  • 31. Data: 2019-01-07 13:02:50
    Temat: Re: Alternatywa serwisu bm.pl (opłacanie rachunków kartą)
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 7 stycznia 2019 12:56:44 UTC+1 użytkownik Dawid Rutkowski
    napisał:

    > Niestety, eKonto z taryfą standard 2zł miesięcznie za korzystanie z PZ, zapewne za
    sztukę a nie za cały zbiór.
    > Za to eKonto PRP od Wigilii ma to za darmo, więc może mamie, teściowi itp. załóż
    takie konta (moja teściowa dała radę założyć nawet przez kuriera w oranżadzie - a w
    mBąku można też w oddziale) i będzie porządek, bo tak to US może się czepnąć, że to
    darowizny - tym z mamą to można załatwić zwolnienie przez SD-Z2, ale z teściem już
    nie da rady i jeszcze podatek przysolą, bo w 5 lat może się nazbierać tego więcej niż
    kwota wolna.

    Powyżej wymieniłeś kilka czynności które powinienem zrobić, w Twoim tekście jest co
    najmniej kilka niezrozumiałych słów(PRP. oranżada itp)
    Czyli musiałbym się doktoryzować jak założyć konto mamie, teściowi, doktoryzować z
    obsługi tego konta, ew zapytać gogle co to prp czy oranżada(bo że napój to wiem ale
    tego na myśli raczej nie miałeś)
    Wolę więc zapłacić kilka zł miesięcznie dla BM.pl i mieć jak dotychczas. Jedna szybka
    płatność i kilkanaście rachunków opłaconych

  • 32. Data: 2019-01-07 13:11:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    W dniu poniedziałek, 7 stycznia 2019 10:00:13 UTC+1 użytkownik Dawid
    Rutkowski napisał:

    >Tak jakoś głupio przyzwyczajony jestem że za pracę, usługi, towary
    >itp płacić trzeba. A darmowe obiadki darmowymi wcale nie są.

    W zasadzie tak, ale widzisz co sie porobilo - placisz kartą i cena ta
    sama, co gotowka.
    Kto za to placi ? Widac go stac :-)

    Przelewy w bankach prawie wszystkich darmowe.
    A KIR przeciez za darmo nie pracuje.

    Kto placi ? Tamci panstwo :-)

    A w przypadku platnosci rachunkow ... placic moze ten, ktoremu zalezy
    na terminowym wplywie :-)

    J.

  • 33. Data: 2019-01-07 13:27:03
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2019-01-07 o 13:02, Kris pisze:

    > Powyżej wymieniłeś kilka czynności które powinienem zrobić, w Twoim tekście jest co
    najmniej kilka niezrozumiałych słów(PRP. oranżada itp)

    Gimbaza tak ma.
    Koledzy między sobą nadają dziwne nazwy różnym rzeczom, żeby dorośli nie
    połapali się zbyt szybko, o czym gówniarzeria rozmawia. ;)
    Większość z tego wyrasta, ale zdaje się nie wszyscy...
    Tutaj, prawdę mówiąc, nie spodziewałem się czegoś takiego jak żabka,
    płaz, aligator czy inszy krokodyl, rewolwer, oranżada. Jak widać, nawet
    mBank niektórzy nie są w stanie normalnie napisać. Nie wiem, skąd takie
    prymitywy się biorą. :(

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 34. Data: 2019-01-07 13:49:00
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 7 stycznia 2019 12:59:59 UTC+1 użytkownik ń napisał:
    > Ja to się dziwę co robią ludzie, jak im jebnie telefon.
    > Lub ktoś im jebnie np. daleko od domu za granicą.
    > Nie zrobisz przelewu na 4 (cztery) złote bez SMS.

    Jak nie zrobię - zrobię jak najbardziej, zdefiniowany/zaufany - po to są, a w moim
    przypadku jest to 100% wykonywanych, za zakupy w necie płacę kartą (choć przyznam, że
    tutaj problem może wystąpić z 3D-secure - ale mam też kartę bez 3D-secure ;)

    Zaś jak telefon jebnie, to też żaden problem, przekładasz kartę SIM do jakiegoś
    starocia (albo, jak u mnie, nowego) z szuflady i gotowe.
    Jak walne karta SIM albo ukradną całość - to po duplikat do salonu, od ręki
    załatwione (no, jeszcze trzeba swoje w kolejce odstać, teraz szef już się dwa razy od
    kolejki odbił, bo prosiłem go o wymianę kart na 3-wielkościowe).

    Za granicą - tu już problem większy, ale z wakacjami zasada jasna - przelewy
    ustawiasz przed wyjazdem, a jak ktoś chce z plaży zakupy robić, to już sam sobie
    winien.

    Lepiej powiedz, co zrobisz, jak Ci jebną zdrapkę - i nie liczy się odpowiedź, że jej
    z domu nie wynosisz, albo masz jej zdjęcie w telefonie, bo wtedy całą Twoją
    argumentację przeciwko SMS o kant d4 potłuc - analogią jest tutaj osobny aparat z
    osobną kartą SIM tylko do haseł SMS - co swoją drogą jest bardzo dobrym rozwiązaniem,
    równie niewygodnym jak zdrapka.
    A jak zdrapka jest na określoną liczbę operacji, to już w ogóle dno - w db miałem
    jeszcze taką do przyjęcia, czyli ważną 2 lata, i podawało się parę liczb z podanych
    pól. Jak ktoś chciał, to drapał za każdym razem, i jak mało korzystał, to była
    szansa, że nawet wszystkich pól przez 2 lata nie zdrapie. Ale rozsądniejsi zdrapywali
    wszystko od razu.

