  • 11. Data: 2019-12-31 13:25:00
    Temat: Re: 150 PLN w promocji BNP Paribas
    Od: z <...@...pl>

    > Napisałeś, że byłeś w oddziale i przestrzegali, żeby w sylwestra nie przychodzić.

    Za dużo myślisz ;-) Może wystarczy przeczytać ze zrozumieniem w
    kontekście końca i masowego wydawania pieniędzy aby uniknąć podatków ;-)
    Zaraz to też można uznać za...
    Ale grupa jest o bankach a nie o BNP ;-)

    > Choć pożyczka to rzeczywiście inna sprawa, nie trzeba brać tam, gdzie ma się konto
    - ale, pomijając jej ogólny sens, zwykle jednak lepiej je brać w banku, w którym ma
    się tzw. "relację", jest szansa na lepsze warunki.

    Dokładnie tak zrobiłem

    > Pierwszy raz słyszę - z szybkiego rzucenia okiem w google wynika, że nie trzeba
    mieć prawa jazdy - a

    Ciach. Ale masz chłopie rozpęd z tym domyślaniem się ;-)

    Faktycznie na logikę to taki pojazd jest bez sensu.

    Ale... jeździ 45 km/h. Startuje w mieście razem z innymi samochodami.
    Pali max 3l ON/100km. Kupują je dla dzieciaków które mogą nimi się po
    ruszać mając 14.
    Ale też na zachodzie (Francja) kupują je emeryci którzy po 70 roku życia
    tracą prawko.

    I właśnie mam takiego emeryta który już rowerem nie bardzo (pogoda) a i
    Jego szczęście i zadowolenie zaoszczędzi czasu, pieniędzy i nerwów całej
    rodzinie ;-) Nie... Nie jest aż tak niedołężny. Za komuny zrobił prawko
    kat. T. i nieźle sobie radzi. Ale ile można jeździć c-330 w XXI wieku ;-)

  • 12. Data: 2019-12-31 13:27:27
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 31 grudnia 2019 12:56:21 UTC+1 użytkownik z napisał:
    > [PS] Po tym jak mi zaoferowano pożyczkę z ubezpieczeniem które po
    > pierwszej racie można wyłączyć ;-)

    Hmm, a przynajmniej jakieś lepsze warunki z tym ubezpieczeniem?
    W santander jest np. w promo pożyczce "na klik" 0% prowizji z ubezpieczeniem, 2% bez
    ubezpieczenia - a w "zwykłej", ale też "na klik" 4% prowizji z ubezp. i 8% bez.

    Ciekawe, czy jakby były lepsze warunki - a potem wyłączyło się to ubezpieczenie po
    pierwszej racie - to warunki by się pogorszyły?
    Tak bywało dawniej np. przy hipotekach ze "sprzedażą wiązaną".

    > moje zdanie o polskiej bankowości nie uległo zmianie.
    > Albo faktycznie zależy im na bezpieczeństwie i takie ubezpieczenie jest
    > obowiązkowe albo im nie zależy i nie mącą w głowach klientom.

    Cóż, czasem się przydaje - jak teść jakąś pożyczkę wziął (że też mu dali), a potem
    umarł, to to ubezpieczenie ją spłaciło.

    > Ciągle nie mogę pojąć tego fenomenu.
    > Chodzi o kolejnego NOWEGO klienta ubezpieczalni? Za niego idą BONUSY?
    > A po miesiącu klient spierdala.

    Ja też nie mogę - ale z zeznań zaplątanych wynika, ze tak właśnie jest.
    Jak brałem KK w "punkcie" bnp, to pani najbardziej zależało na tym, żebym wziął
    ubezpieczenie spłaty - choć można było bez problemu nie zapłacić za to ani złotówki,
    bo składka była od salda na wyciągu - wystarczało spłacać KK przed wyciągiem
    (powiedzmy, ze traciło się GP, ale wisienki i orzeszki to rekompensowały z
    naddatkiem).
    Jak się skrzywiłem na takie dictum, to w ramach ugody zaproponowała jeszcze bilety do
    kina - a w zamian za to ja obiecałem, że utrzymam tą KK przez pół roku (choć do
    kompletu wisienek wystarczyło sporo krócej), bo wtedy ona dostanie za mnie już pełną
    premię - niezależnie od tego, że ubezpieczalnia nie dostanie za mnie ani złotówki
    składki.

