  • 1. Data: 2008-01-14 21:32:58
    Temat: AmEx Millenium - opinie
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Ktos testowal tytulowa karte ? Jak jest z jej akceptowalsnoscia (nie
    zwracalem na to dotychczas uwagi). AmEx'a nigdy nie mialem (nawet
    pseudo) i jestem ciekawy czy warto taka karte posiadac.

    Jakies wrazenia/roznice miedzy AmExem, a VISA czy MC ?
    Szybsza/wolniejsza autoryzacja ? Jak wyglada kwestia blokad (mowimy o
    Millenium) oraz rozliczenia (np. MC rozlicza sie znacznie dluzej niz
    VISA) ? Poza granicami kraju karta dziala lub jest akceptowana bardziej
    szeroko ?

    --
    Mithos

  • 2. Data: 2008-01-14 22:03:57
    Temat: Re: AmEx Millenium - opinie
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Mithos" <f...@a...pl> wrote in message news:fmgkel$7b4$1@news.onet.pl...
    > Ktos testowal tytulowa karte ? Jak jest z jej akceptowalsnoscia (nie
    > zwracalem na to dotychczas uwagi). AmEx'a nigdy nie mialem (nawet pseudo)
    > i jestem ciekawy czy warto taka karte posiadac.

    Co to jest pseudoAmex? Ja korzystam od ponad 2 lat i sobie chwale.

    > Jakies wrazenia/roznice miedzy AmExem, a VISA czy MC ? Szybsza/wolniejsza
    > autoryzacja ?

    Brak autoryzacji, a jak jest to tak jak przy innych.

    > Jak wyglada kwestia blokad (mowimy o Millenium) oraz rozliczenia (np. MC
    > rozlicza sie znacznie dluzej niz VISA) ?

    Zwykle nie krocej niz 2 dni robocze. Blokad czesto nie widac, bo floor limit
    chyba ok 500 pln, wiec transakcje sa widoczne dopiero po rozliczeniu.

    Karta fajna, a w duzych miastach ma wystraczajaca funkcjonalnosc. Nie uzyje
    sie jej na stacjach samoobslugowych i w innych urzedzeniach wymagajacych
    autoryzacji PINem. W Internecie (polskim) akceptowalnosc slaba - tylko eCard
    i to w niewielu sklepach. Stale zlecenia obciazania karty tez w wielu
    miejscach nie dzialaj.

    MK

  • 3. Data: 2008-01-14 22:27:32
    Od: "m23m" <m...@o...eu>

    > Co to jest pseudoAmex? Ja korzystam od ponad 2 lat i sobie chwale.

    Twoje pytanie jest prawdopodobnie retoryczne, ale na wszelki wypadek wyjaśniam:
    Niektórzy nieuświadomieni grupowicze nazywają tak karty z Millennium. :P
    Dlaczego "nieuświadomieni"? Bo nie dotarło do nich (o czym już kiedyś na grupie
    było), że AmExy charge (te uważane przez nich za "prawdziwe") od jakiegoś czasu
    stanowią wyraźną mniejszość wydawanych na świecie kart ze znakiem niebieskiego
    kwadratu. W każdym cokolwiek ucywilizowanym kraju jest bank (czasem kilka)
    wydający karty kredytowe AmEx. Natomiast nie w każdym wydaje się karty charge, a
    czasem wprawdzie można taką dostać, ale przysyłają ją z innego kraju (patrz Polska).

    > autoryzacja ?
    >
    > Brak autoryzacji, a jak jest to tak jak przy innych.

    Zgadzam się. Choć czasem autoryzacja AmExa jest szybsza niż innych kart (np.
    Carrefoury, w każdym razie te warszawskie).

    > Zwykle nie krocej niz 2 dni robocze. Blokad czesto nie widac, bo floor limit
    > chyba ok 500 pln, wiec transakcje sa widoczne dopiero po rozliczeniu.

