  • 141. Data: 2005-03-13 21:54:42
    Temat: Re: podwyzszenie limitu na KK
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "CB" <v...@w...pf.pl> writes:

    > Nie musi, ale dobrze jak jest. Wtedy procedura znaaaacznie się upraszcza
    > (mbank, lukas).

    Co za roznica? W tym momencie dyskutujemy o limicie a nie o jakiejs
    procedurze.
    Mam wrazenie ze wiekszosc uzytkownikow KK (a na pewno duza ich czesc)
    jest w stanie przedstawic bankowi stosowne zaswiadczenie ktore
    automatycznie upraszcza praktycznie do zera procedure.

    > To właśnie starałem się wytłumaczyć kolegom na grupie, że w zasadzie do
    > bankomatu teraz jest debetowa, KK do płatności, w tym w necie, no to mi
    > zaczeli udowadniac, ze sa inne.

    To inna sprawa i nie zauwazylem tu roznicy zdan.

    > Wiadomo, ze są, ale tak jak twierdzisz -
    > korzystanie z nich jest lekko... hmmm... nielogiczne?

    Jesli oczywiscie ktos ma np. odpowiedni limit (a nie rowny sredniej
    wydatkow miesiecznych).

    > Optymistycznie zakladam, ze jednak generalnie ludzie posiadaja jakies tam
    > oszczednosci.

    Co nie oznacza, ze musza one znajdowac sie w calosci na rachunku
    biezacym. Czasem uruchomienie oszczednosci moze zajac np. kilka dni
    albo dluzej. A kwote splaty KK znasz z wyprzedzeniem.

    > I gdyby karty były w pełni bezpieczne - super, ale niestety bardzo dużo
    > słyszy się o naduzyciach kartowych.

    Limit ma sie do tego nijak. RTF ustawa, umowa itd. Uzywajac karty
    z paskiem magnetycznym (i.e., chyba 100% wydanych w Polsce kart
    platniczych) mozna przekroczyc limit. Takze jesli chodzi o plaska karte,
    choc tu oczywiscie inaczej to wyglada w przypadku np. reklamacji.

    > Przypomne chocby slowa bodaj ecard, iż
    > na ok. 1000 fraudów w necie znajdują kilku (słownie: kilku!) winnych.

    A co to obchodzi uzytkownika KK? Tzn. troche powinno, bo na to idzie
    m.in. prowizja dla posrednikow, ale to raczej tylko w sensie globalnego
    zjawiska.

    > I chodzi widzisz o to, aby ten limit nie odbił się komuś czkawką. Wtedy
    > będzie sobie pluł w brodę, że nawet z niego nie korzystał, a teraz kłopoty.

    Z powodu limitu i transakcji w sieci? Watpie. Jakby jeszcze chodzilo
    o karte procesorowa, i o transakcje z PINem, to moglbym sie zastanawiac
    - ale to przyszlosc, choc zapewne bliska.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 142. Data: 2005-03-13 21:56:41
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "CB" <v...@w...pf.pl> writes:

    > Czyli idzie w kierunku rozwoju i KK niedlugo nie
    > bedzie juz dla nikogo ani luksusem ani prestizem.

    Jesli ktos traktuje KK jako luksus lub prestiz to musi byc dziwny.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 143. Data: 2005-03-13 22:38:59
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com> writes:

    > Ale ja przecież nie o Tobie pisałem,

    Nie watpie.

    > ani nie opisywałem swoich
    > poglądów

    To wynikalo zreszta z tresci.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 144. Data: 2005-03-14 15:13:44
    Od: Przemyslaw Kowalik <p...@A...pl>

    Maciej Loret napisał(a):

    > Witam.

    > TPSA gdzieniegdzie, Zakład Gazowniczy również.

    Prepaidy GSM w bankomatach, przez www, w niektórych terminalach
    doładowczych. Nie wiem czy któryś z tych sposobów dotyczy Samych Swoi
    ale to jest IMHO brand dla targetu stricte cashowego ;-).

    Przemek

  • 145. Data: 2005-03-14 16:45:14
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > brand dla targetu stricte cashowego ;-).

    Łomamamija. Chyba nie używasz takiego bełkotu pzry dziecku? ;)))

    --
    Maciek.
    GG9304589

  • 146. Data: 2005-03-14 16:50:59
    Od: "CB" <v...@w...pf.pl>

    > Taki przyklad: niedawno kupowalem lodowke. Myslisz ze to jest wyjatkowa
    > sytuacja?

    Tak, bowiem nie robię tego co miesiąc, ani nawet co rok.

    > mBank wydaje zlota VE? Myslalem, ze zlote to oni maja tylko VC.

    Zwykła VE:
    a.. dzienny limit zakupów - bez ograniczeń
    a.. dzienny limit wypłat gotówki - 5000 zł
    a.. dzienna liczba wypłat gotówki - 5 wypłat

    Złota VE:
    a.. dzienny limit zakupów - 20000 zł
    a.. dzienny limit wypłat gotówki - 5000 zł
    a.. dzienna liczba wypłat gotówki - 3 wypłaty

    Dla odmiany koszty - zwykła VE:
    a.. wydanie karty dla posiadacza - bez opłat
    a.. wydanie duplikatu karty - bez opłat
    a.. miesięczna opłata za używanie karty dla pełnomocnika - 1 zł
    a.. zastrzeżenie karty w mLinii - bez opłat

    I złota:
    a.. wydanie karty dla posiadacza - 250 zł
    a.. wydanie duplikatu karty - bez opłat
    a.. wydanie karty dla pełnomocnika - 250 zł
    a.. zastrzeżenie karty w mLinii - bez opłat

    > Jak wyobrazasz sobie przekroczenie limitu na karcie mikroprocesorowej?

