  • 1. Data: 2009-10-01 11:09:55
    Temat: No i jest
    Od: Netx <g...@g...pl>

    wirus wykradający hasła, w tym jednorazowe:
    http://tech.wp.pl/kat,1009785,title,URLzone-takiego-
    trojana-jeszcze-nie-widziales,wid,11548125,wiadomosc
    .html?ticaid=18d7e

    Jak się przed takim czymś bronić?

  • 2. Data: 2009-10-01 11:16:11
    Temat: Re: No i jest
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Netx" news:ha22m8$26o$1@inews.gazeta.pl

    > Jak się przed takim czymś bronić?

    Hasła SMSowe.

  • 3. Data: 2009-10-01 11:25:44
    Od: Netx <g...@g...pl>

    Valdi.Pavlack pisze:
    > "Netx" news:ha22m8$26o$1@inews.gazeta.pl

    > Hasła SMSowe.

    Mam więc pytanie w kontekście mBank, czy jeśli dostanę hasło do przelewu
    SMSem, ale go nie wpiszę na stronie przelewu w mBank (tzn. nie dokończę
    transakcji - albo wirus zapamięta hasło i zapobiegnie przesłaniu go do
    mBank) to czy przy następnym przelewie mBank wyśle mi nowe hasło SMS czy
    poprosi o to co już dostałem ale nie wykorzystałem?

    To jest dla mnie kluczowa różnica która mogłaby udaremnić wykradnięcie
    hasła.

    W przypadku haseł z listy, jeśli ostatecznie nie wpiszę hasła to przy
    następnej transakcji bank prosi o to samo hasło (z tym samym numerem na
    liści) a więc trojan może sobie zapamiętać moje hasło i użyć go później.

    Pozdr.

  • 4. Data: 2009-10-01 11:32:54
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    W dniu 2009-10-01 13:25, Netx pisze:

> [...]
    > następnej transakcji bank prosi o to samo hasło (z tym samym numerem na
    > liści) a więc trojan może sobie zapamiętać moje hasło i użyć go później.

    Nigdy nie prosi o to samo hasło, jeżeli transakcja nie doszła do skutku,
    nawet w przypadku papierowych - przynajmniej w mBanku i Nordei.

  • 5. Data: 2009-10-01 11:34:50
    Od: BK <b...@g...com>

    On Oct 1, 1:32 pm, XYZ <j...@m...bin> wrote:

    > Nigdy nie prosi o to samo hasło, jeżeli transakcja nie doszła do skutku,
    > nawet w przypadku papierowych - przynajmniej w mBanku i Nordei.- Hide quoted text -

    Dodatkowo np w Aliorze w sms'ie jest podane jaka operacja ma byc
    autoryzowana [kwota, odbiorca:P].

  • 6. Data: 2009-10-01 11:34:53
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    XYZ <j...@m...bin> writes:

    > W dniu 2009-10-01 13:25, Netx pisze:
    [...]

    > Nigdy nie prosi o to samo hasło, jeżeli transakcja nie doszła do
    > skutku, nawet w przypadku papierowych - przynajmniej w mBanku i
    > Nordei.

    w mBanku prosi(ł?) jeśli się jawnie przerwało. W przypadku timeoutu nie
    wiem.
    KJ

    --

    Nie przerywaj mi, kiedy ja przerywam
    --W.Churchill

  • 7. Data: 2009-10-01 11:40:55
    Od: "Tomasz [Bubon]" <t...@g...com>

    On 1 Paź, 13:09, Netx <g...@g...pl> wrote:
    > wirus wykradający hasła, w tym jednorazowe:http://tech.wp.pl/kat,1009785,title,URLz
    one-takiego-trojana-jeszcze-n...

    > Jak się przed takim czymś bronić?

    Hasła smsowe albo token.

  • 8. Data: 2009-10-01 11:45:28
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl> writes:

    > "Netx" news:ha22m8$26o$1@inews.gazeta.pl

    > Hasła SMSowe.
    TAN też w jakimś stopniu.
    KJ

    --
    DOS: n., A small annoying boot virus that causes random spontaneous system
    crashes, usually just before saving a massive project. Easily cured by

  • 9. Data: 2009-10-01 11:46:28
    Od: Marx <M...@n...com>

    BK pisze:
    > Dodatkowo np w Aliorze w sms'ie jest podane jaka operacja ma byc
    > autoryzowana [kwota, odbiorca:P].

    najlepszy jest ING - nowy, nigdy nie uzywany odbiorca, a on nie pyta o
    nic, "transakcja nie wymaga autoryzacji", i poszlo...
    A logowanie do systemu jest na haslo (wybrane literki), po kilkunastu
    logowaniach znane jest cale haslo
    No po prostu swietny bank, gdyby nie to ze uzywam bankomatu na osiedlu
    to juz dawno bym go pogonil.
    Chyba sie pojde pozalic na ich forum...
    Marx

  • 10. Data: 2009-10-01 11:59:03
    Od: "Lukasz" <x...@o...pl>

    Jak dla mnie bełkot o tym jak sprytnie niby ten wirus ukrywa fakt że
    pieniądze wychodzą z konta.Tylko ZERO konkretów w jaki sposób dana
    transakcja jest potwierdzana (raport z linka podanego w artykule też o tym
    milczy). .
    - wydaje mi się że nie jest możliwe wykonanie przelewu w polskich systemach
    bez podania kodu - chyba że są dziurawe aż tak bardzo. Ale jesli nie ma kodu
    to po prostu dana funkcja
    się nie wykona i już.