyciu można praktyczie zapomnieć? Dlaczego w takim razie różne firmy
    > tak chętnie sięgają po tą drogą w obsłudze kartę?

    Hm, mnie jak dotąd Amex kosztował 2,99 (bo zapomniałem wyłączyć
    ubezpieczeie) Drogo?

    KJ

  • 3. Data: 2008-03-04 17:39:07
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Kamil Jońca napisał(a):
    > Hm, mnie jak dotąd Amex kosztował 2,99 (bo zapomniałem wyłączyć
    > ubezpieczeie) Drogo?

    IMO chodzilo raczej o wysokie prowizje dla akceptantow.

    Ja osobiscie spotkalem sie z tym, ze AMEX "nie dzialal" mi, pomimo tego
    ze nalepki na szybie sugerowaly, ze jest akceptowany. Musialem wiec
    zaplacic VISA (nie chcialo mi sie robic kolejnej awantury, bo wlasnie
    zakonczyla sie jedna).

    A z jakimis znizkami dla tych kart sie nie spotkalem. Beznkonkurencyjna
    jest tutaj KK Citi.

    --
    Mithos

  • 4. Data: 2008-03-04 18:08:43
    Od: "m23m" <m...@o...eu>

> [...]
    > znaleźć listę owych "dodatków" - niestety bez powodzenia. Czy ktoś mógłby
    > wskazać taki dokument, podzielić się własnym doświadczeniem?

    Zajrzyj tu:
    http://www.millenet.pl/program_korzysci/

    m23m

  • 5. Data: 2008-03-04 18:29:08
    Od: "Marcin" <k...@k...de>

    Witam

    Użytkownik "Błażej" <e...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Dlaczego w takim razie różne firmy tak chętnie sięgają po tą drogą w
    > obsłudze kartę?

    Czy chodzi o karte AMEX Corporation a Ty pracujesz w firmie, ktora jest
    czescia jakiegos wielkiego koncernu zagranicznego? Jezeli tak
    to po prostu standard korporacyjny, na calym swiecie firma we
    wszystkich krajac uzywa Amexa to i w Polsce takze.

    Drugim powod zobaczysz jak bedziesz musial reklamowac
    jakas transakcje. Zobaczysz wtedy jak powinno to wygladac
    w banku. Albo gdy splacasz karte zawsze terminowo a
    raz spoznisz sie pare dni (AMEXy korporacyjne sa
    obciazeniowe a nie kredytowe) a oni Ci nie nalicza
    nawet grosza odsetek. Sprobuj to zrobic w banku:)

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 6. Data: 2008-03-04 18:31:24
    Od: "Marcin" <k...@k...de>

    Witam

    > Błażej pisze:
    > [...]
    >
    > Hm, mnie jak dotąd Amex kosztował 2,99 (bo zapomniałem wyłączyć
    > ubezpieczeie) Drogo?

    IMHO jemu raczej chodzi o karty obciazeniowe AMEX Corporation, ktore uzywaja
    pracownicy roznych korporacji a zwykly czlowiek z ulicy jej nie dostanie.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 7. Data: 2008-03-04 18:45:41
    Od: "Błażej" <e...@p...fm>

    > IMHO jemu raczej chodzi o karty obciazeniowe >AMEX Corporation, ktore
    > uzywaja
    > pracownicy roznych korporacji a zwykly czlowiek z >ulicy jej nie dostanie.

    Dokładnie, chodzi mi o tego typu kartę. Tak po prostu się zastanawiam, jaki
    jest sens w dawaniu takiej karty zwykłemu zjadaczowi chleba, która
    przynajmniej w Polsce nie jest powszechnie akceptowana.

    Rozumiem, że jeśli chodzi o wydatki służbowe, to być może jest to standard
    dla zagranicznych firm, ale w moim przypadku chodzi o kartę do wydatków
    prywatnych.

    Pozdrawiam.

  • 8. Data: 2008-03-04 18:50:21
    Od: "Błażej" <e...@p...fm>

> [...]
    > to po prostu standard korporacyjny, na calym swiecie firma we
    > wszystkich krajac uzywa Amexa to i w Polsce takze.

    Ok, jest to argument, taka polityka firmy.

> [...]
    > obciazeniowe a nie kredytowe) a oni Ci nie nalicza
    > nawet grosza odsetek. Sprobuj to zrobic w banku:)

    Z regulaminu tej karty wynika, że po przekroczeniu terminu spłaty zostanie
    naliczona dodatkowa opłata w wysokości 60zł. Zgadzam się, że brak jest
    odsetek, jednak ten argument w przeciwieństwie do poprzedniego nie
    przekonuje mnie.

    Sprawa reklamacji zostaje otwarta, gdyż jak narazie nie korzystałem z jej
    mocy. Rozumiem, że w przypadku karty Amex reklamacje są rozpatrywane w
    krótszym terminie, niż to mają w zwyczaju czynić banki?

    Pozdrawiam.

  • 9. Data: 2008-03-04 19:06:30
    Od: "m23m" <m...@o...eu>

    > Dokładnie, chodzi mi o tego typu kartę.
    W takim razie podany przeze mnie w innym miejscu tego wątku link do Millennium
    ci się nie przyda. :(
    Dla AmExów korporacyjnych kiedyś istniał program rabatowy AE Plus (czy jakoś
    tak), ale ostatnio jakoś o nim cicho... Nawet stronę WWW zlikwidowali...

    Z tą akceptacją to bywa różnie. Z punktu widzenia "stolycy" nie ma z nią
    problemów. Empik, Smyk, Carrefour, Real, Auchan, Leroy Merlin, Ikea, BP, Shell,
    Orlen, apteki, kawiarnie... Cała oferta sklepu internetowego Merlin.
    No, jednym słowem jakoś zupełnie nie odczuwam braku akceptacji tej karty. :P
    Co do innych miast - pewnie jest gorzej. Ale to już - jak w tym wątku wspomniano
    - kwestia prowizji, wyższych niż przy kartach VISA i MasterCard. Swoje znaczenie
    ma też fakt, że umowę o akceptacji AmExów zawiera się osobno...

  • 10. Data: 2008-03-04 20:19:20
    Od: "Marcin" <k...@k...de>

    Witam

> [...]
    > dla zagranicznych firm, ale w moim przypadku chodzi o kartę do wydatków

    Po prostu taki bonus.
    Zauwaz tez, ze Amex wie o Tobie dosc duzo. Wie, ze
    pracujesz w wielkiej korporacji. Jezeli stracisz prace albo sie zwolnisz
    to oni beda wiedziec o tym od razu bo pracodawca wycofa karte do wydatkow
    sluzbowych. IMO prawie idealny uklad:)
    A jak masz karte to czasami sie z niej skorzysta i prowizja dla Amexa leci.

    Pozdrawiam,
    Marcin