  • 1. Data: 2009-02-01 14:59:10
    Temat: oszczędzanie - jak ulokować swoje oszczędności
    Od: Krzysiek <b...@b...com>

    załóżmy że mogę miesięcznie dodatkowo odkładać 500 zł. (oprócz
    oszczędności odkładanych na kontach oszczędnościowych do których dobrze
    jest mieć dostęp). Dobrze byłoby żeby był możliwy dostęp do
    zgromadzonych środków po maksymalnie dwóch latach (bez deklaracji na
    dłuższe inwestycje).

    Jaki sposób inwestycji tak drobnej kwoty polecalibyście z własnego
    doświadczenia?

    krzysiek

  • 2. Data: 2009-02-01 16:35:31
    Temat: Formy zaoszczędzenia 19% podatku od dochodów kapitałowych.
    Od: "eclip" <e...@g...pl>

    Witam,
    formy zaoszczędzenia 19% podatku od dochodów kapitałowych (tak zwany podatek
    Belki):
    -lokaty których dochód nie przekracza 2,49 zł
    -polisy lokacyjne
    -IKE
    -Polisy inwestycyjne
    -Fundusze luksemburskie
    -Odsetki naliczone od środków ulokowanych na książeczce mieszkaniowej są
    zwolnione z podatku dochodowego od osób fizycznych.

    -Fundusze parasolowe (tu złożone)

    Więcej:
    http://lokatybezbelki.w.interia.pl/

    Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2009-02-02 18:00:49
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console20>

    "Krzysiek" gm4dbo$5qs$...@n...onet.pl

    > Jaki sposób inwestycji tak drobnej kwoty polecalibyście z własnego doświadczenia?

    500 złotych miesięcznie to wcale nie jest drobna kwota dla zwykłego człowieka.
    Ja akurat polubiłem aukcje w Mille, choć ciężko (lub drogo) stamtąd zabierać.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 4. Data: 2009-02-02 20:27:17
    Od: Krzysiek <b...@b...com>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > 500 złotych miesięcznie to wcale nie jest drobna kwota dla zwykłego
    > człowieka.
    > Ja akurat polubiłem aukcje w Mille, choć ciężko (lub drogo) stamtąd
    > zabierać.

    hmm... w sumie jak patrzę z perspektywy przeszłości masz rację, apetyt
    rośnie w miarę jedzenia.

    krzysiek

  • 5. Data: 2009-02-02 20:28:24
    Od: Krzysiek <b...@b...com>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    > Ja akurat polubiłem aukcje w Mille, choć ciężko (lub drogo) stamtąd
    > zabierać.

    jakieś szczegóły?

    krzysiek

  • 6. Data: 2009-02-02 21:02:29
    Od: Jacek Erazmus <j...@g...com>

    http://tiny.pl/vl6l

    --
    pozdrawiam,
    Erazmus

  • 7. Data: 2009-02-03 02:17:14
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Krzysiek" gm7l18$89e$...@n...onet.pl

    > jakieś szczegóły?

    Szczegóły zabierania? W piątek można zabrać pieniądze, ale raczej ;) gotówką -- nie
    przelewem.
    Następnie trzeba ;) to ulokować w Eurobanku do kolejnego czwartku... W chwili
    wpłacania
    Eurobankierki patrzą na Ciebie (tu --> na mnie) jak na bogacza, który nieźle
    zarabia... ;)
    (z bankierkami żartów nie ma -- to nie poważne kobiety z Urzędu Skarbowego, którym
    można
    wcisnąć każdy kit) Jak im wytłumaczyć, że za kilka dni te same :) pieniądze trafią
    przelewem
    do Mille, skąd znowu (po 15 dniach) trzeba je targać do Eurobanku?...

    Tak -- wiem! Jestem nudny z tym Syzyfem toczącym stale ten sam kamień z banku do
    banku... ;)

    Już nieraz ten wyrok pokonałem, ale okazuje się, że ów wyrok wraca jak nie
    przymierzając bumerang. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2009-02-03 03:11:53
    Od: sorden <s...@w...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > pieniądze trafią przelewem
    > do Mille, skąd znowu (po 15 dniach) trzeba je targać do Eurobanku?...
    >
    > Tak -- wiem! Jestem nudny z tym Syzyfem toczącym stale ten sam kamień z
    > banku do banku... ;)

    Ile to kosztuje paliwa i czasu ?

