  • 91. Data: 2020-01-03 14:51:08
    Temat: Re: 150 PLN w promocji BNP Paribas
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Płatne czy bezpłatne?

    -----

  • 92. Data: 2020-01-03 14:58:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:5e0e4dab$0$516$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 2020-01-02 o 19:28, J.F. pisze:

    >Wybacz ale porównywałem z takimi bankami gdzie moja rodzina ma już
    >doświadczenia i można mieć kasę bez kwitów.
    >Analiza potwierdziła że wliczając terminy stracony czas najmądrzej
    >będzie tam gdzie mam konto.
    >Jak masz oblatane banki to znajdź mi lepszą ratę na 60 mies. przy 10
    >tyś kredytu. Lub coś porównywalnego. Chętnie się czegoś dowiem.

    Z ostatnich reklam - ~7% RRSO to w Millenium ... ale zdaje sie wlasnie
    tam wziales :)
    Niedawno byly podobne odsetki w Aliorze.

    >Nie. Nie może być karta. Nie moja decyzja.

    Czemu nie ?
    W Citi dostaniesz gotowke z karty ... ale to sie nie oplaca, RRSO za
    duze :-)

    Aczkolwiek ... przy mniejszych kwotach, jesli sie uda
    karte/karty/limit w koncie splacac z pensji calkowicie czy choc w
    duzej czesci, to to moze byc ciekawa opcja,
    bo srednie odsetki spadaja...

    J.

  • 93. Data: 2020-01-03 18:28:59
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2020-01-03 o 14:51, ąćęłńóśźż pisze:
    > Płatne czy bezpłatne?
    >

    > -----

    Jeśli leży tam 5 tys. A zawsze leży jako "poduszka" to darmowe
    (7zł gdyby nie)

  • 94. Data: 2020-01-03 18:30:49
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2020-01-03 o 14:48, J.F. pisze:

    > Nieufnosc dobra rzecz, ale rzad i Sejm po to wprowadzily obowiazek
    > liczenia RRSO, zebys mogl im ufac :-)

    HAHAHAHAHA ;-)

  • 95. Data: 2020-01-03 18:37:23
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2020-01-03 o 14:43, J.F. pisze:

    > A powinienes uwzglednic ile zostanie na koniec, jak to co zostaje co
    > miesiac wplacisz na lokate :-)

    Widzę że jesteś dzisiaj w formie.
    Lokata w banku ;-)

    Jak dawać na przechowanie pieniądze komuś kto jest tak wielce obarczony
    różnymi ryzykami że a państwo musi się nim opiekować jak bezrobotnymi
    czy menelami.
    Pociągnąłbym dalej ale właśnie zakładam nowy wątek o frankowiczach.
    UOKIK i rzecznik konsumenta stwierdzili zgodnie że banki nie mają
    ŻADNYCH podstaw do domagania się odszkodowania za nieumowne korzystanie
    z kasy kredytu który przegrali z kretesem. ;-)

  • 96. Data: 2020-01-03 23:55:35
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 3 Jan 2020 18:30:49 +0100, w <5e0f7a4a$0$515$65785112@news.neostrada.pl>,
    z <...@...pl> napisał(-a):

    > HAHAHAHAHA ;-)

    Niektórzy dawniej nie ufali też kanalizacji.
    A nie ufa się temu czego się nie rozumie -- ale to kwestia wiedzy i
    wykształcenia.

  • 97. Data: 2020-01-04 15:26:08
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    5k na 3% daje 10zł/mc odsetek.
    No to "darmowe" masz to konto jak cholera ;P

  • 98. Data: 2020-01-04 15:41:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 4 Jan 2020 06:26:08 -0800 (PST), Dawid Rutkowski napisał(a):
    > 5k na 3% daje 10zł/mc odsetek.

    Nie daje, jak juz wszystkie promocje masz wykorzystane, a pieniedzy
    ciagle za duzo :-)

    > No to "darmowe" masz to konto jak cholera ;P

    Gdzies te drobne musza lezec, moga w BNP.
    Raczej sie nie da wszystkich pieniedzy na lokaty...

    Ale o jakim banku mowa ?
    BNP nie ma takiego wymogu.

    J.

  • 99. Data: 2020-01-05 19:48:54
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > I tak, i nie. Bo marza odsetkowa niby widac jaka jest - zerowa :-)

    No ale gdzie to widzisz? Jest spora różnica pomiędzy oprocentowaniem,
    jakkolwiek by nie liczyć.

    > Ale nominalne odsetki duzo rozne - oczywiscie na korzysc kredytu.

    A co to jest marża odsetkowa? To jest właśnie różnica między
    oprocentowaniem kredytów i depozytów. Nijak nie zerowa w tym przypadku,
    chociaż na pierwszy rzut oka może tak wyglądać.

    > Wiec z czego bank zyje ... po miesiacu kredytobiorcy wplaca pierwsza
    > rate, i bank moze pozyczyc nastepnym. I zgarnac kolejne odsetki.
    >
    > A tego czasu kolega Z w swoim liczeniu nie uwzglednia.

    To prawdopodobne, ale to nie zmienia faktu że źródłem zysku banku jest
    tu nic innego niż marża odsetkowa.
    Równie dobrze bank mógłby pożyczać 3000 zł na 3 miesiące ze spłatą
    całości (i odsetek - oczywiście wyższych, bo liczonych od dłużej
    pożyczonego kapitału) po tych 3 miesiącach. Nie ma tu żadnej różnicy,
    oprócz takiej, że banki wolą spłaty w terminach miesięcznych, bo ludzie
    dostają pensje co miesiąc i np. od razu widać, że coś złego dzieje się
    ze spłatami, oraz klient nie "przepije" wszystkiego itd.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 100. Data: 2020-01-05 19:51:10
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    z <...@...pl> writes:

    > ZARAZ. Czyżbyś właśnie udowodnił kreację pieniądza przez banki ;-)

    Przecież ta kreacja - oraz jednocześnie jej brak, zależnie od tego co
    kto uważa za "kreację" - są doskonale udowodnione. Jedynie płaskoziemcy
    szukają podwójnego dna.
    --
    Krzysztof Hałasa