    > Chodzi o tych co się nie dopytali lub
    > zapomnieli że ubezpieczenie nieobowiązkowe?

    O tych też - być może głównie.

    > Inteligentni ludzie a takie głupoty w umowach umieszczają ;-)

    Umieszczają dlatego, że inteligentni ;>

    > Jak z takimi kombinatorami robić INTERESY? ;-)

    Do szkoły w PRL nie chodziłeś? Tam tego uczyli ;P A teraz to wraca.

  • 13. Data: 2019-12-31 13:43:41
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 31 grudnia 2019 13:25:03 UTC+1 użytkownik z napisał:

    > Faktycznie na logikę to taki pojazd jest bez sensu.

    Hmm, wcale nie, jak dla mnie byłby OK - a jakby jeszcze były na tyle małe (a
    właściwie krótkie), że dwa by się mieściły w garażu podziemnym na jednym miejscu, to
    już byłoby super. Ale chyba nie są - a poza tym są strasznie drogie, porównywalne ze
    "zwykłymi" samochodami.

    > Ale... jeździ 45 km/h. Startuje w mieście razem z innymi samochodami.
    > Pali max 3l ON/100km. Kupują je dla dzieciaków które mogą nimi się po
    > ruszać mając 14.

    Ale te dzieciaki muszą - z tego, co wyczytałem - mieć prawko kategorii min. AM - a w
    PL można je zdawać tylko na jednośladzie, więc kurs motorowerowy.
    Można też jeździć mając B1 - ale to już 16 lat i pewnie tylko taka różnica w stosunku
    do B, że jest ograniczenie w wadze/mocy pojazdu, ale umieć trzeba to samo.

    > Ale też na zachodzie (Francja) kupują je emeryci którzy po 70 roku życia
    > tracą prawko.

    O, to im ciekawie wymyślili.
    I tam wolno jeździć po jezdniach takim samochodzikiem bez prawka żadnego?

> [...]
    > rodzinie ;-) Nie... Nie jest aż tak niedołężny. Za komuny zrobił prawko
    > kat. T. i nieźle sobie radzi. Ale ile można jeździć c-330 w XXI wieku ;-)

    A T zawiera w sobie B, B1 albo chociaż AM?
    Jak nie to na kurs niestety - albo pozostać przy traktorze.

  • 14. Data: 2019-12-31 14:00:03
    Od: z <...@...pl>

    > Hmm, a przynajmniej jakieś lepsze warunki z tym ubezpieczeniem?

    0 prowizji 7 procent na 60 rat z możliwością wcześniejszej spłaty

    A konkretnie 10000 -> 60 rat x 200 zł + 1x30 zł ubepieczania To dobra
    oferta?

    Ale druga część kredytu to pożyczka w kasie zakładowej i tam jest
    faktyczne 0%

    > Cóż, czasem się przydaje - jak teść jakąś pożyczkę wziął (że też mu dali), a potem
    umarł, to to ubezpieczenie ją spłaciło.

    Wiemy ale bywa też tak że taki teść idzie po pożyczkę na 7% a wychodzi z
    RRSO 22" ;-) Tak kręcą się lody

    > Umieszczają dlatego, że inteligentni ;>

    Gdyby nie traktowali klientów jak debili to więcej by mieli klientów
    takich jak ja. Ja mam uraz. Gdybym był inaczej traktowany miałbym kartę
    i następny kredyt i nim poobracał coś zarobił, kupił sprzedał.

    Ale gdy wiem że tylko czekają żeby mnie nabrać, niedopowiedzieć,
    przemilczeć...

    Powiedziałem ładnej pani w banku że gdybym ja swojemu klientowi w
    drukarni oferowałbym takie przkombinowane warunki to drugi raz by do
    mnie nie przyszedł.