  • 35. Data: 2019-01-07 13:58:27
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 7 stycznia 2019 13:02:51 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    > Wolę więc zapłacić kilka zł miesięcznie dla BM.pl i mieć jak dotychczas. Jedna
    szybka płatność i kilkanaście rachunków opłaconych

    Jak kto nie chce, to zawsze wymyśli powód przeciw.
    Oranżada akurat niewiele ma do rzeczy, kluczowy w zdaniu był kurier, który w każdym
    banku sprawę załatwia tak samo - ogląda dowód i pokazuje, gdzie się podpisać (choć
    przyznam, że trafiłem na banki, gdzie musiałem sam to wiedzieć) - i wskazanie, że
    nawet osoba 60+ da sobie z tym radę.
    Ale dodatkowo oranżada to po trollowskiemu orange finanse, czyli po prostu mBank -
    mimo ich wysiłków, aby sprawiać wrażenie, że to "inny bank" (widać tak muszą - kiedyś
    mBank, multiBank i BRE to były "osobne banki", po unifikacji musieli sobie znaleźć
    coś nowego do ściemniania).
    Jako że mBank masz, to założyłem, że jesteś już w jego temacie doktorem i konto
    założyć umiesz, a tym bardziej obsłużyć, oraz przeczytać TOiP.
    google bardzo ładnie wyjaśniłoby PRP - to tzw. "podstawowy rachunek płatniczy" -
    pomysł unii na "wykluczonych bankowo".
    Założyć je może konsument, który w danej chwili nie posiada innego rachunku w żadnym
    banku. Ogólna zasada - jest darmowe z pewnymi ograniczeniami - np. darmowych jest
    tylko 5 przelewów w miesiącu - ale i z dodatkami w stosunku do standardowej oferty
    niektórych banków - np. w mBanku masz bezwarunkowo bezpłatną debetówkę i wypłaty ze
    wszystkich bankomatów (ale być może tylko 5 w miesiącu).
    Darmowe PZ chyba nie jest wymagane w ustawie - ale akurat mB je dodał jako bonus.

    A w jaki sposób ten bm.pl "ściąga rachunki od usługodawców"?
    Co trzeba mu podać, by był w stanie to robić?

  • 36. Data: 2019-01-07 14:04:39
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 7 stycznia 2019 13:58:28 UTC+1 użytkownik Dawid Rutkowski
    napisał:

> [...]
    > Jako że mBank masz, to założyłem, że jesteś już w jego temacie doktorem i konto
    założyć umiesz, a tym bardziej obsłużyć, oraz przeczytać TOiP.

    I musiałbym tego pilnować czy się toip nie zmieni, czy jakis dodatków emerytom nie
    nawciskają
    Czyli jak pisąłem- doktoryzowac się a akurat na takiej wiedzy mi nie zależy

    > A w jaki sposób ten bm.pl "ściąga rachunki od usługodawców"?
    > Co trzeba mu podać, by był w stanie to robić?

    Login i hasło

  • 37. Data: 2019-01-07 14:15:27
    Od: ń <k...@t...sie>

    Wzruszysz ramionami i unieważnisz, po czym aktywujesz następną?
    Za granicę wolę jechać ze zdrapką niż z telefonem, który mi może np. wpaść do wody...
    plum...
    Nie słyszałem, żeby w Rzymie cyganie napadali dla zdrapek czy gdziekolwiek w
    hotelu/na plaży zdrapki kradli.
    Token też ma zalety, tyle ze kolejny klamot (i na baterie).

    -----

  • 38. Data: 2019-01-07 15:08:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ń" napisał w wiadomości grup
    >Wzruszysz ramionami i unieważnisz, po czym aktywujesz następną?
    >Za granicę wolę jechać ze zdrapką niż z telefonem, który mi może np.
    >wpaść do wody... plum...

    Dokladnie.

    >Nie słyszałem, żeby w Rzymie cyganie napadali dla zdrapek czy
    >gdziekolwiek w hotelu/na plaży zdrapki kradli.

    A to zalezy, gdzie ta zdrapke trzymasz - moga ukrasc z calym
    portfelem.
    Chyba, ze z portfelu wyjales i zostawiles w hotelu.

    Tak czy inaczej - zdrapka/lista ma zalety.
    Komu to przeszkadzalo ?

    J.

    -----

  • 39. Data: 2019-01-07 15:17:58
    Od: ń <k...@t...sie>

    A skąd CIA/NSA/GRU mają wiedzieć, gdzie akurat jestem ze zdrapką??

    -----

  • 40. Data: 2019-01-07 15:20:26
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 07.01.2019 o 15:08, J.F. pisze:
> [...]
    > Chyba, ze z portfelu wyjales i zostawiles w hotelu.
    >
    > Tak czy inaczej - zdrapka/lista ma zalety.

    A co, nie ma już zdrapek? W PKO są, ale zmieniłem na smsy.

    Smsy mają tę podstawową zaletę, że masz dodatkowy kanał, którym
    dostajesz potwierdzenie, komu przelewasz i ile.

    Jeśli masz na komputerze trojana, który podmienia numer konta i kwotę,
    to ze zdrapką leżysz.

    A w smsie widzisz, że chciałeś zapłacić 4 złote, a do zatwierdzenia
    przelew na 10 tys...

    MJ