  • 11. Data: 2019-12-13 11:28:37
    Temat: Re: Alior Kantor - odnowienie karty USD
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Czy na PP będzie podobna zabawa jak na amazon, czy wręcz odwrotnie karta
    wielowalutowa uprości nam obsługę PP?
    PP uparcie chce przeliczać z waluty zakupu po kursie PP na złotówki (przy podpiętej
    złotówkowej), trzeba trochę poklikać, żeby
    przejść do obciążenia w walucie sprzedawcy.
    Cholera, tyle roboty żeby cwaniackie spready i % opłaty za przewalutowania ominąć,
    jakby wszyscy nie mogli mieć niskich :-/

    -----
    > Jak tę kartę dodałeś na amazon.de i ustawiłeś walutę EUR, to po wejściu na
    amazon.co.uk, amazon po swoim dziadowskim kursie

  • 12. Data: 2019-12-13 19:15:01
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 13 grudnia 2019 00:05:29 UTC+1 użytkownik PiteR napisał:

    > Czy jak zasilę konto PLN przelewem z np TransferWise to będę mógł
    > wypłacać wielowalutową z bankomatu w Polsce?

    Do bodajże najbliższej niedzieli będzie/było za darmo.
    Od poniedziałku zapewne się da dalej, ale już nie za darmo - nie pamiętam ile, być
    może każda wypłata 9zł - unia kazała, żeby za granicą w unii/eog(?) nie było drożej
    niż w kraju - ale w kraju może być drożej niż w unii.

  • 13. Data: 2019-12-14 02:43:23
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Pete pisze tak:

    > pod obrazkiem karty wielowalutowej masz szare kropki. Każda
    > symbolizuje inną kartę. Klikaj w nie.
    >
    > Nie ma za co ;)

    wcięło te kropki.

    --
    Piotrek

    Grosz do grosza i bedzie kokosza

  • 14. Data: 2019-12-16 10:22:29
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2019-12-14 o 02:43, PiteR pisze:

    > wcięło te kropki.

    No to nie masz innych kart :P

    --
    Pete

  • 15. Data: 2019-12-16 16:47:00
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 16 grudnia 2019 10:23:07 UTC+1 użytkownik Pete napisał:

    > No to nie masz innych kart :P

    Kartę można jeszcze "złapać" myszką (kliknąć na wizerunku karty i trzymać przycisk) i
    próbować przesunąć w prawo albo w lewo.
    Ew. konieczne musi być przejście na konto dolarowe - "kropeczka" musi być po sumą
    posiadanych USD a nie pod "podsumowanie", jak na początku - bo może tylko wtedy karta
    USD się pojawia.

    Ale jak miała się skończyć to się skończyła i nie będzie wznawiana.
    Zresztą spójrz na nią i zobacz, jaką ma datę ważności - to może sporo wyjaśnić.

  • 16. Data: 2019-12-16 22:28:40
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Dawid Rutkowski pisze tak:

    > Zresztą spójrz na nią i zobacz, jaką ma datę ważności - to może
    > sporo wyjaśnić.

    Jak tylko będe w Polsce spojrzę. Obiecuję :)

  • 17. Data: 2019-12-17 12:01:47
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 16 grudnia 2019 22:29:58 UTC+1 użytkownik PiteR napisał:

    > Jak tylko będe w Polsce spojrzę. Obiecuję :)

    Trzymam za słowo ;>
    Ale w takim razie po co się nią w ogóle przejmujesz, skoro jest zupełnie nieużywana?
    Bo jednak żeby choć w necie zapłacić, to trzeba mieć w mózgu albo na papierku numer,
    datę ważnośći i cvc.
    Hmm, no w sumie jakby jej nie wycofali, to by się pewnie odnowiła, jeśli skończyła
    się jej ważność.

    Swoją drogą ciekawe, po jakim czasie od wysłania przy braku aktywacji bank uznaje
    kartę za zaginioną i ją zastrzega?
    Mi raz zginęła odnawiana karta w drodze pocztą z banku do mnie - zorientowałem się po
    kilku miesiącach, bo to była karta z grupy leżących w szufladzie - mBąk jeszcze
    żadnych obaw nie miał...

  • 18. Data: 2019-12-17 12:17:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    numer, datę ważnośći i cvc.
    > Hmm, no w sumie jakby jej nie wycofali, to by się pewnie odnowiła, jeśli skończyła

    Z tego co pamiętam, nie były to karty automatycznie odnawiane. Choćby z
    tego powodu, że to były karty (pod warunkiem braku aktywności) płatne.

    > Swoją drogą ciekawe, po jakim czasie od wysłania przy braku aktywacji bank uznaje
    kartę za zaginioną i ją zastrzega?

    A dlaczego miałby to robić? W końcu karta nieaktywowana nie jest
    działającą kartą.

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2019-12-17 12:55:49
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Hmm, no w sumie jakby jej nie wycofali, to by się pewnie odnowiła, jeśli skończyła
    się jej ważność.
    Nie.

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 20. Data: 2019-12-17 12:59:10
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 17 grudnia 2019 12:18:01 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Z tego co pamiętam, nie były to karty automatycznie odnawiane. Choćby z
    > tego powodu, że to były karty (pod warunkiem braku aktywności) płatne.

    A, racja, rzeczywiście karty IKA nie były odnawiane - i to nie tylko automatycznie,
    tylko wręcz w ogóle było to (wciąż jest? - zobaczymy, jak będzie z wielowalutową)
    niemożliwe, nawet jakby klient chciał.
    Jedyną opcją było zamówienie nowej karty - z nowym numerem.

    Ale ten powód - jedynie warunkowej bezpłatności - był ważny jedynie dla aliora, innym
    bankom wcale nie mąci spokoju sumienia odnawianie kart warunkowo bezpłatnych.

    kartę za zaginioną i ją zastrzega?

    > A dlaczego miałby to robić? W końcu karta nieaktywowana nie jest
    > działającą kartą.

    To również nie powstrzymuje banków - przynajmniej niektórych - przed naliczaniem
    opłat za takie nieaktywowane karty.

    No i jednak bank powinien się choć trochę zainteresować, co dzieje się z wysyłanymi
    przez niego kartami - nie są przecież wysyłane po to, żeby zginęły, czy też po to,
    żeby leżały nieaktywowane - skoro klient zamówił, to na logiczne wygląda założenie,
    że po to, by jednak aktywować - i jeśli tego przez jakiś czas nie robi, to coś jest
    nie tak.
    Taka gadka-szmatka "jeśli przez 2 tygodnie nie otrzymasz karty, skontaktuj się z
    bankiem" jest jednak niepoważna.