  • 21. Data: 2019-01-07 09:57:42
    Temat: Re: Alternatywa serwisu bm.pl (opłacanie rachunków kartą)
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 7 stycznia 2019 07:54:40 UTC+1 użytkownik ń napisał:

    > Każą sobie płacić za zrobienie przelewu, ale płacą Tobie za płacenie kartą.

    Który to bank każe płacić sobie za zrobienie przelewu?
    Oczywiście mówimy o kontach fizolskich (bo mowa o płaceniu rachunków domowych), nie
    DG czy osób prawnych (tutaj też bank raczej nie dopłaci za używanie karty).

  • 22. Data: 2019-01-07 10:00:11
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 7 stycznia 2019 09:26:52 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > I teraz jak opłaty ponoć wprowadzili to za tę wygodę skłonny będę im zapłacić
    pewnie.

    Echh, już od utracjuszy wyzywać nie będę ;>
    Ale zanim poprzesz ich model biznesowy, przyjrzyj się jeszcze poleceniom zapłaty - są
    banki, gdzie jest to darmowe, i wtedy będziesz musiał robić nie jeden, a aż zero
    przelewów miesięcznie.

  • 23. Data: 2019-01-07 10:53:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 7 stycznia 2019 10:00:13 UTC+1 użytkownik Dawid Rutkowski
    napisał:

    > Echh, już od utracjuszy wyzywać nie będę ;>

    Tak jakoś głupio przyzwyczajony jestem że za pracę, usługi, towary itp płacić
    trzeba. A darmowe obiadki darmowymi wcale nie są.

    > Ale zanim poprzesz ich model biznesowy, przyjrzyj się jeszcze >poleceniom zapłaty -
    są banki, gdzie jest to darmowe, i wtedy będziesz >musiał robić nie jeden, a aż zero
    przelewów miesięcznie.

    Ale musiałbym konto w kolejnym banku założyć
    A nie potrzebuje doktoryzować się z kolejkowego konta
    No i PZ chyba się nie da online skonfigurować. Trzeba papiery do banku wysyłać, wzory
    podpisów musza sie zgadzać itp.
    A po pierwsze leniwy jestem, po drugie część z tych umów które obsługuję jest na
    mamę, teścia itp więc z PZ tak łatwo by się nie dało

  • 24. Data: 2019-01-07 11:20:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    Rutkowski napisał:

    >Ale musiałbym konto w kolejnym banku założyć
    >A nie potrzebuje doktoryzować się z kolejkowego konta
    >No i PZ chyba się nie da online skonfigurować. Trzeba papiery do
    >banku wysyłać, wzory podpisów musza sie zgadzać itp.

    Ciekawe na ile sumiennie sprawdzaja - im tez sie nie chce doktoryzowac
    :-)

    Dawniej przyjmowali wszystko jak leci, a pewnie tylko sie umowili, ze
    obciazajacy zwroci w razie sprzeciwu klienta.
    Szczegolnie, ze przychodzi przez KIR elektronicznie i zadnych podpisow
    tam nie ma :-)

    System widac dzialal do tego stopnia dobrze, ze nawet bankom nie
    chcialo sie dorobic jakies autoryzacji PZ - ale w koncu dorobili,
    chyba przepis ich przypilil :-)

    mbank zaczal robic jakas elektroniczna autoryzacje ... ciekawe, czy
    dobro klienta mial na mysli, czy wlasny zarobek - w sensie prowizji od
    dostawcow :-)

    >A po pierwsze leniwy jestem, po drugie część z tych umów które
    >obsługuję jest na mamę, teścia itp więc z PZ tak łatwo by się nie
    >dało

    Albo bardzo latwo - pisemko na komputerze, podpis, wyslac listem do
    sprzedawcy.
    A on tam zbednych pytan zadawal nie bedzie :-)

    Swoja droga - wie ktos jak oni sie pieniedzmi dziela ?
    Sprzedawca ma konto w banku A, a klient w banku B, sprzedawca rozsyla
    PZ przez swoj bank A i KIR, zapewne nie za darmo ... a co, B nie ma z
    tego nic ? :-)

    J.