    Najdłuższe rozliczenie jakie mi się z tym AmExem przytrafiło, to ok. 2 miesięcy
    (wiosna 2007 r.). Ale to tylko raz...

    > Karta fajna, a w duzych miastach ma wystraczajaca funkcjonalnosc. Nie uzyje
    > sie jej na stacjach samoobslugowych i w innych urzedzeniach wymagajacych
    > autoryzacji PINem.

    A jakie są w Polsce inne urządzenia wymagające autoryzacji PIN-em?

    > W Internecie (polskim) akceptowalnosc slaba - tylko eCard i to w niewielu
    > sklepach.

    A, to tak.
    Z krajów europejskich - działała bez problemu wszędzie gdzie byłem (na zachód i
    na południe od Polski), choć nie wszędzie ją lubili (np. Grecy są w tym zakresie
    strasznie oporni).

    m23m

  • 4. Data: 2008-01-15 07:00:41
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "m23m" <m...@o...eu> wrote in message

    > Zgadzam się. Choć czasem autoryzacja AmExa jest szybsza niż innych kart
    > (np.
    > Carrefoury, w każdym razie te warszawskie).

    Byc moze i krotsza, ja nie zauwazylem. Na pewno krotsze sa numery
    autoryzacji ;). Nie przypominam sobie zeby mi sie zdarzyl dluzszy nic 2
    cyfrowy.

    > Najdłuższe rozliczenie jakie mi się z tym AmExem przytrafiło, to ok. 2
    > miesięcy
    > (wiosna 2007 r.). Ale to tylko raz...

    To nalerzy uznac za jednostke nietypowa. 2-3 dni robocze to jest chyba
    norma.

    > A jakie są w Polsce inne urządzenia wymagające autoryzacji PIN-em?

    Np. automaty biletowe, znajdziesz takie w kazdym warszawskim Cinema City :).

    MK

  • 5. Data: 2008-01-15 07:33:07
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 15 Jan 2008 08:00:41 +0100,
    osoba podpisana: MK <m...@i...pl>
    napisała:
    [...]
    > Np. automaty biletowe, znajdziesz takie w kazdym warszawskim Cinema City :).
    A gdzie to stoi w
    a) Arkadii
    b) bemowie

    KJ

    "Sęk w tym, że człowiek rozumny jest statystycznie głupi" - Stanisław Lem.

  • 6. Data: 2008-01-15 07:47:18
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Odpada Lidl, Albert i sporo jeszcze innych miejsc, imho do dupy.
    JaC

    -----

  • 7. Data: 2008-01-15 08:28:41
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 15 Sty, 08:47, " 666" <j...@w...eu> wrote:
    > Odpada Lidl, Albert i sporo jeszcze innych miejsc, imho do dupy.
    > JaC
    Przeciez w Lidlu jest autoryzacja podpisem - przynajmniej kartami
    Citi.

  • 8. Data: 2008-01-15 08:51:45
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    ROTFL Polska wlasnie ;-)
    Jak sie City dowie, gdzie robisz zakupy ich Platinium, to Ci karte wypowiedza ;-))
    JaC

    -----

  • 9. Data: 2008-01-15 08:57:56
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 15 Sty, 09:51, " 666" <j...@w...eu> wrote:
    > ROTFL Polska wlasnie ;-)
    > Jak sie City dowie, gdzie robisz zakupy ich Platinium, to Ci karte wypowiedza ;-))
    > JaC

    Ja nie z tych co platinium i inne invinity :)

  • 10. Data: 2008-01-15 16:56:07
    Od: Sebastian <n...@n...com>

    666 pisze:
    > ROTFL Polska wlasnie ;-)
    > Jak sie City dowie, gdzie robisz zakupy ich Platinium, to Ci karte wypowiedza ;-))
    > JaC
    > -----

    W pobliskim Lidlu w ogóle nie da się zapłacić kartą.
    Czyżby lekkomyślnie zrezygnowali z właścicieli Citi Platinium ;-)

    Sebastian