  • 1. Data: 2006-09-03 09:45:59
    Temat: AmEx bez limitu??
    Od: "Franek" <...@a...com>

    Czym karty American Express roznia sie od Visy i Mastercarda?
    Slyszalem, ze nie maja one limitu wydatkow i nie wymagaja autoryzacji,
    ale jakos nie chce mi sie w to wierzyc. To by znaczylo, ze kazdy moze
    sobie kupic na taka karte jacht i Ferrari i potem niech sie bank martwi
    gdzie go znalezc.

  • 2. Data: 2006-09-03 10:36:29
    Temat: Re: AmEx bez limitu??
    Od: "Tommeck" <t...@g...pl>

    > Czym karty American Express roznia sie od Visy i Mastercarda?
    > Slyszalem, ze nie maja one limitu wydatkow i nie wymagaja autoryzacji,

    W ramach American Express tez sa rozne wersje. Sa rowniez takie, ktore nie
    maja limitu wydatkow, ale zdecydowanie nie wszystkie.

    > ale jakos nie chce mi sie w to wierzyc. To by znaczylo, ze kazdy moze
    > sobie kupic na taka karte jacht i Ferrari

    No nie kazdy. Tylko ten, kto sie bedzie na taka karte kwalifikowal.

    > i potem niech sie bank martwi
    > gdzie go znalezc.

    O co sie martwic? Przeciez znajdzie go na jachcie...

  • 3. Data: 2006-09-03 11:05:14
    Od: m...@g...com

    Tommeck wrote:
    [...]

    > O co sie martwic? Przeciez znajdzie go na jachcie...

    Zwłaszcza że jak zechce się ulotnić, to zostanie po nim jacht albo ferrari.
    Przecież ani nie załaduje jachtu na ferrari, ani tym bardziej ferrari na
    jacht :)

    p. m.

  • 4. Data: 2006-09-03 11:14:36
    Od: "Franek" <...@a...com>

    > No nie kazdy. Tylko ten, kto sie bedzie na taka karte kwalifikowal.

    A jakie warunki trzeba spelniac? ;-D

  • 5. Data: 2006-09-03 11:15:58
    Od: "Franek" <...@a...com>

    > Zwłaszcza że jak zechce się ulotnić, to zostanie po nim jacht albo
    > ferrari.
    > Przecież ani nie załaduje jachtu na ferrari, ani tym bardziej ferrari na
    > jacht :)

    Ale moze sprzedac, kase ukryc, albo zrobic "darowizne" dla "slupa" i
    twierdzic, ze sam nic nie ma. Wiem, ze to typowo polskie myslenie ;-)
    ale ciekawi mnie to, jak bank sie przed tym zabezpiecza.
    Badz co badz brak limitu to oznaka ogromnego zaufania

  • 6. Data: 2006-09-03 11:55:56
    Od: "Tommeck" <t...@g...pl>

    > A jakie warunki trzeba spelniac? ;-D

    Takie rzeczy nie sa publikowane. Na stronie amexa sa formularze aplikacyjne,
    wypelnij i wyslij, moze ci przyznaja.
    A tak przy okazji: ktorym modelem Ferrari jestes zainteresowany?

  • 7. Data: 2006-09-03 13:11:27
    Od: Kuba <k...@t...jest.zly.adres.pl>

    Franek napisał(a):

> [...]
    > ale ciekawi mnie to, jak bank sie przed tym zabezpiecza.
    > Badz co badz brak limitu to oznaka ogromnego zaufania

    Takie karty zapewne wydawane są osobom z powiedzmy 6-7 zerami
    na koncie i jeszcze większym majątkiem. Ryzyko banku
    jest raczej symboliczne. A zabezpieczeniem jest to
    że posiadacz (np. prezes korporacji, znany polityk)
    nie zaryzykuje niedozwolonego debetu. A jakby zaryzykował
    można sobie wyobrazić tempo w jakim informacja ta była by
    w mediach.

    --
    oo0O0oo00oo.................oo0O0oo00Ooo
    kuba [at] kowalczuk (KROPKA) net

  • 8. Data: 2006-09-03 16:10:58
    Od: yayco <y...@n...pl>

    Zegar systemowy wskazywał 2006-09-03 13:15, kiedy Franek zdecydował(a)
    się stwierdzić,że:

    > Badz co badz brak limitu to oznaka ogromnego zaufania

    Dlatego trudno dostać taką kartę...

    --
    **** ****
    **** Make it idiot-proof ****

  • 9. Data: 2006-09-03 16:17:03
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Tommeck" <t...@g...pl> writes:

    > W ramach American Express tez sa rozne wersje. Sa rowniez takie, ktore nie
    > maja limitu wydatkow, ale zdecydowanie nie wszystkie.

    To jest chwyt marketingowy. Limit na pewno jest, tyle ze niejawny i
    pewnie zalezny od rodzaju transakcji.

    Miliardowej operacji taka karta nie zrobisz 8-).

    MJ

  • 10. Data: 2006-09-03 16:22:50
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Kuba <k...@t...jest.zly.adres.pl> writes:

> [...]
    > nie zaryzykuje niedozwolonego debetu. A jakby zaryzykował
    > można sobie wyobrazić tempo w jakim informacja ta była by

    Dajcie spokoj, taka karte mozna miec pracujac na zwyklym 2-letnim
    kontrakcie za ~ srednia krajowa (w danym kraju, czy w Polsce to
    nie wiem), z majatkiem w postaci wynajetego na ten czas mieszkania
    lub domu i uzywanego samochodu wartego pol miesiecznych zarobkow.

    Ryzyko banku jest nieistotne, wazne jest by pracodawca zapewnial
    ew. splate takiej karty.
    --
    Krzysztof Halasa