  • 1. Data: 2019-01-01 13:21:02
    Temat: Konta walutowe - w jakich bankach?
    Od: "Bartosz" <b...@t...com>

    Witam w Nowym Roku i życzę wszystkiego najlepszego

    Może ktoś przeglądał ostatnio banki pod kątem prowadzenia
    OPROCENTOWANYCH kont walutowych i mógłby podzielić
    się wnioskami?

    Szukałem jakiegoś rankingu takich kont, ale bez rezultatu.
    Chodzi mi oczywiście o dane aktualne - najnowsze.

    Pzdr.
    Bartosz

  • 2. Data: 2019-01-01 13:45:50
    Temat: Re: Konta walutowe - w jakich bankach?
    Od: Szymon <a...@w...pl>

    W dniu 2019-01-01 o 13:21, Bartosz pisze:
    > Witam w Nowym Roku i życzę wszystkiego najlepszego
    >
    > Może ktoś przeglądał ostatnio banki pod kątem prowadzenia
    > OPROCENTOWANYCH kont walutowych i mógłby podzielić
    > się wnioskami?

    Jaka waluta Cię interesuje?
    Dla USD najlepsze dziś jest Millennium. 1,4% do 50.000. PKO BP daje
    0,75% bez limitów.

    W EUR też Millennium. Osobiście nie korzystam, ale z tego, co pamiętam
    0,5% w promocji do 25.000.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2019-01-01 13:54:34
    Od: "Bartosz" <b...@t...com>

    Użytkownik "Szymon" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    limitów.

    > W EUR też Millennium. Osobiście nie korzystam, ale z tego, co pamiętam 0,5% w

    Dzięki.
    Interesują mnie USD, EUR i GBP. Inne, jak JPY, tylko w przypadku
    bardzo dobrego oprocentowania.

    Bardzo korzytne lokaty bankowe w walutach też są do rozważenia.

    Oczywiście pojęcia "bardzo dobre oprocentowanie" i "bardzo korzystne
    lokaty" są względne. Generalnie chodzi o wielkości na tle innych.

    Bartosz

  • 4. Data: 2019-01-01 14:17:08
    Od: Szymon <a...@w...pl>

    W dniu 2019-01-01 o 13:54, Bartosz pisze:
    > Interesują mnie USD, EUR i GBP. Inne, jak JPY, tylko w przypadku
    > bardzo dobrego oprocentowania.

    Wielkiego wyboru nie ma. W przypadku walut różnice liczone miejscami po
    przecinku w oprocentowaniu są pomijalne, bowiem istotniejszy staje się
    kurs waluty.

    > Bardzo korzytne lokaty bankowe w walutach też są do rozważenia.

    Nie spotkałem się z korzystniejszą ofertą niż KO w Millennium. Ja mam
    jeszcze 2,40% w USD na KO w CA, ale tylko przez 2 miesiące. Zwiększają
    marżę z 0,1 do 1,95.

    > Oczywiście pojęcia "bardzo dobre oprocentowanie" i "bardzo korzystne
    > lokaty" są względne. Generalnie chodzi o wielkości na tle innych.

    Sądzę, że banki nie są zainteresowane. Oferta uboga, czasami zabawna
    (np. 0,1% oprocentowania rocznego). Konsolidacja banków nie służy
    wyraźnie atrakcyjności ofert (także w PLN).

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2019-01-01 19:07:30
    Od: "Bartosz" <b...@t...com>

    > Ja mam jeszcze 2,40% w USD na KO w CA, ale tylko przez 2 miesiące. Zwiększają marżę
    z 0,1 do 1,95.
    Co to jest CA?
    Co dla klienta chcącego założyć konto walutowe oznacza w praktyce zwiększenie
    marży z 0,1 do 1,95?
    Czy to juz nastąpiło, czy jest w planach, a jeśli w planach, to od kiedy?

    Pzdr.
    Bartosz

  • 6. Data: 2019-01-01 20:42:00
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 01.01.2019 o 19:07, Bartosz pisze:
    > Co to jest CA?

    Pewnie Credit Agricole.

    Ale po co Ci kilka kont walutowych z naciskiem na oprocentowanie? Chcesz
    w ten sposób zdywersyfikować ryzyko kursowe? To nie trzymaj tego w
    jednym banku...

    --
    Alf/red/

  • 7. Data: 2019-01-01 22:12:11
    Od: Szymon <a...@w...pl>

    W dniu 2019-01-01 o 19:07, Bartosz pisze:
    > Co to jest CA?

    Credit Agricole

    > Co dla klienta chcącego założyć konto walutowe oznacza w praktyce
    > zwiększenie
    > marży z 0,1 do 1,95?

    Obniżkę oprocentowania z obecnych 2,40% na 0,55%.

    > Czy to juz nastąpiło, czy jest w planach, a jeśli w planach, to od kiedy?

    Nastąpi od jutra dla nowych kont. Dla starych od początku marca.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2019-01-01 22:37:58
    Od: "Alik" <s...@r...pl>

    Użytkownik "Szymon" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Dla USD najlepsze dziś jest Millennium. 1,4% do 50.000.
> [...]

    W Millennium dla USD jest 1,4 % przez 92 dni.

    https://www.bankmillennium.pl/klienci-indywidualni/p
    rodukty-oszczednosciowe/rachunki-oszczednosciowe/kon
    to-oszczednosciowe-walutowe

  • 9. Data: 2019-01-01 23:14:49
    Od: "Bartosz" <b...@t...com>

    Użytkownik "Alik" <s...@r...pl> napisał w wiadomości

    > W Millennium dla USD jest 1,4 % przez 92 dni.
    >
    > https://www.bankmillennium.pl/klienci-indywidualni/p
    rodukty-oszczednosciowe/rachunki-oszczednosciowe/kon
    to-oszczednosciowe-walutowe

    Dzięki. O takie podpowiedzi mi chodziło.
    Jest tam również informacja o 0,5% na EUR, o których także pisał Szymon.
    Obie propozycje na 3 miesiące, począwszy najpóźniej od 2.02.2019, jest
    więc czas na zastanowienie, zwłaszcza przy większych sumach.

    Pzdr.
    Bartosz

  • 10. Data: 2019-01-03 21:06:41
    Od: Szymon <a...@w...pl>

    W dniu 2019-01-01 o 23:14, Bartosz pisze:

    > Jest tam również informacja o 0,5% na EUR, o których także pisał Szymon.
    > Obie propozycje na 3 miesiące, począwszy najpóźniej od 2.02.2019, jest
    > więc czas na zastanowienie, zwłaszcza przy większych sumach.

    Do tej pory promocja była stale odnawiana - podobnie jak dla PLN.
    Istnieje szansa, iż po 2.02 także ją odnowią. Wystarczy wówczas wycofać
    środki przed zakończeniem okresu promocyjnego, po ogłoszeniu nowej
    ponownie przelać i już jest naliczone 1,4%.

    --
    Pozdrawiam