    Wyobrażam sobie przy korzystaniu z floor limitu, póki co wszystkie mi znane
    mają równiez pasek magnetyczny.

    > Dlaczego uwazasz ze nie bede w stanie jednorazowo (np. z oszczednosci
    > albo z innego kredytu) pokryc naleznosci zwiazanych z utrata karty?

    Być może będziesz w stanie, chociaż faktycznie wydając więcej niż się
    zarabia (stąd limit wielokrotności dochodów) może być to kłopotliwe.

    > Jaka jest szansa ze to potoczy sie wedlug tego scenariusza (wiem, zero
    > bo przekroczenie limitu, ale nie liczac tego)?

    Zero? Skąd zatem pozycja przekroczenia limitu w TOiP chyba wszystkich
    wystawców KK?

    > Masz karte mikroprocesorowa czy tylko magnetyczna?

    Obie.

    > Ale wiesz, w swiecie realnym takich osob jest malo. Wiesz, np. niektorzy
    > placa miesiecznie kilkaset zl za samo mieszkania.

    Noszę w portfelu... tzn. na drobne wydatki. Nie noszę przez miesiąc w
    portfelu tyle, ile płacę za mieszkanie. Nie mówiąc już o tym, że chyba póki
    co mało kto płaci gotówkowo lub KK za czynsz.

    > Ty masz jakas KK czy tylko tak teoretycznie piszesz?

    mam. Ale nie opieram się na swoich doświadczeniach. Już Kant potępił
    empiryzm :-)

  • 147. Data: 2005-03-14 16:52:38
    Od: "CB" <v...@w...pf.pl>

    > A tego to nie wiem.

    Ja wiem. To prawda ze względu na VVT-I. Zasadniczo tylko gaz w fazie ciekłej
    się nadaje. Instalki takie kosztują 8-10 tys i na razie są w fazie raczej
    prototypu niż masowego montażu.

  • 148. Data: 2005-03-14 16:57:21
    Od: "CB" <v...@w...pf.pl>

    > Proste pytanie: dlaczego bank KK z limitem 5000 nie traktuje poważnie ?

    Porównaj oferty, sam dojdziesz.

    > Mhm. dla wypłat >=400 PLN, takie drobne niedopowiedzenie. Dziękuję
    postoję.

    Ależ przed chwilą bój był o limity liczone w tysiącach, nawet nastu
    tysiącach, a teraz 400zł to problem? Szczerze mówiąc dla mniejszej kwoty
    chyba nie warto w ogóle iść do bankomatu.

    > Ekhem. Ty powaznie? 20letnie oszczędności trzymasz na ROR ?

    Tak, poważnie. Jeśli ów ROR jest oprocentowany wyżej niż lokaty to dlaczego
    nie?

    > Dlatego właśnie poprosiłem o źródło, którego, jak na razie, nie potrafisz
    > podać.

    Odwołałem się do logicznego myślenia.

    > Pracujesz w PKO BP, że tak dokładnie wiesz ? Czy po prostu tak sobie
    > piszesz.

    Po prostu potrafię myśleć, gdybym pracował w PKO BP to właśnie złamałbym
    tajemnicę zawodową. Za to w najlepszym razie grozi zwolnienie dyscyplinarne.

  • 149. Data: 2005-03-14 17:04:06
    Od: "CB" <v...@w...pf.pl>

    > Mam wrazenie ze wiekszosc uzytkownikow KK (a na pewno duza ich czesc)
    > jest w stanie przedstawic bankowi stosowne zaswiadczenie ktore
    > automatycznie upraszcza praktycznie do zera procedure.

    No nie wiem czy do zera. Moim zdaniem to kłopot z papierkami. Posiadając 2
    KK w obu przypadkach całość papierów sprowadziła się do jednego podpisu w
    moim przypadku. gdybym musiał zbierać dokumenty to odmówiłbym przyjęcia KK w
    ogóle.

    > Limit ma sie do tego nijak.

    Czyli nie jest ważne czy musisz oddać bankowi 3000 czy 20000 zł.? No skoro
    jest Ci to obojętne to masz rację.

    > A co to obchodzi uzytkownika KK?

    Zwykle szuka się kozła ofiarnego i zwykle zostaje nim użytkownik KK, bowiem
    bank stara się udowodnić, że nie dopełnił nalezytej staranności w materii
    przechowywania karty.

    Tzn. troche powinno, bo na to idzie
    > m.in. prowizja dla posrednikow, ale to raczej tylko w sensie globalnego
    > zjawiska.

    A zatem mniej punktów obsługujących KK ze względu na ową prowizję. Karta
    staje się mniej funkcjonalna, a zatem droższa w utrzymaniu.

  • 150. Data: 2005-03-14 17:05:36
    Od: "CB" <v...@w...pf.pl>

    > Jesli ktos traktuje KK jako luksus lub prestiz to musi byc dziwny.

    PKO BP:
    najprostsza karta kredytowa, wziete z ich strony:
    Korzysci:

    a.. prestiz

    begin 666 blank.gif
    M1TE&.#EA`0`!`-4``/___P`````````````````````````````
    `````````
    `````````
    `````````
    `````````