  • 1. Data: 2019-12-12 13:45:26
    Temat: Alior Kantor - odnowienie karty USD
    Od: AS <N...@p...onet.pl>

    Kończy mi się ważność karty do kantorowego konta aliora w USD, o czym
    przypomniał mi SMS z banku. Aby zamówić nową kartę zalecał zalogowanie
    się do serwisu. Tak też uczyniłem, ale nie znalazłem nigdzie opcji
    zamówienia karty.. Wysłałem do banku zapytanie gdzie szukać tej opcji i
    dostałem zaskakującą odpowiedź:

    Szanowny Panie,
    nie będzie mógł Pan zamówić karty do konta w USD, gdyż posiada Pan kartę
    wielowalutową. Obsługuje ona walutę USD. *
    *Mam nadzieję, że przedstawione informacje będą pomocne.

    Zamawiając kartę wielowalutową wiedziałem, że wyklucza się z kartą EUR,
    ale nie z kartą USD. Czuję się lekko oszukany.
    Od kiedy jedynie słuszną kartą do konta jest karta wielowalutowa?

  • 2. Data: 2019-12-12 13:51:06
    Temat: Re: Alior Kantor - odnowienie karty USD
    Od: j...@j...org

    On Thursday, December 12, 2019 at 9:46:16 PM UTC+9, AS wrote:
> [...]
    > ale nie z kartą USD. Czuję się lekko oszukany.
    > Od kiedy jedynie słuszną kartą do konta jest karta wielowalutowa?

    Alior kantor już nie wydaje / nie odnawia kart dla innych walut (poza tą nową,
    wielowalutową).

  • 3. Data: 2019-12-12 17:38:50
    Od: Wojtek <w...@m...mail.com>

    On 12/12/2019 13:45, AS wrote:
> [...]
    > ale nie z kartą USD. Czuję się lekko oszukany.
    > Od kiedy jedynie słuszną kartą do konta jest karta wielowalutowa?

    Nawet jakbyś nie miał wielowalutowej to i tak nie będziesz mógł odnowić
    karty USD.

    IMHO lekko średnia decyzja Aliora :/ Chociaż w przypadku naszego
    lokalnego podwórka akurat jej działanie sprawdzi się dla zapewne 99,9%
    użytkowników...

    w.

  • 4. Data: 2019-12-12 18:58:08
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Może być kłopotliwe na np. amazonie, gdzie przy rejestracji karty deklaruje się
    walutę, w której karta ma być obciążana, a jest
    jedna i ta sama dla np. com, co.uk i de.

    -----

  • 5. Data: 2019-12-13 00:04:13
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    japanizer pisze tak:

    > Alior kantor już nie wydaje / nie odnawia kart dla innych walut
    > (poza tą nową, wielowalutową).

    Zablokowałem sobie tę kartę USD bo na razie nie używałem i cudownie
    zniknęła z serwisu www. Nie mogę jej nigdzie znaleźć lub gubię się na
    tej nowej porąbanej stronie Aliora. Pewnie w tym czasie wygasła. Teraz
    już tylko wielowalutową widzę.

    Czy jak zasilę konto PLN przelewem z np TransferWise to będę mógł
    wypłacać wielowalutową z bankomatu w Polsce?

    --
    Piotrek

    Grosz do grosza i bedzie kokosza

  • 6. Data: 2019-12-13 00:46:14
    Od: j...@j...org

    On Friday, December 13, 2019 at 2:58:50 AM UTC+9, ąćęłńóśźż wrote:
    > Może być kłopotliwe na np. amazonie, gdzie przy rejestracji karty deklaruje się
    walutę, w której karta ma być obciążana, a jest
    > jedna i ta sama dla np. com, co.uk i de.

    Dlaczego ma to być kłopotliwe?

  • 7. Data: 2019-12-13 09:29:24
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Bo na de chcę płacić w EUR, na co.uk chcę płacić w GBP, a na com chcę płacić w USD
    bez każdorazowego zmieniania zadeklarowanej
    waluty jednej karty.

    -----

  • 8. Data: 2019-12-13 10:34:28
    Od: j...@j...org

    On Friday, December 13, 2019 at 5:29:26 PM UTC+9, ąćęłńóśźż wrote:
    > Bo na de chcę płacić w EUR, na co.uk chcę płacić w GBP, a na com chcę płacić w USD
    bez każdorazowego zmieniania zadeklarowanej
    > waluty jednej karty.

    No przecież tak działa karta wielowalutowa - jak masz środki w USD i walutę USD na
    koncie, to obciąży konto w USD.

  • 9. Data: 2019-12-13 10:49:04
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2019-12-13 o 10:34, j...@j...org pisze:
    bez każdorazowego zmieniania zadeklarowanej

    > No przecież tak działa karta wielowalutowa - jak masz środki w USD i walutę USD na
    koncie, to obciąży konto w USD.

    Nie rozumiesz.
    Jak tę kartę dodałeś na amazon.de i ustawiłeś walutę EUR, to po wejściu
    na amazon.co.uk, amazon po swoim dziadowskim kursie przelicza GBP na EUR
    i chce kartę obciążać w EUR.
    Analogicznie na amazon.com

    --
    Pete

  • 10. Data: 2019-12-13 10:52:10
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2019-12-13 o 00:04, PiteR pisze:

> [...]
    > zniknęła z serwisu www. Nie mogę jej nigdzie znaleźć lub gubię się na
    > tej nowej porąbanej stronie Aliora. Pewnie w tym czasie wygasła. Teraz

    pod obrazkiem karty wielowalutowej masz szare kropki. Każda symbolizuje
    inną kartę. Klikaj w nie.

    Nie ma za co ;)

    --
    Pete