    Taki dialog:

    - Przyjechałem po odbiór książek.
    - Proszę bardzo.
    - Ale to nie jest taki papier jak miał być.
    - Spełnia normy ma certyfikaty ma tylko ciut gorsza jakość. Przyjechał z
    chin ;-) Wywiązaliśmy się z umowy.
    - No nie wiem...
    - I jeszcze jedno... koszty działalności nam wzrosły dlatego trzeba do
    faktury dopłacić 5%. Na fafnastej stronie umowy jest taka klauzula

    - KURWA MAĆ. CO ZA ZŁODZIEJSTWO!

    :-)

  • 15. Data: 2019-12-31 14:07:51
    Od: z <...@...pl>

    Ale chyba nie są - a poza tym są strasznie drogie, porównywalne ze
    "zwykłymi" samochodami.

    Tak to jest podstawowa WADA

    > Ale te dzieciaki muszą - z tego, co wyczytałem - mieć prawko kategorii min. AM - a
    w PL można je zdawać tylko na jednośladzie, więc kurs motorowerowy.

    Tak ale mnie mnie interesuje że Kat. T uprawnia do poruszania się takim
    pojazdem.
    Starsze osoby które ukończyły 18 lat dużo wcześniej (teraz nie pamiętam)
    miały z ustawy kartę motorowerową na dowód.
    To wszystko jest ogromnie skomplikowane ;-)

    > Można też jeździć mając B1 - ale to już 16 lat i pewnie tylko taka różnica w
    stosunku do B, że jest ograniczenie w wadze/mocy pojazdu, ale umieć trzeba to samo.

    Wtedy pojazd może mieć więcej mocy, masy i pędzić chyba 100 na godzinę.
    To wtedy czterokołowce ale już nie lekkie ;-)

    > O, to im ciekawie wymyślili.
    > I tam wolno jeździć po jezdniach takim samochodzikiem bez prawka żadnego?

    To chyba i u nas jeśli przed 2003 miałeś 18 lat ti miałeś uprawnienie do
    kierowania motorowerem. To uprawnienie nie wygasa i emeryt może jeździć

    > A T zawiera w sobie B, B1 albo chociaż AM?
    T uprawnia właśnie do czterokołowca lekkiego czyli motoroweru też i nic
    więcej

  • 16. Data: 2019-12-31 14:37:03
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    z <...@...pl> writes:

    > Wiemy ale bywa też tak że taki teść idzie po pożyczkę na 7% a wychodzi
    > z RRSO 22" ;-) Tak kręcą się lody

    Standardowym sposobem liczenia oprocentowania przez klientów
    (co, domyślam się, bierze często swój początek z rozmów z "doradcami
    bankowymi") jest (suma rat / kwota kredytu - 1) * 100%.
    To już bez żadnych prowizji ani innych czarów (w przybliżeniu) podwaja
    stawkę.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 17. Data: 2019-12-31 15:19:22
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 31 grudnia 2019 14:00:37 UTC+1 użytkownik z napisał:

    > 0 prowizji 7 procent na 60 rat z możliwością wcześniejszej spłaty
    >
    > A konkretnie 10000 -> 60 rat x 200 zł + 1x30 zł ubepieczania To dobra
    > oferta?

    Całkiem niezła, ew. wada to to, że max. 20k i sztywne max. 60 rat.
    I w sumie nie jest to dla kogoś "mającego relację" z milkiem, a dla każdego z ulicy.
    Ale chyba taniej się tego typu pożyczki nie znajdzie - choć ew. opcja wzięcia KK w
    citku i tam też mam propozycje rozłożenia zadłużenia na raty z 0% prowizji, bez
    opłaty miesięcznej i z 6,99% - a do tego jeszcze jakieś 400zł bonusu na start można
    dostać.
    Tylko to oczywiście wtedy, gdy można zapłacić kartą za kredytowany produkt.

