  • 11. Data: 2016-08-09 14:34:22
    Temat: Re: 2 karty w przesyłce od Citi
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 9 Aug 2016 11:48:08 +0000 (UTC), Dominik Ałaszewski
    <D...@g...pl.invalid> wrote:

    >Zadzwoniłem, pocieszyłem i poradziłem, żeby najlepiej wstrzymał
    >się z tą aktywacją. ["No ale napisali, żeby 'w ciągu 24h'" :-) ]
    zapewne "w ciągu 24h od otrzymania" a on jej nie otrzymał. Chyba że
    jest własną teściową? :D

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 12. Data: 2016-08-09 18:34:34
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia Tue, 9 Aug 2016 13:25:42 +0200, wiatrak napisał(a):

    > Ale kilka lat wstecz też chyba dostałem nową z dużym wyprzedzeniem.

    Miałam ważną do końca maja, nową przysłali jakoś chyba na początku
    marca.

    > Ciekawy jestem czy też mi przyślą naklejkę zbliżeniowa.

    W marcu do zwykłej CitySilver nie przysłali. Być może dodają do
    SimpliCity w ramach promocji :)

    --
    Imka

  • 13. Data: 2016-08-10 00:24:28
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 8/9/2016 7:34 AM, WAM wrote:

    > zapewne "w ciągu 24h od otrzymania" a on jej nie otrzymał. Chyba że
    > jest własną teściową? :D

    Sporna kwestia czy otrzymal czy nie otrzymal.
    Przesylka moze byc oddana innej osobie pod tym samym adresem.
    Co najwyzej moze miec pretensje do tesciowej, ze odpiera nie swoje
    przesylki.

  • 14. Data: 2016-08-10 10:41:41
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Tu przecież nie ma mowy o żadnym oddawaniu, przesyłają zwykłym listem.
    A jak teściowa ma kluczyk do skrzynki - kto wie, przecież to nawet może być jej
    mieszkanie - to dostęp ma. Choć oczywiście bez pozwolenia nie powinna otwierać
    listów, które nie są adresowane do niej - ale pewnie pozwolenie dostała.

    Przypomina mi się taka historia - jakiś czas temu jakiś urzędnik gminny czy powiatowy
    romansował sobie przez komunikator z jakąś kobitką, nie spodobało się to jej ojcu,
    wyciągnął z kompa córki te rozmowy i je opublikował.
    Urzędnik miał kłopoty z powodu używania kompa służowego do celów prywatnych (poza tym
    osobiste, bo chyba był żonaty) - ale tego ojca oskarżył o ujawnienie tajemnicy
    korespondencji i miał być z tego proces karny - ale nie trafiło mi się info, jak się
    ten proces skończył.

    PS: @Imka - naklejki w city dają tylko do kart mc, więc jeśli Twoja silver to visa to
    na naklejkę nie ma szans. Z simplicity jest łatwiej zgadnąć, bo występują tylko w
    formacie mc.

  • 15. Data: 2016-08-10 12:09:07
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    wiatrak <w...@y...pl> wrote on 2016-08-09_13:25
> [...]
    > miała na waciki) A najlepiej rzeczywiście zadzwonić na 19009.
    >
    > A swoją droga ten Citi to ma nierówno pod sufitem. Moja karta
    > ważna do 11.2016 a wczoraj, czyli z początkiem sierpnia dostałem
    > maila:
    >
    > Szanowny Kliencie,
    >
    > Zbliża się termin ważności Twojej karty kredytowej. W najbliższych
    > dniach wyślemy do Ciebie nową kartę kredytową. Po otrzymaniu
    > prosimy o niezwłoczną aktywację karty.
    >
    > Ale kilka lat wstecz też chyba dostałem nową z dużym
    > wyprzedzeniem. Ciekawy jestem czy też mi przyślą naklejkę

    Jeżeli miałeś Visę, to pewnie dostaniesz MC, bo oni teraz tak
    robią - mniejsze koszty. (I trzeba reklamować, jak ktoś takiej
    zmiany nie chce - ja musiałem, bo to była moja jedyna Visa.)
    A to tłumaczy, dlaczego im wcześniej tym (dla nich) lepiej.

    witrak()

  • 16. Data: 2016-08-10 12:13:34
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote on 2016-08-10_10:41

> [...]
    korespondencji i miał być z tego proces karny - ale nie trafiło mi się info, jak się

    Ujawnienie korespondencji? Ciekawe: korespondencja z chwilą
    doręczenie staje się własnością adresata, który może z nią zrobić
    co chce, w szczególności opublikować (pomijam ewentualne NDA oraz
    wysyłanie utworów literackich).

    Więc ewentualnie z oskarżeniem mogła wystąpić córka...

    ;-)

    witrak()

  • 17. Data: 2016-08-10 13:01:24
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Hmm, zanim przejdę do polemiki, odpowiem wg Twojej interpretacji - to był jednak czat
    i wiadomości przesyłane były w obie strony.
    Także przynajmniej do tego, co pisała do niego kobitka, miał prawo skarżyć ;>

    A ogólnie m.in. treść komunikatów jest objęta tajemnicą komunikcyjną wg prawa
    telekomunikacyjnego - jak się do tego ma prawo własności to trudno mi powiedzieć...

    Ale porównajmy to z sytuacją podsłuchiwania.
    Rozmowę, w której uczestniczysz, możesz nagrywać, nawet bez pytania o zgodę, czy
    nawet informowania innych uczestników rozmowy. Nie możesz jej jednak publikować -
    nawet tego, co jest powiedziane do Ciebie.
    Ale jeśli ktoś nagrywa rozmowę, w której nie uczestniczy, popełnia przestępstwo.

  • 18. Data: 2016-08-10 13:05:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Rozmowę, w której uczestniczysz, możesz nagrywać, nawet bez pytania o zgodę, czy
    nawet informowania innych uczestników rozmowy. Nie możesz jej jednak publikować -
    nawet tego, co jest powiedziane do Ciebie.

    Z czego wynika zakaz publikacji?

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2016-08-10 13:21:50
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    > Z czego wynika zakaz publikacji?
    Sensu stricte go nie ma.
    To znaczy - po pierwsze absolutnie nie ma go w prawie karnym, więc raczej nie ma tu
    mowy o zakazie - ale ja nie o zakazie pisałem, tylko że nie można publikować.
    A "nie można" to znaczy, że może ujść na sucho, ale też można mieć kłopoty - ale to
    już na gruncie prawa cywilnego o ochronie dóbr osobistych.
    Jasne jest, że póki się nie przyznasz, że nagrałeś - w tym zawiera się publikacja -
    to nikt pozwu o ochronę dóbr nie wniesie.
    A jak opublikujesz to już sąd roztrzygnie, czy dobra osobiste naruszyłeś.
    Jeszcze do ustalenia, czy ujawnienie takiego nagrania w postępowaniu sądowym można
    podciągnąć pod "publikację" ;>
    Aha, oczywiście jeszcze sytuacja, jak ktoś takie nagranie wykradnie - wtedy podpadasz
    pod ochronę danych osobowych, a to już chyba jest karne.

  • 20. Data: 2016-08-10 13:24:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Sensu stricte go nie ma.

    Nie ma to takiego określenia jak "sensu stricte".

> [...]
    > Aha, oczywiście jeszcze sytuacja, jak ktoś takie nagranie wykradnie - wtedy
    podpadasz pod ochronę danych osobowych, a to już chyba jest karne.

    Co do zasady to publikować można, i tego się należy trzymać.

    --
    Liwiusz