  • 1. Data: 2009-05-27 19:30:34
    Temat: rodzina na swoim - tani kredyt obrotowy?
    Od: " K" <k...@W...gazeta.pl>

    witam
    Prosze mi doradzic, czy brac kredyt z doplata skarbu panstwa jako raty
    malejace czy raty rowne. Dodam tylko, ze po 8 latach zamierzam kredyt splacic
    w 100% wlasna gotowka. Co sadzicie o rentownosci tego pomyslu? Gdzie znajde
    najtanszy? kryteria spelniam, bede mial wklad wlasny.

  • 2. Data: 2009-05-27 21:05:58
    Temat: Re: rodzina na swoim - tani kredyt obrotowy?
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    Użytkownik " K" <k...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > znajde
    > najtanszy? kryteria spelniam, bede mial wklad wlasny.

    Najpierw sprawdz jakie sa warunki uzyskania takiego kredytu, bo po pytaniu
    juz widze, ze nie masz o nich zielonego pojecia....

    K.

  • 3. Data: 2009-05-27 21:25:16
    Od: " K" <k...@N...gazeta.pl>

    a dlaczego tak sadzisz? zadalem konkretne
    pytanie. myslalem ze ktos taki wariant kalkulowal.

  • 4. Data: 2009-05-28 06:11:02
    Od: " K" <k...@N...gazeta.pl>

    Krzysztof <o...@w...pl> napisał(a):

    > Najpierw sprawdz jakie sa warunki uzyskania takiego kredytu, bo po pytaniu
    > juz widze, ze nie masz o nich zielonego pojecia....

    czesc
    tak patrze dzis rano spokojnie na swoj post i faktycznie przekaz jest nieco
    lakoniczny, a wiec uscisle:

    Jestem w trakcie zakupu nieruchomosci za gotowke, ale wczoraj wpadlem na
    pomysl, zeby wziac w/w kredyt, a kapitalem ktory mialem wydac
    jednak "obracac". kredyt bede splacal z wynajmu dotychczasowej nieruchomosci
    (formalnie nie moja wlasnosc, oraz zyskow z zachowanego kapitalu) istota
    mojego pytania dotyczy tego w ktorym wariancie skarb panstwa wiecej doplaca
    do kredytu? juz jasniej? :)

  • 5. Data: 2009-05-28 06:52:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    K wrote:

> [...]
    > mojego pytania dotyczy tego w ktorym wariancie skarb panstwa wiecej doplaca

    Jak panstwo doplaca wiecej to ty tez bo 50% placisz ty. Wiec co za roznica?

  • 6. Data: 2009-05-28 09:31:23
    Od: "Ryba" <t...@U...onet.pl>

    Użytkownik " K" <k...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > (formalnie nie moja wlasnosc, oraz zyskow z zachowanego kapitalu) istota
    > mojego pytania dotyczy tego w ktorym wariancie skarb panstwa wiecej

    Witam

    Przyratach malejących dostaniesz mniejszy zwrot
    Przy ratach stałych dostaniesz wiekszy zwrot.

    Po 8 latach gdy będziesz chciał spłacić reszte kapitału
    przy ratach malejących będziesz miał mniej kapitału do spłacenia
    niż przy ratach stałych.

    Ryba

  • 7. Data: 2009-05-28 10:23:06
    Od: "george" <g...@v...pl>

    " K" <k...@N...gazeta.pl> wrote in message

> [...]
    > (formalnie nie moja wlasnosc, oraz zyskow z zachowanego kapitalu) istota
    > mojego pytania dotyczy tego w ktorym wariancie skarb panstwa wiecej

    pomysł trafny (choć sam zakup pod wynajem sugeruje ze masz juz gdzie
    mieszkać wiec może byc problem z samym programem "rodzina na swoim". Co do
    zakupu pod "wynajem" jako inwestycji również mam wątpliwości, ale my nie o
    tym).

    raty stałe,
    nie korzystałem.

  • 8. Data: 2009-05-28 11:09:40
    Od: " K" <k...@N...gazeta.pl>

    george <g...@v...pl> napisał(a):

> [...]
    > zakupu pod "wynajem" jako inwestycji również mam wątpliwości, ale my nie o

    dzieki za odpowiedzi, sama idee rat malejacych i rownych znam. chodzilo mi o
    przanalizowanie w powiazaniu z algorytmem naliczania odsetek jak sie ma
    roznica sum rat w obu wariantach do roznicy pozostalego do splaty po 8 latach
    kapitalu. widzialem przez chwile umowe z PKO i ten algorytm robi wrazenie,
    pojawia sie kwestia max pow. nieruchomosci. jak jest wyznaczana czesc raty
    ktora podlega doplacie? proporcjanalnie do pow netto? czy inaczej? jak?

    ps. do george: ja chce zakupic (wybudowac) nieruchomosc docelowa. wynajmowac
    bede stare mieszkanie.

  • 9. Data: 2009-05-28 11:45:17
    Od: Maverick <m...@p...fm>

    K wrote:

    > dzieki za odpowiedzi, sama idee rat malejacych i rownych znam.

    ogolnie - na pierwszy rzut oka oplaca sie malejace - BGK doplaca wiecej,
    a wiec wiecej twojej kasy idzie na splate kapitalu. Ale kredyt jest na
    4%, a lokaty na 6% (netto) - a wiec nie oplaca sie splacac kapitalu.
    Poza tym przy malejacych jest wymagana duzo wieksza zdolnosc - licza
    zdolnosc dla pierwszej, najwyzszej raty (nie uwzgledniaja doplat przy
    liczeniu zdolnosci)

    > widzialem przez chwile umowe z PKO i ten algorytm robi wrazenie,
    > pojawia sie kwestia max pow. nieruchomosci.

    Prosty wzorek. Ogolnie jak masz marze >2% to bedziesz tracil. BGK
    doplaca polowe odsetek, gdzie oprocentowanie liczy jako WIBOR3M + 2%.

    A wiec jak masz marze np 1%, a WIBOR = 7% to:
    suma % na umowie = 8%
    doplata = 1/2 (WIBOR +2%) = 9%/2 = 4.5%
    to co ty placisz (jesli chodzi o odsetki) to suma na umowie - doplaty =
    8% - 4.5% = 3.5%.

    jak jest wyznaczana czesc raty
    > ktora podlega doplacie? proporcjanalnie do pow netto? czy inaczej? jak?

    Max mieszkanie 75m, doplata tylko do pierwszych 50m
    Max dom (pow mieszkalna, a wiec garaz, piwnica itp sie nie licza) -
    140m, doplata do pierwszych 75m. (albo 70, nie pamietam na 100%)

    A wiec najbardziej sie oplaca kupic do 50/70m - wtedy BGK doplaca do
    calosci mieszkania (a wiec kredyt ok 4% obecnie Cie kosztuje tylko).

    > ps. do george: ja chce zakupic (wybudowac) nieruchomosc docelowa. wynajmowac
    > bede stare mieszkanie.

    a na kogo jest stare? Bo kredyt z doplatami mozesz dostac, o ile nie
    masz w chwili podpisania umowy zadnego innego mieszkania (no i jeszcze
    kilka warunkow, sprawdz na www.bgk.com.pl)

    --
    Regards,
    Maverick

  • 10. Data: 2009-05-28 11:47:02
    Od: "george" <g...@v...pl>

> [...]
    > ktora podlega doplacie? proporcjanalnie do pow netto? czy inaczej? jak?
    >
    > ps. do george: ja chce zakupic (wybudowac) nieruchomosc docelowa.

    skoro masz stare mieszkanie to zapomnij o programie "rodzina na swoim"...
    george