    --
    in

  • 9. Data: 2009-02-03 03:47:24
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "sorden" gm8d50$95u$...@m...internetia.pl

    > Ile to kosztuje paliwa i czasu ?

    To zależy od wielu czynników, głównie od tego, czy Izrael toczy (pod górę) wojnę
    z Palestyńczykami ;) oraz od tego, czy zdążę do pobliskiego Eurobanku. Jeżeli do
    tego Eurobanku nie zdążę -- jadę do galerii, a tam naprawdę wszystko ;) wydarzyć
    się może... ;) No... Prawie wszystko... Wszystko, poza zakupami :) -- nie stać
    mnie na taką ekstrawagancję, ;) jak zakupy po cenach zawyżonych o 30%. :)

    Ale że galerie są miejscem schadzek ;) -- wiele można wynieść stamtąd i bez wydawania
    pieniędzy, a czasami można nawet wynieść i (; pieniądze. ;) (bo Eurobank w galerii
    jest
    czynny o 30 minut krócej niż galeria; na razie nikt mi nie odmawiał tam przyjmowania
    surowców wtórnych ,,po czasie'')

    W ostatni piątek na przykład dowiedziałem się w galerii o tym, że nie wystarczy,
    iż na tunerze TV jest napisane DVB-T -- musi być jeszcze napis ;) MPEG4. :)

    Ponadto opowiedziano mi (straszono mnie!!!) o lewarkach na FOREXie i opowiadano
    o zerówkach na giełdzie, gdzie należy zarabiać nie na zwyżkach, lecz na spadkach,
    i nie o spadki po przodkach tu chodzi...

    W zasadzie nie ma takich odwiedzin galerii, żeby się człowiek z kimś nie spotkał
    i czegoś cennego nie dowiedział...

    Samo oglądanie (niemal codzienne) zawyżonych cen (na osiedlu mam o 30% niższe)
    jest nudne... :) Nadzieja na urealnienie tych [galeriowych] cen -- raczej mnie
    opuszcza... ;)
    (niby czasami kupuję wiadra ;) jogurtu, ale i te ceny są już dla mnie zawyżone)

    Ogólnie jeżdżenie nie jest mi jakoś wstrętne i nawet z jednego swego mieszkania
    potrafię
    jechać do innego poprzez centrum miasta, choć oba te mieszkania są położone w tak
    zwanym
    zasięgu wzroku -- a do tegoż centrum mam około 4 km... Bywa, że aby pokonać te 400
    metrów
    (dzielące owe mieszkania) muszę ;) przejechać kilkanaście kilometrów... Rzadko --
    kilkadziesiąt...

    W czwartek na przykład, aby wrócić od dentysty (niemal z przeciwnego krańca miasta)
    musiałem ;)
    jechać aż do pobliskiego Supraśla... ;) Kiedy stamtąd wracałem, usłyszałem, że
    niektórzy lubią
    wybierać nierozsądnie długą drogę, ale zazwyczaj są to kierowcy Subaru, nie Manueli
    Mercedesy. ;)

    Co do kosztów... Wprawdzie wojna gaśnie (czyli ceny paliwa rosną) ale na szczęście
    Polska
    wygrała przed sądem spór z urzędnikami polskimi i teraz już można odliczać VAT od
    paliwa... :)

    -=-

    A teraz najważniejsze... Ile to zajmuje czasu?
    Prawie nic ;) -- w zestawieniu z pisaniem po Usenecie. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 10. Data: 2009-02-03 03:59:17
    Od: sorden <s...@w...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Bywa, że aby pokonać te 400 metrów
    > (dzielące owe mieszkania) muszę ;) przejechać kilkanaście kilometrów...
    > Rzadko -- kilkadziesiąt...

    ;Singlem' byc.. ;]

    --
    in