  • 11. Data: 2008-03-29 17:33:35
    Temat: Re: wypowiedzenie umowy przez bank
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    MK pisze:

    > Moze byc tak, ze przeprowadzenie takiej operacji sie bardzo kosztowne i
    > z ekonomicznego pynktu widzenia nieoplacalne. W takim wypadku bank moze
    > wypowiedziec umowe.

    w regulaminie czegos takiego nie ma, wiec na jakiej podstawie prawnej?

    > Czy jestes pewien, ze w ogole norma ISO dotyczca kart platniczych
    > przewiduje mozliwosc wprowadzenia takich zmian?

    nie znam normu ISO i nie musze jej znac, musze natomiast znac zapisy
    regulaminu, ktory mowi ze dane na karcie sa takie jak dane w umowie. w
    umowie jest poprawnie, wiec na karcie tez musi byc.

  • 12. Data: 2008-03-29 18:39:57
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 29 Mar, 18:33, Sarpedon <f...@b...cy> wrote:

    > nie znam normu ISO i nie musze jej znac, musze natomiast znac zapisy
    > regulaminu, ktory mowi ze dane na karcie sa takie jak dane w umowie. w
    > umowie jest poprawnie, wiec na karcie tez musi byc.

    To bank regulamin ma do bani - ostatnio (nie zwrocilem uwagi czy jest
    to 100% regula) przy wypelnianiu danych mialem pozycje o tresci "w
    jakiej formie ma byc wydrukowane imeie i nazwisko na karcie" - z
    krateczkami do wpisania poszczegolnych liter i spacji.
    Natomiast byc moze moga byc problemy z jakimis niepolskimi znakami,
    umlautaimi itp?

  • 13. Data: 2008-03-29 19:17:14
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    MK wrote:

    > Moze byc tak, ze przeprowadzenie takiej operacji sie bardzo kosztowne
    > i z ekonomicznego pynktu widzenia nieoplacalne. W takim wypadku bank
    > moze wypowiedziec umowe.

    Bank _chce_ wypowiedzieć. To nie znaczy że _może_.
    To są dwie różne rzeczy.

    > Czy jestes pewien, ze w ogole norma ISO dotyczca kart platniczych
    > przewiduje mozliwosc wprowadzenia takich zmian?

    Jak pamiętam kodowanie na ścieżkach było 5 lub 6 bitów, więc nie obejmuje
    polskich liter.
    Ale ta norma ISO nie obejmowała embosowania. Na karcie wytłoczyć można
    wszystko.
    To też różne rzeczy.

  • 14. Data: 2008-03-29 19:57:25
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    krzysztofsf pisze:

> [...]
    > jakiej formie ma byc wydrukowane imeie i nazwisko na karcie" - z
    > krateczkami do wpisania poszczegolnych liter i spacji.

    na wniosku o wydanie karty imie i nazwisko sie w moim przypadku miesci

    > Natomiast byc moze moga byc problemy z jakimis niepolskimi znakami,
    > umlautaimi itp?

    ale bank ma obowiazek wystawic karte na poprawne dane, a jesli takowe sa
    w danych rachunku, wiec nie widac przeciwskazan (patrzac ze strony
    klienta), by stosowac taki sam zapis na karcie. ustawa o ochronie danych
    osobowych narzuca takowy obowiazek WSZEDZIE

  • 15. Data: 2008-03-29 20:01:03
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    Bogdan B. pisze:

    > Bank _chce_ wypowiedzieć. To nie znaczy że _może_.
    > To są dwie różne rzeczy.

    grozil mi zablokowaniem karty, ze nie bede mogl z niej korzystac. czy
    takie grozby olewac? co w przypadku, kiedy rzeczywiscie bank wylaczy mi
    mozliwosc obslugi konta za pomoca karty? do kogo wowczas uderzac?