  • 25. Data: 2019-01-07 12:32:59
    Od: ń <k...@t...sie>

    O przykładowo taki mały bank: pko bp.
    Nie dość, że rżną za przelew to jeszcze rżną za kartę pin czy jak tam nazywają
    zdrapki.

    -----

  • 26. Data: 2019-01-07 12:40:12
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 7 stycznia 2019 12:33:03 UTC+1 użytkownik ń napisał:
    > O przykładowo taki mały bank: pko bp.
    > Nie dość, że rżną za przelew to jeszcze rżną za kartę pin czy jak tam nazywają
    zdrapki.

    W inteligo też?

  • 27. Data: 2019-01-07 12:44:58
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 7 stycznia 2019 12:40:14 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > W inteligo też?

    W inteligo za przelew nie.
    Za zdrapkę - nie wiem, bo mam sms, i nawet nie wiem, czy zdrapkę oferują.
    Ale że za zdrapkę rżną to się nie dziwię, rżną wszędzie.
    Dziwię się za to, jaki problem z SMS - chyba że konto już wieloletnie, obecnie bowiem
    bez telefonu konta nie założysz...
    W żabie to nawet za SMSy potrafili rżnąć.
    Z resztą w pekao nadal rżną, ale można mieć darmowy token - co ciekawe, na androidzie
    mi się rozjechał przy chyba trzecim użyciu, a na nokii E51 ten w wersji J2ME (tak,
    mają taką) działa bez problemu.

    Ale serio skarbonka rżnie za przelewy? W jakiej taryfie?

  • 28. Data: 2019-01-07 12:56:38
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 7 stycznia 2019 12:45:00 UTC+1 użytkownik Dawid
    > Ale serio skarbonka rżnie za przelewy? W jakiej taryfie?

    Nie mam pojęcia. Pytaj ń

  • 29. Data: 2019-01-07 12:56:42
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 7 stycznia 2019 10:53:49 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Tak jakoś głupio przyzwyczajony jestem że za pracę, usługi, towary itp płacić
    trzeba. A darmowe obiadki darmowymi wcale nie są.

    Ja tam jestem przyzwyczajony że należy płacić, ale ceny rynkowe.
    Dlatego zdecydowanie potępiam praktyki "najpierw za darmo, a potem płacić". A banki -
    tu akurat darmowe obiadki są, a nawet jeszcze wisienki na deser. Płacisz ew. osadem -
    nic więcej. Chyba że chcesz na kasie zarobić - ale tutaj jasne jest prawo, które
    powiedziała mi pani doradca z private banking - bank na tym zawsze więcej zarobi niż
    klient.

    - są banki, gdzie jest to darmowe, i wtedy będziesz >musiał robić nie jeden, a aż
    zero przelewów miesięcznie.

    > Ale musiałbym konto w kolejnym banku założyć
    > A nie potrzebuje doktoryzować się z kolejkowego konta

    Niestety, eKonto z taryfą standard 2zł miesięcznie za korzystanie z PZ, zapewne za
    sztukę a nie za cały zbiór.
    Za to eKonto PRP od Wigilii ma to za darmo, więc może mamie, teściowi itp. załóż
    takie konta (moja teściowa dała radę założyć nawet przez kuriera w oranżadzie - a w
    mBąku można też w oddziale) i będzie porządek, bo tak to US może się czepnąć, że to
    darowizny - tym z mamą to można załatwić zwolnienie przez SD-Z2, ale z teściem już
    nie da rady i jeszcze podatek przysolą, bo w 5 lat może się nazbierać tego więcej niż
    kwota wolna.

    Ale jak się PZ załatwia to nie wiem, bo nigdy nie korzystałem (choć np. kwestorka z
    unicefu chciała mnie na coś takiego namówić), choć zapewne w którymś z banków, w
    których mam konta, byłoby nawet za darmo.
    Jednak wolę sam to co miesiąc ustawiać (a kiedyś to w ogóle szło z KK).

  • 30. Data: 2019-01-07 12:59:55
    Od: ń <k...@t...sie>

    Ja to się dziwę co robią ludzie, jak im jebnie telefon.
    Lub ktoś im jebnie np. daleko od domu za granicą.
    Nie zrobisz przelewu na 4 (cztery) złote bez SMS.

    -----