    Ale te 30zł to jednak poszło na ładną panią w banku - w necie można sobie taką
    pożyczkę wyklikać - dokładnie na tych samych warunkach, 60 rat, max. 20k, rata
    100zł/mc za każde 5k - bez ubezpieczenie w ogóle.
    Po co więc tam w ogóle łaziłeś?

    potem umarł, to to ubezpieczenie ją spłaciło.

    > Wiemy ale bywa też tak że taki teść idzie po pożyczkę na 7% a wychodzi z
    > RRSO 22" ;-) Tak kręcą się lody

    Oj, coś w tym jest - sprawdzałem też te niby super oferty santandera i wyszło drożej
    - 217,62zł raty (prowizja 1,99%, oproc. 9,79 %) albo 220,77zł (prowizja 7,99%, oproc.
    7,79% - w tym wypadku można wziąć większą kwotę).
    Ale najbardziej mnie zadziwiły "szczegóły", gdzie przy sumie 10k i 60 ratach, bez
    żadnych ubezpieczeń itp. mamy prowizję 1,99% - co daje 203,04PLN!
    A w drugim przypadku prowizja 7,99% daje 868,38PLN!
    Jak oni to policzyli?

  • 18. Data: 2019-12-31 15:33:00
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    > Jak oni to policzyli?

    Ale i milek "kreatywnie" liczy.
    Ta pożyczka "100zł za każde 5k" ma dwie wersje - z i bez ubezpieczenia.
    Koszt ubezpieczenia to 0,3% całkowitej kwoty kredytu miesięcznie - jako że prowizja
    0% więc jest to jednoznaczne z sumą wypłaty na konto.
    Dla ustalenia uwagi kwota 10k - czyli 30zł miesięcznie doliczone do raty.

    I teraz mamy - 10k na 60 rat:
    - bez ubezpieczenia - rata 200zł, oprocentowanie nominalne 7,42% (obniżone z 9,99%)
    - z ubezpieczeniem - rata 230zł - czyli 200zł j.w. + 30zł ubezpieczenia - a
    oprocentowanie nominalne podobno jeszcze bardziej obniżone, bo tylko 6,34% ???

    Porównując zaś RRSO - wg podanego przez milka:
    - bez ubezpieczenia 7,68%
    - z ubezpieczeniem 14,35%...

    Echhh, liczby...

  • 19. Data: 2019-12-31 15:52:45
    Od: z <...@...pl>

> [...]
    > bankowymi") jest (suma rat / kwota kredytu - 1) * 100%.
    > To już bez żadnych prowizji ani innych czarów (w przybliżeniu) podwaja

    Dziwne to wszystko ;-)
    Przykład:
    Kwota kredytu: 10 000
    Rata: 230
    Okres: 5 lat
    Suma rat: 13800
    Prowizja: 0%
    Hmmm....

    (13800 / 10000 -1) * 100% = 0,1444

    A może:

    Odsetki 3800/5 lat = (760 / 10000 kwota kredytu) = (7,6 / 100) = 7,6% w
    stosunku rocznym

    Myślę że coś jeszcze z tej matematyki komunistycznej pamiętam ;-)

  • 20. Data: 2019-12-31 16:01:19
    Od: z <...@...pl>

    > Tylko to oczywiście wtedy, gdy można zapłacić kartą za kredytowany produkt.

    Nie można ;-)

    > Po co więc tam w ogóle łaziłeś?

    Na tym fufufu to jakieś głupoty wychodziły. Kontakt z żywym człowiekiem
    bezcenne i wypłacenie za jednym zamachem gotówki.

    A generalnie zawsze próbuję szukać informacji z dwóch źródeł.
    Zawsze jest szansa że jakiego babola się doczytam.
    Jedna pani będzie mnie chciała oszukać/naciągnąć w taki sposób a inna w
    inny ;-)

    Na czacie w Mille dowiedziałem się że mam wybór albo z ubezpieczeniem
    albo bez ale bez ubezpieczenie inny procent.

    A tu się okazało że wystarczy ubezpieczenie na miesiąc aby procent był
    niższy.

    NORMALNIE BANDA KOMBINATORÓW. Gdzie się tacy ludzie rodzą? ;-)