  • 31. Data: 2003-11-03 20:24:44
    Temat: Re: platnosc płaską kartą - procedury
    Od: "david" <d...@W...fm>

    > bylem 2-krotnie w sytuacji, kiedy terminal nie reagowal, wygladalo jakby
    nie
    > widzial mojej karty, za kazdym razem jednak obsluga sama z siebie
    wiedziala
    > co zobic, otoz nalezy zadzwonic do swojego centrum autoryzacyjnego - podac
    > nr karty platniczej - a osobnik z tamtej strony podaje kod autoryzacji
    > tranzakcji - i tyle - proste jak drut - ale trzeba CHCIEC ! zycze tylko
    > milej obslugi
    > :-))

    to może zechciej zrozumieć że chodzi o kartę płaską a nie wypukłą a takiej
    nie da się autoryzować głosowo

    david

  • 32. Data: 2003-11-03 20:40:09
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "david" <d...@W...fm> wrote in message

    > to może zechciej zrozumieć że chodzi o kartę płaską a nie wypukłą a takiej
    > nie da się autoryzować głosowo

    Hm... na pewno sie nie da? ;)
    A jak zobaczysz slipa z kodem autoryzacji (4) xxxxxx, to co powiesz? ;)

    Maciej

  • 33. Data: 2003-11-03 20:43:53
    Temat: Re: platnosc płaskš kartš - procedury
    Od: Wojciech Nawara <n...@o...pl>

    Użytkownik Adam Płaszczyca napisał:

    > O praktyce.
    >
    > Jak się pani nie podoba, to się jej zostawia adres na który ma wysłąć
    > fakturę i tyle. Jak wzywa policję, to trzeba poczekać, powiedzieć
    > policjantom o co chodzi i panienka dostaje zjebkę od policjantów.

    Spytam ponownie. Czy udało Ci się tego dokonać aby raz ? Czy mówisz, że
    _jeśli_ Ci się tak stanie, to tak postąpisz ?

    Bo różnica jest zasadnicza.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara

  • 34. Data: 2003-11-03 20:50:01
    Od: "david" <d...@W...fm>

    > Hm... na pewno sie nie da? ;)
    > A jak zobaczysz slipa z kodem autoryzacji (4) xxxxxx, to co powiesz? ;)

    tak się składa, że pracuję na stacji paliw i czasami - choć na szczęście
    bardzo rzadko - zdarzają się sytuacje typu "brak łączności" lub "nie
    honorować"; tak czy siak raz przy akceptacji karty Maestro wyskoczył mi
    komunikat "autoryzuj głosowo" więc lekko zdziwiony komunikatem, który odnosi
    się do karty płaskiej, zadzwoniłem do obsługi merchatów BZ WBK i połączyłem
    się z działem autoryzacji, pan od nich jednak powiedział, że autoryzować
    głosowo można jedynie karty wypukłe i z płaskimi tego zrobić się nie da.

    pozdr
    david

  • 35. Data: 2003-11-03 21:18:36
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    david <d...@w...fm> wrote:
    > jeżeli ktoś dostaje zjebke to na pewno nie panienka ze stacji, bo to nie ona
    > jest winna temu że cię nie stać na wypukłą kartę; kartę wypukłą zawsze można
    > przyjąć na żelazku, a to że masz same płaskie powinno powodować że musisz
    > się liczyć z awaryjnością techniki i nigdy nie być na 100% pewny swojej
    > karty.

    Jak nie wiesz, to nie pieprz, bo wychodzi, żeś głąb.

    Mam wypukłą, nawet dwie. jedną złotą. A tak się składa, że jedynie CKC
    przepuszcza transakcje bez autoryzacji.

    A teraz siadł i wstydził się.

    --
    ___________ (R)

  • 36. Data: 2003-11-03 21:18:57
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Wojciech Nawara <n...@o...pl> wrote:

    > Spytam ponownie. Czy udało Ci się tego dokonać aby raz ? Czy mówisz, że
    > _jeśli_ Ci się tak stanie, to tak postąpisz ?

    TAK.

    --
    ___________ (R)

  • 37. Data: 2003-11-03 21:19:32
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    david <d...@w...fm> wrote:

    > to może zechciej zrozumieć że chodzi o kartę płaską a nie wypukłą a takiej
    > nie da się autoryzować głosowo

    Nie wiesz, nie pierdziel, bo na głupa wychodzisz.

    --
    ___________ (R)

  • 38. Data: 2003-11-03 21:20:34
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    david <d...@w...fm> wrote:

> [...]
    > się z działem autoryzacji, pan od nich jednak powiedział, że autoryzować
    > głosowo można jedynie karty wypukłe i z płaskimi tego zrobić się nie da.

    Niekompetentny pracownik stacji i niekompetentny pracownik w BZ WBK. I
    mity się tworzą.

    --
    ___________ (R)

  • 39. Data: 2003-11-03 21:27:54
    Od: Maciej Bebenek <m...@u...to.komorka.org>

    Dnia Mon, 3 Nov 2003 21:18:36 +0000 (UTC), Adam Płaszczyca <_...@i...pl>
    napisał:

    > A tak się składa, że jedynie CKC przepuszcza transakcje bez autoryzacji.

    Nie tylko

    M.

  • 40. Data: 2003-11-03 22:22:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Spotkałem się z przypadkiem przyjmowania "fantów" czyli na przykład
    telefonu komórkowego pod zastaw i wysyłaniem klienta na poszukiwanie
    bankomatu. Raz facetowi kazali zostawić samochód i dymać na piechotę. Mnie
    osobiście raz nie zadziałało, było to na BP pod Częstochową, ale tam jest
    bankomat i pobrałem z niego pieniądze. Generalnie rację mają Ci, którzy
    mówią, że to problem Stacji. Oczywiście nie ma się co pieniaczyć i należy
    jakoś wspólnie ten problem rozwiązać. Jak jest bankomat na stacji, to w
    sumie niewielki kram z podjęciem gotówki.

    Spotkałem się również w praktyce z klientami, którzy szli w zaparte, czyli
    czekali na obsłużenie ich karty. I wzywano nawet Policję, która poza
    wylegitymowaniem klienta nic zdziałać nie mogła. No bo faktycznie gość
    chce zapłacić, a brak możliwości przyjęcia zapłaty w uzgodnionej formie,
    to już problem stacji, a nie jego. Przy czym ważne jest to, co terminal z
    siebie wypluje. Czyli brak połączenia, brak możliwości autoryzacji. Bo
    jeśli z wydruku wynika, że na koncie nie ma środków czy też karta jest
    kradziona, no to mamy do czynienia z podejrzeniem oszustwa.

    No i na upartego, to i w normalnym sklepie to działa w podobny sposób.
    Sklep ma obowiązek mi sprzedać towar wystawiony w ofercie, obwarowany
    zresztą bodajże wykroczeniem (nie chce mi się szukać, ale wykroczenie
    pochodzi z czasów ukrywania towaru pod ladą). W prawie cywilnym zapłata
    jest oddzielona od samego przejścia towaru na własność. Jeśli z jakiegoś
    powodu nie mogą obsłużyć karty, to niech wystawiają faktury na opóźniony
    termin płatności. No ale egzekwowanie tego prawa wydaje mi się być
    przejawem krańcowego pieniactwa, choć w niektórych okolicznościach może
    być uzasadnione.