  • 21. Data: 2019-12-30 08:49:17
    Temat: Re: Alior Kantor - odnowienie karty USD
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    > Mi raz zginęła odnawiana karta w drodze pocztą z banku do mnie - zorientowałem się
    po kilku miesiącach, bo to była karta z grupy leżących w szufladzie - mBąk jeszcze
    żadnych obaw nie miał...

    Ale nie jesteś ze Zgorzelca?
    https://biznes.radiozet.pl/News/Listonosz-kradl-list
    y-z-banku-z-kartami.-Odpowie-za-kradziez-10-tys

    Jak czytałem ten "artykuł" to się zastanawiałem jak to możliwe, że gość
    zdążył ukraść 100 kart, zanim ktoś go namierzył. Ale jeśli klienci i
    banki tak podchodzą do tematu jak piszesz - to już się nie dziwię.

    Pozdrawiam

  • 22. Data: 2019-12-30 08:51:58
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2019-12-30 o 08:49, Miroo pisze:

    > Ale nie jesteś ze Zgorzelca?

    Autokorekta: z Bogatyni
    Wcześniej czytałem to w innym źródle i tam było tylko o Zgorzelcu.

  • 23. Data: 2019-12-30 10:47:59
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 30 grudnia 2019 08:52:25 UTC+1 użytkownik Miroo napisał:

    > Autokorekta: z Bogatyni
    > Wcześniej czytałem to w innym źródle i tam było tylko o Zgorzelcu.

    Hmm, ten sam listonosz i tu i tu? To jednak 27km - tyle mniej więcej średnicy ma
    Warszawa.
    Ale kolekcję zrobił ładną - sporo santanderów.
    Też się zastanawiałem, jak to mogło działać - ale rzeczywiście są jeszcze durne
    banki, które wysyłają PINy w kopertach i umożliwiają aktywację karty w bankomacie
    (lub na pierwszych zakupach, ale na zakupach łatwiej o wpadkę).
    Tyle że chyba PIN w kopercie idzie jedynie z nową kartą...
    Chyba że są tacy mocarze intelektu, co z odnawianą wysyłają?
    Ale jeśli nie, to sposób dość marny - i w sumie nic dziwnego, że uzysk słaby, 100
    kart zajumał a ledwie 10k z nich wydoił - wychodzi po 100zł na kartę - ale pewnie po
    1k na te, z których coś się udało - zapewne kredytowe, bo raczej mało prawdopodobne,
    że ktoś na nowo założone konto cokolwiek wpłaci, zanim debetówkę dostanie - może
    najwyżej jakiś młodziak pracę zaczynający.

    Przypomniał mi się film z bodajże z Meg Ryan, gdzie zajumała swojemu byłemu
    chłopakowi złotą kredytówkę - i przez miesiąc można było hulać, bo raczej zguby by
    nie zauważył - używał tylko platynowej ;>

  • 24. Data: 2019-12-30 12:47:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Miroo" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]

    >gość zdążył ukraść 100 kart, zanim ktoś go namierzył. Ale jeśli
    >klienci i banki tak podchodzą do tematu jak piszesz - to już się nie

    faktycznie dziwne troche.
    Chyba ze:
    -listonosz byl glupi i wlasnie szybko go namierzono, ale sprawa z
    natury musi trwac pare miesiecy :-)
    -bankow bylo kilka, sprawa rozlozona na wiele lat, ilosc nie wzbudzila
    podejrzen.
    -bankom sie nie chcialo sprawy ciagnac, od razu wrzucili w koszta ...
    albo w klientow, bo nie ma podstawy do reklamacji.
    -policja sprawy przyjela, rozdzielila miedzy funkcjonariuszy, a oni
    maja tajemnice sledztwa i nie wiedza, ze tych spraw jest wiecej i z
    jednej poczty.
    wiec kazdy potrzymal i umorzyl.
    No ale to mozliwe predzej w Warszawie, w Bogatyni chyba nie ma tak
    duzo roznych funkcjonariuszy.
    -listonosz byl sprytny, podkradal na etapie sortowania, nigdy ze
    swojego rejonu.

    -listonosz byl sprytny, karty dostarczyl klientom, a klient sie nie
    zorientowal, ze wybrano za niego.
    no ale mamy kolekcje kart na fotce, wiec nie dostarczyl ... ale
    jesli klient uzywa starej karty, to moze nie wpadl, ze to nie on.

    a na fotce widze ze 30 kart jakby jednego wzoru.

    Z 10 lat temu byloby to prawdopodobne, dzis ... od dawna nie dostalem
    listu z PIN, karty wymagaja aktywacji przez internet, chipowych
    skopiowac sie da, klient ma czesto powiadomienie natychmiastowe na
    telefon ...

    Ale - po co przez bankomat - spisac nr i CVC, kupic cos przez internet
    ..

    J.