    > Jak pamiętam kodowanie na ścieżkach było 5 lub 6 bitów, więc nie obejmuje
    > polskich liter.

    polskie litery bez problemu znajduja sie na kartach, chociazby wydanych
    przez PKO. niemiecka litere tez kiedys widzialem na karcie PKO (raz w
    zyciu). poza tym karty zywiec zdroj wytloczone na potrzeby konkursu
    mialy polskie litery.

    > Ale ta norma ISO nie obejmowała embosowania. Na karcie wytłoczyć można
    > wszystko.

    co to jest embosowanie i dlaczego na karcie mozna wytloczyc wszystko?
    mozesz cos wiecej powiedziec? bardzo jestem ciekaw

  • 16. Data: 2008-03-29 20:09:07
    Od: "dl" <q...@n...cy>

    Użytkownik "Sarpedon" <f...@b...cy> napisał w wiadomości
    > nie znam normu ISO i nie musze jej znac, musze natomiast znac zapisy
    > regulaminu, ktory mowi ze dane na karcie sa takie jak dane w umowie. w
    > umowie jest poprawnie, wiec na karcie tez musi byc.

    A czego dokładnie nie chcą wytłoczyć na karcie? Tzn. chodzi o "za długie"
    nazwisko, czy o jakieś specyficzne znaki?

    --
    | |
    Pozdrawiam -->> Daniel Lisowski | daniel"AT"admins"kropka"pl //|>/|>|

  • 17. Data: 2008-03-29 20:22:17
    Od: "dl" <q...@n...cy>

> [...]

    > regulaminu, ktory mowi ze dane na karcie sa takie jak dane w umowie. w
    > umowie jest poprawnie, wiec na karcie tez musi byc.

    I jeszcze coś: zakładam, że chodzi o kartę Kredytbanku ;) Jeśli mam rację,
    to czy kartę już wydał i chce wypowiedzieć? Czy może powołuje się na punkt
    "§ 18 1. Bank zastrzega sobie prawo do odrzucenia wniosku o wydanie karty
    bez podania uzasadnienia"? ;)

    http://www.kredytbank.pl/BinaryServlet/regulamin_kar
    t_kontakt.pdf/?unid=9CB533A1DEF5EC0CC125702300397425
    &icon=false

    --
    | |

  • 18. Data: 2008-03-29 20:22:31
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 29 Mar, 20:57, Sarpedon <f...@b...cy> wrote:

> [...]
    > klienta), by stosowac taki sam zapis na karcie. ustawa o ochronie danych
    > osobowych narzuca takowy obowiazek WSZEDZIE

    Masz racje chociazby w tym, ze jesli z jakis przyczyn ktos porowna
    karte z dowodem, bedzie mogl twierdzic, ze dane karty nie odpowiadaja
    danym w innych dokumentach.
    W innych bankach tez takie problemy, czy tylko w tym jednym?

  • 19. Data: 2008-03-29 20:30:14
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Sarpedon wrote:

    > co to jest embosowanie i dlaczego na karcie mozna wytloczyc wszystko?
    > mozesz cos wiecej powiedziec? bardzo jestem ciekaw

    Embosowanie to jest zrobienie napisu na karcie.
    Czy wszystko - w każdym razie tyle, na ile pozwala narzędzie :-)
    Polskie litery są możliwe, co wiadomo z praktyki.

  • 20. Data: 2008-03-29 20:32:14
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 29 Mar, 21:01, Sarpedon <f...@b...cy> wrote:

    > co to jest embosowanie i dlaczego na karcie mozna wytloczyc wszystko?
    > mozesz cos wiecej powiedziec? bardzo jestem ciekaw

    Znaki na kartach sa wytlaczane fizycznie jakas tam sztanca .

    W polskim prawie, tak przy okazji, problemem jest to, ze nie mozna
    skarzyc o odszkodowania za szkody moralne, a o udokumentowane. Czyli
    bank zrywajac umowe nieduzo ryzykuje, poza utrata klienta, na co i tak
    juz w takim przypadku sie zdecydowal.
    Mozesz jeszcze zainteresowac prase - wyborcza lubi takie tematy.