  • 1. Data: 2009-02-01 14:59:10
    Temat: Kredyt hipoteczny - zmiana waluty
    Od: Tadek <t...@o...pl>

    Witam,

    macie jakieś doświadczenia ze zmianą waluty kredytu? Zaciągnęłem kredyt
    hipoteczny w PLN w zeszłym roku, spłacałem punktualnie co miesiąc i
    teraz chciałbym zmienić z PLN na Euro, wiecie jak to zrobić, pisać do
    banku ? muszą zmienić czy będą wymagać jakichś dodatkowych gwarancji i
    masę zaświadczeń.
    Tadeusz

  • 2. Data: 2009-02-01 15:05:26
    Temat: Re: Kredyt hipoteczny - zmiana waluty
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > teraz chciałbym zmienić z PLN na Euro, wiecie jak to zrobić, pisać do
    > banku ? muszą zmienić czy będą wymagać jakichś dodatkowych gwarancji i

    to zależy od banku, nie ma reguły, złóż wniosek i poczekaj na warunki
    jakie zaproponują...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2009-02-01 16:10:42
    Od: Tadek <t...@o...pl>

    RobertS pisze:

    > to zależy od banku, nie ma reguły, złóż wniosek i poczekaj na warunki
    > jakie zaproponują...

    jest to wbk, a wniosek to jak , dają jakiś czy mam pisać prośbę o zmianę?

  • 4. Data: 2009-02-01 17:22:07
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > jest to wbk, a wniosek to jak , dają jakiś czy mam pisać prośbę o zmianę?

    skontaktuj się albo ze swoim doradcą albo idź do placówki, w której
    podpisywałeś umowę - wszystko powiedzą i wyjaśnią

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 5. Data: 2009-02-02 09:34:41
    Od: Robert <r...@r...pl>

    Tadek pisze:
> [...]
    > teraz chciałbym zmienić z PLN na Euro, wiecie jak to zrobić, pisać do
    > banku ? muszą zmienić czy będą wymagać jakichś dodatkowych gwarancji i

    Ja od siebie dodam "powodzenia",
    bo przecież dlaczego masz spłacać bankowi mniejszy kredyt,
    gdy euro spadnie po przewalutowaniu ? Banki są od zarabiania.

    W lipcu 2008 chciałem zmienić CHF->PLN, gdy CHF był < 2 zł.
    Rozpatrzyli wniosek gdy CHF był po 2,7. Domyśl się ile to trwało.
    Drugi kredyt - do dzisiaj nie ma odzewu, więc będzie jakieś 4 miesiące
    już. Nie odzywam się, bo i tak nie opłaca się w tej chwili przewalutować.

    Jeszcze raz - życzę powodzenia.
    Na moje nieszczęście nie mowa tutaj o bzwbk, bo tak źle jak w moim banku
    być już nie może.

    RM.

  • 6. Data: 2009-02-02 10:23:50
    Od: "gg" <g...@o...pl>

    Użytkownik "Robert" <r...@r...pl> napisał w wiadomości
    > Na moje nieszczęście nie mowa tutaj o bzwbk, bo tak źle jak w moim banku
    > być już nie może.

    podaj nazwę żeby inni wiedzieli kogo omijać...

    --
    pozdr
    P.

  • 7. Data: 2009-02-02 11:44:07
    Od: Tadek <t...@o...pl>

    Robert pisze:

    > Ja od siebie dodam "powodzenia",
    > bo przecież dlaczego masz spłacać bankowi mniejszy kredyt,
    > gdy euro spadnie po przewalutowaniu ? Banki są od zarabiania.
    a my jesteśmy wedle Ciebie do ich utrzymywania? skoro mam prawo zmienić
    walutę to to robię, a że przez to mniej oddam to mój tylko zarobek.
    Banki przecie też ze swoich praw korzystają np przy zmianie wibor libor
    i innych duperel. Zauważ że jak stopy procentowe spadają to banki milkną

> [...]
    > Drugi kredyt - do dzisiaj nie ma odzewu, więc będzie jakieś 4 miesiące
    > już. Nie odzywam się, bo i tak nie opłaca się w tej chwili przewalutować.
    zabrakło Tobie determinacji

  • 8. Data: 2009-02-02 15:01:48
    Od: Robert <r...@r...pl>

    Tadek pisze:

> [...]
    > Banki przecie też ze swoich praw korzystają np przy zmianie wibor libor
    > i innych duperel. Zauważ że jak stopy procentowe spadają to banki milkną

    Tadek, spokojnie - jestem po Twojej stronie. Stwierdzam tylko fakty.
    Wiele osób raportowało mi już, że nie chcą im banki teraz przewalutować
    kredytu, bo przecież jest ryzyko .. którego nie było, gdy masowo
    namawiali kredytobiorców w PLN na przewalutowanie CHF w lipcu 2008.

    Przewalutowanie na CHF jest bezpieczne, gdy CHF stoi po 1,99 a nie gdy
    kurs wynosi 2,9 pln!

    Spłata kredytu w walucie i przymus kupna jej na lichwiarskich warunkach
    też jest właśnie dla klienta.
    Decyzje zarządu dot. oprocentowania też jest pod klienta.

    To wszystko chyba o czymś świadczy ?
    Uwiązać smycz na szyję na długie lata.

    (Zaraz pewnie znajdzie się kolejna osoba piszącą "po co brałeś kredyt..".)

    Oj będzie się działo.

    Ja mam kredyt tam, gdzie maksimum korzyści .. dla banku i dinozaury biegają.

    Mam nadzieję, że Tobie się uda!

    RM.

  • 9. Data: 2009-02-02 15:02:02
    Od: "george" <g...@v...pl>

    > Przewalutowanie na CHF jest bezpieczne, gdy CHF stoi po 1,99 a nie gdy
    > kurs wynosi 2,9 pln!

    że co ???

  • 10. Data: 2009-02-02 15:05:41
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>