  • 71. Data: 2005-11-24 21:27:13
    Temat: Re: po co komu kk - dywagacje [dlugie]
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl>

    Catbert napisał(a) w wiadomości: ...

    >Pewnie nikt tego nie przeczyta - bo mocno w czasie przsunięte, ale co tam.

    Sceptyk czuwa - przeczytał. :-)

    >Karta może przydać się w sytaucjach, gdy jesteś zmuszony zapłacić
    >większą kwotę, a nie chcesz wozić ze sobą gotówki - np. w podróży.
    >[...]
    >Przy wynajmnie samochodów - stanowi dowód Twojej wiarygodności, ponadto
    >zwykle jest znacząca zniżka.

    Ciekawe, czy do w/w wypukła niekredytówka np. VC Pekao SA by wystarczyła?
    O "świadectwach wiarygodności" tu karta, tam rachunek za gaz, za telefon,
    pisałem w końcówce 1. części wątku.

    >Są w Polsce firmy leasingowe, które zamiast zaświadczenia o dochodach
    >honorują okazanie ważnej karty kredytowej.

    No tak, w Polsce pewnie znają polskie karty, która jaka jest... :)

    Arek

  • 72. Data: 2005-11-24 21:33:04
    Od: yayco <yayco2_at_gmail_dot_com@no_spam.pl>

    2005-11-24 22:17- tak przynajmniej miał(a) ustawiony zegar systemowy
    Catbert, gdy pisał(a):

    > Tak, posługuję się kolokwializmami, jestem nieprecyzyjny - co nie
    > zmienia faktu, że jest różnica pomiędzy funkcjonalnością kart
    > kredytowych i niekredytowych. Karta obciążeniowa też jest specyficznym
    > rodzjem karty kredytowej - co chociażby ujawnia się na etapie decyzji o
    > jej przynaniu.
    >
    > Mam nadzieję, że nie nosisz spisu kart z oznaczeniem, które są kredytowe
    > - które nie. Sprzedawca w miejscu, w którym jest to istotne też powinien
    > to wiedzieć, o ile jest profesjonalistą.
    >
    > Pzdr: Witek

    Pies z kulawą nogą przez piętnaście lat, na czterech kontynentach nie
    zapytał mnie czy moje karty są kredytowe, charge czy też debetowe. A
    były i są różne. Czasami wyglądały nawet dokładnie tak samo, bo wydawały
    je te same banki (nie wszystkie banki na świecie tak starannie różnicują
    swoje produkty jak banki tutejsze).
    Ale Ciebie nie przekonam, bo należysz do ludzi dumnych z samego faktu
    posiadania własnego zdania i szczycących się swoją niefachowością, którą
    nazywają "zdrowym (sic!) rozsądkiem".
    Dla mnie EOT, dyskutuj sobie z chętnymi.

    --
    **** yayco (yayco2@_tnij_gmail.com) ****
    **** ****