  • 1. Data: 2005-10-08 19:07:24
    Temat: Visa debit electron - czy to tradycyjna Visa Electron?
    Od: "more" <m...@n...pl>

    Witam,

    Linia RyanAir oferuje płatności kartą Visa Classic i Visa Debit Electron -
    czy to to samo, co standardowa Visa Electron wydawana do ROR? Moim zdaniem ,
    tak (wszak VE jest debetowa), lecz chciałbym mieć 100% pewności. Mam
    Classic,ale w tym okresie rozliczeniowym wolałbym skorzystać z VE.

    Dziękuję.

  • 2. Data: 2005-10-08 19:11:05
    Od: Andrzej <r...@p...onet.pl>

    jest visa electron inteligo kredytowa

  • 3. Data: 2005-10-08 23:34:03
    Od: buraxta <b...@g...com>

    Andrzej wrote:
    > jest visa electron inteligo kredytowa

    W mBanku też takie mają i pewnie podobnie w innych bankach ;)

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.int.pl \\ \\ \\

  • 4. Data: 2005-10-09 06:28:13
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik "more" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tak (wszak VE jest debetowa), lecz chciałbym mieć 100% pewności. Mam
    > Classic,ale w tym okresie rozliczeniowym wolałbym skorzystać z VE.

    Przejrzyj archiwum, bylo wiele na ten temat, w szczegolnosci co zrobic jak
    po rozliczeniu transakcji VE sie okaze ze zaplaciles prowizje jak za KK...
    Abys mogl skorzystac z platnosci VE to przede wszytkim twoj bank-wystawca
    karty VE musi to umozliwiac

    --
    Pozdrowienia

  • 5. Data: 2005-10-09 06:31:15
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Uzytkownik "Andrzej" <r...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    > jest visa electron inteligo kredytowa

    ... ktora ma takie cechy zbiezne z innymi KK:
    - zostala (nie wiedziec czemu) nazwana przez bank karta kredytowa
    - jest karta platnicza
    i tyle..
    Tak naprawde jest to karta debetowa wydana do linii kredytowej.

    --
    Pozdrowienia

  • 6. Data: 2005-10-09 06:36:12
    Od: Andrzej <r...@p...onet.pl>

    A czym się różni karta kredytowa od karty debetowej wydanej do linii
    kredytowej ?

  • 7. Data: 2005-10-09 07:17:33
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik "Andrzej" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > A czym się różni karta kredytowa od karty debetowej wydanej do linii
    > kredytowej ?

    Dzialaniem
    Moze bys sobie poczytal jakies zrodla typu www.karty.pl czy inne
    kartyonline...

    --
    Pozdrowienia

  • 8. Data: 2005-10-09 07:25:19
    Od: Andrzej <r...@p...onet.pl>

    Czy chodzi tylko o częściową autoryzację kart kredytowych gdy nie ma
    połączenia z bankiem wystawcy, niedostępną dla kart debetowych ?

  • 9. Data: 2005-10-09 08:28:49
    Od: Marcin Lubojański <marcin.lubojanski_usun_to@i_to_tez.gmail.com>

    Andrzej napisał(a):
    > Czy chodzi tylko o częściową autoryzację kart kredytowych gdy nie ma
    > połączenia z bankiem wystawcy, niedostępną dla kart debetowych ?

    To nie ma nic wspólnego z tym czy karta jest kredytowa czy debetowa.

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    www.tramping.slask.prv.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica

  • 10. Data: 2005-10-09 10:08:36
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    > Czy chodzi tylko o częściową autoryzację kart kredytowych gdy nie ma
    > połączenia z bankiem wystawcy, niedostępną dla kart debetowych ?

    Nieee..., sposob autoryzacji zalezy od "wygladu" karty -
    czipowa/plaska/wypukla - to tak z grubsza.
    "Klasyczna" karta kredytowa ma np. takie cechy (tez pewne uproszczenie):
    1. Sluzy do platnosci bezgotowkowych i dlatego:
    a) nie ma prowizji przy platnosciach bezgotowkowych
    b) ma "zniechecajace" warunki dla wyplat gotowki - dodatkowa prowizja,
    czesto wyzsze oprocentowanie kredytu gotowkowego, brak 'grace period' dla
    wyplat gotowki
    2. Ma 'grace period', jesli w tym czasie splacisz calkowicie zadluzenie to
    bank anuluje odsetki od platnosci bezgotowkowych.

    A "karta kredytowa Inteligo" dziala jak zwykla debetowka - mozna
    bezprowizyjnie wyplacac z bankomatow PKO BP i brak GP. Tyle ze obciaza konto
    kredytu a nie RORu.
    Taki wynalazek mial tez Slaski, nie wiem czy jeszcze ma.

    --
    Pozdrowienia