7 mitów na temat mobilnych płatności NFC
2016-06-18 00:35
Płatności mobilne NFC © leungchopan - Fotolia.com
Przeczytaj także: Płatności mobilne - chleb powszedni
Mit 1: Konsumenci nie są gotowi na płatności mobilne
W przypadku mobilnych płatności NFC występuje pewien paradoks. Z jednej strony wyniki rynkowe wskazują na to, ze konsumenci niechętnie płacą swoimi telefonami komórkowymi - głównie ze względów bezpieczeństwa. Z drugiej strony - osoby które miały okazję przetestować technologię NFC bardzo polubiły ten sposób realizowania płatności.
Gemalto wraz ze swoimi partnerami z całego świata pracuje nad wdrażaniem komercyjnych rozwiązań NFC. Dzięki tym rozwiązaniom satysfakcja klientów korzystających z komórkowych portfeli ciągle wzrasta.
Mit 2: Płatności mobilne za pomocą technologii NFC są niebezpieczne
Płatności mobilne realizowane za pomocą technologii NFC opartej na kartach SIM są tak samo bezpieczne jak te dokonywane kartami płatniczymi. Korzystają z tych samych logicznych i fizycznych mechanizmów zabezpieczających co karty zbliżeniowe, a ponadto posiadają dodatkowe mechanizmy bezpieczeństwa związane z oprogramowaniem umieszczonym na karcie SIM.
Kluczowe elementy zabezpieczeń mobilnych płatności NFC:
- Element zabezpieczający (karta SIM) – przechowuje poufne dane oraz aplikacje certyfikowane przez regulatorów usług finansowych; poziom bezpieczństwa równy technologii kart czipowych z kodem PIN.
- Klienci mogą wybrać sposób autoryzowania swoich transakcji, m.in. wpisując kod PIN podczas dokonywania płatności. Zabezpieczenie to można wykorzystać do wszystkich płatności, również tych na mały kwoty, zapewniając sobie całkowitą kontrolę nad procesem płatności.
- Zdalne systemy które zarządzają technologią NFC mogą w razie potrzeby blokować funkcjonalność płatności mobilnych na telefonie komórkowym - w taki sam sposób jak blokuje się karty bankomatowe.
- Alternatywną technologią są płatności mobilne HCE (Host Card Emulation). Nie wykorzystują one technologii zabezpieczeń oferowanych przez karty SIM. Autoryzacja płatności następuje za pomocą jednorazowych tokenów, które są zabezpieczone odpowiednim oprogramowaniem.
fot. mat. prasowe
Dzień życia mobilnego użytkownika technologii NFC
Mit 3: Kradzież lub zgubienie telefonu oznacza wielkie trudności w zablokowaniu wszystkich kont bankowych!
Nie, nie trzeba niczego blokować. Istnieje bardzo prosty sposób, z którego najczęściej korzystają użytkownicy mobilnych portfeli: jeśli Twój telefon jest zabezpieczony przez kod PIN, to nikt nie będzie mógł go uruchomić, a co więcej można zawsze zadzwonić do banku i zablokować działanie aplikacji płatniczych.
Mit 4: Technologia NFC jest słabo rozwinięta
Ekosystem NFC przez cały czas się rozwija i coraz więcej smartfonów wyposażonych jest w tę technologię. Zgodnie z raportem GSMA z 2015 roku na temat urządzeń mobilnych w 2014 roku na rynek komercyjny wprowadzono 43 mobilne usługi NFC, co daje ponad 300 dostępnych obecnie usług.
Badania Juniper Research ujawniły również, że liczba wdrożeń technologii NFC ciągle wzrasta. Zgodnie z raportem z kwietnia 2016 roku szacuje się, że łączna liczba urządzeń umożliwiających korzystanie z technologii NFC zwiększy się od 740 milionów urządzeń w roku 2015 do 3,9 miliarda urządzeń w 2020 roku.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Jak Polacy oceniają płatności bezgotówkowe?
-
W 2020 r. smartfony zastąpią portfele?
-
Płatności mobilne od Orange Finanse
-
ING Bank Śląski wprowadził płatności mobilne Visa
-
Rusza BLIK zbliżeniowy
-
Płatności mobilne: ustępujemy tylko Turcji
-
Płatności mobilne HCE już w BZ WBK
-
Płatności mobilne HCE w Getin Banku uruchomione
-
Płatności mobilne HCE od MasterCard już w Getin Banku
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)