  • 1. Data: 2009-10-01 19:39:55
    Temat: płatności kartami w euro - zestawienie
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    pojechałem sobie za granica i walutą obowiązującą było tam ojro,
    potestowałem zatem różne rozwiązania i tak:

    1 EUR w polskim kantorze kosztował mnie 4,22 i 4,23
    2 dni później wypłacałem już za granicą i w Multi (debetówka) 1 EUR
    wyniosło mnie 4,30 zł

    z transakcji bezgotówkowych:
    POlbank (the best) szacuję, bo nie dostałem jeszcze wyciągu, że
    policzyli mi euro po 4,19
    gold z Citi 4,37
    natomiast AmEx 4,29 zł

    czyli kk Polbanku do bezgotówkowych bezkonkurencyjne, debetówka Multi i
    bankomaty to niezłe połączenie, 0 zł za wypłatę czyli każda wypłata do
    100 euro wychodziła taniej niż debetówką z Polbanku (10 zł za wypłatę)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

    ps
    co ciekawe, wszystkie bankomaty drukowały takie same potwierdzenia,
    różniły się one tylko nazwą banku w nagłówku - to o tyle interesujące,
    że dokonując wypłaty z polskich banków mają one dość różne
    potwierdzenia, a tam Barclays, jakiś lokalny klon DB, Unicredit wszędzie
    to samo ;-)

  • 2. Data: 2009-10-01 20:41:18
    Temat: Re: płatności kartami w euro - zestawienie
    Od: xbartx <r...@g...com>

    On Oct 1, 9:39 pm, RobertS <b...@x...pl> wrote:
> [...]
    > bankomaty to niezłe połączenie, 0 zł za wypłatę czyli każda wypłata do
    > 100 euro wychodziła taniej niż debetówką z Polbanku (10 zł za wypłatę)

    Do kwot między 50-100 euro nieźle też pasuje eurobank oraz Alior. No i
    trzebaby też przetestować dbnet.

    --
    xbartx

  • 3. Data: 2009-10-02 05:18:46
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Do kwot między 50-100 euro nieźle też pasuje eurobank oraz Alior. No i
    > trzebaby też przetestować dbnet.

    mam te karty, mogłem spróbować...może następnym razem

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2009-10-02 05:41:39
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Fri, 02 Oct 2009 07:18:46 +0200, RobertS napisał(a):

    > mam te karty, mogłem spróbować...może następnym razem

    Skoro masz to niestety ale będzie tylko 3+ z testu ;)

    Xenocide

  • 5. Data: 2009-10-02 05:59:59
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Skoro masz to niestety ale będzie tylko 3+ z testu ;)

    tja, ale musiałbym zasilić kilka kont osobistych...może jednak ktoś mój
    test uzupełni, chyba jeszcze na grupie nikt nie podawał wyników AmEx'a ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 6. Data: 2009-10-02 06:40:04
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Fri, 02 Oct 2009 07:59:59 +0200, RobertS napisał(a):

    > tja, ale musiałbym zasilić kilka kont osobistych...może jednak ktoś mój
    > test uzupełni, chyba jeszcze na grupie nikt nie podawał wyników AmEx'a
    > ;-)

    No nikt nie podawał, bo są takie sobie jak i wszystko z mille i jeszcze
    2% za przewalutowanie o ile dobrze pamiętam. Był jakiś czas temu post na
    grupie i po analizach wyszło mniej więcej tak:
    10-30 euro - mbank, alior, dbnet
    30-100 euro - eurobank
    >100 euro - polbank

    Z innymi walutami można założyć mniej więcej podobnie.

    Xenocide

  • 7. Data: 2009-10-02 11:07:50
    Od: AlekO <e...@g...pl>

    xbartx wrote:

    > No nikt nie podawał, bo są takie sobie jak i wszystko z mille i jeszcze
    > 2% za przewalutowanie o ile dobrze pamiętam. Był jakiś czas temu post na
    > grupie i po analizach wyszło mniej więcej tak:

    Kiedyś miałem AmExa Gold w Mille (manager magazine) i na transakcjach
    był około 1% lepszy niż MC i 3% niż Visa obie z Raiffeisena.

    Teraz mam AmEx korporacyjnego (nie z mille) i bankomaty mimo niższej
    prowizji (2%) zawsze wychodzą drożej niż na DinersClub (prowizja 4%)...

    Przy płatnościach DC ma jak na razie najlepsze kursy (uwzględniając 1%
    za przewalutowanie), teraz dostałem i testuję MC Class&Club z RB (bez
    prowizji za przewalutowanie) - zobaczymy jak będzie.

  • 8. Data: 2009-10-02 12:39:23
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Fri, 02 Oct 2009 13:07:50 +0200, AlekO napisał(a):

> [...]
    > za przewalutowanie), teraz dostałem i testuję MC Class&Club z RB (bez
    > prowizji za przewalutowanie) - zobaczymy jak będzie.

    Rajfi nic nie bierz za przewalutowanie, ale za to kursy walut ma bardzo
    wysokie, więc to tylko taki trik. Co do reszty kart to porównaj z
    polbankiem, ale znając życie będzie im trochę brakowało ;)

    Xenocide

  • 9. Data: 2009-10-02 12:55:03
    Od: AlekO <e...@g...pl>

    xbartx wrote:
> [...]
    > wysokie, więc to tylko taki trik. Co do reszty kart to porównaj z
    > polbankiem, ale znając życie będzie im trochę brakowało ;)

    Ale tylko na MC, na Visie biorą...

    Polbank jest na radarze :-)

    Pozdrawiam. AlekO.

  • 10. Data: 2009-10-02 13:24:42
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Fri, 02 Oct 2009 14:55:03 +0200, AlekO napisał(a):

    > Ale tylko na MC, na Visie biorą...

    To tym gorzej dla nich.

    > Polbank jest na radarze :-)

    Z moich ostatnich:

    Alior MC
    02.10 - 7,20 GBP = 34,71 PLN ( 1PLN = 4,8208 GBP - średnia z NBP 4,6492)
    29.09 - 14,20 GBP = 66,53 PLN ( 1PLN = 4,6852 GBP - średnia z NBP 4,5675)

    Polbank
    30.09 - 40,77 GBP = 186,59 PLN ( 1PLN = 4,5766 - średnia z NBP 4,6443)
    28.09 - 0,40 USD = 1,14 PLN ( 1 PLN = 2,8500 - średnia z NBP 2,8896)

    Zarówno w Aliorze jak i Polbanku od tego jeszcze masz cashback 1%. Co do
    Polbanku nie mam więcej pytań jest samotnym liderem i basta!

    Xenocide