  • 21. Data: 2008-04-24 15:54:58
    Temat: Re: odkladanie na starosc
    Od: Poldekk <n...@g...pl>

    createmodeon wrote:

    > pomysl bardzo dobry, ale sam tez musze gdzies mieszkac. jesli sie nie
    > ozenie bogato :) to lada rok czeka mnie kredyt na wlasne lokum.

    No to możesz przecież teraz już kupić mieszkanie - ? Rozumiem, że masz
    na razie gdzie mieszkać, więc to kupione wynajmiesz przynajmniej do
    czasu, kiedy będziesz potrzebował się wprowadzić. Zawsze o te parę
    groszy kredyt się spłaci, a za parę latek ceny metra kwadratowego raczej
    będą wyższe niż teraz.
    A jak będziesz musiał się wprowadzić do własnego mieszkania kupionego na
    kredyt (a jak zrozumiałem taki masz zamiar), to zobaczysz, że żadne
    odkładanie po paręset złotych miesięcznie nie będzie wchodziło w grę...
    Przynajmniej przez pierwsze parę lat spłacania kredytu. Więc jeżeli
    teraz wejdziesz w program systematycznego oszczędzania, to za "lada rok"
    obawiam się, że się okaże, że nie jesteś w stanie się wywiązać z
    regularnego wpłacania - co się może wiązać z utratą odsetek itp. (w
    zależności od programu). Chyba, że masz dobrze płatny zawód i pewność
    zatrudnienia.

  • 22. Data: 2008-04-24 15:57:12
    Od: Poldekk <n...@g...pl>

    MarekZ wrote:

    > Ciekawe, bo mnie to ryzyko wydaje się akurat wysokie.
    >
    > 1. Pogarszanie się jakości samego budynku.
    > 2. Pogarszanie się jakości otoczenia.

    Jak nie ma ryzyka, to nie ma zysku.
    A jak patrzę na wartość mieszkań w dobrych lokalizacjach 20-25 lat temu
    i obecnie, to mózg staje.

  • 23. Data: 2008-04-24 15:59:35
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    mat pisze:
    > U?ytkownik "Maciej Bojko" <m...@g...com> napisa^(3) w wiadomo?ci

    > Tam gdzie ja inwestuje nie odnotowano jeszcze strat od poczatku dzialalnosci
    > (od okolo roku).

    Bardzo maly przedzial czasu bierzesz jako probe.

    moj ojciec mawia - jest rysyko, jest zabawa - tu masz to samo -
    ryzykujesz moze zyskac wiecej, ale tez stracic, wplacajac na lokate masz
    bezpieczenstwo, ale mniej zyskasz (ale zawsze zystasz)*

    * - pomijamy bankructwo banku (mozna rozkladac po 10tys euro na kazdy
    bank), hakerow itd

    Z drugiej strony kolega mowi tak :mozesz zyskac tysiace procent , ale
    stracic tylko 100 :P

  • 24. Data: 2008-04-24 16:51:53
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "Poldekk" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Jak nie ma ryzyka, to nie ma zysku.
    > A jak patrzę na wartość mieszkań w dobrych lokalizacjach 20-25 lat temu i
    > obecnie, to mózg staje.

    Popatrz także na wartość rok temu i teraz... :-)

    Wiadomo, że ciężko o wysoki zysk przy zerowym ryzyku. Chciałem jedynie
    stwierdzić, że tak długoterminowa inwestycja w konkretną nieruchomość nie
    wydaje mi się wcale jakoś nadzwyczajnie bezpieczna.

    marekz

  • 25. Data: 2008-04-24 17:00:29
    Od: "maciej" <f_r_e_n_z_@_o_2.p_l>

    humanista (mruczus) napisał:

    > Szczerze mówiąc wstrzymałbym się z tym na jakieś trzy lata, bo nie wiadomo
    > co będzie po grudniu 2012.

    Co ma być...era wodnika będzie.

  • 26. Data: 2008-04-24 17:01:25
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "MarekZ" fuqdu4$lrr$...@a...news.neostrada.pl

    > Wiadomo, że ciężko o wysoki zysk przy zerowym ryzyku. Chciałem jedynie
    > stwierdzić, że tak długoterminowa inwestycja w konkretną nieruchomość nie
    > wydaje mi się wcale jakoś nadzwyczajnie bezpieczna.

    Jeśli będzie się coś psuło, to chyba nie od razu -- wynajmowane
    mieszkanie można sprzedać i kupić inne, w lepszej dzielnicy.
    Gorzej z mieszkaniem, w którym się mieszka.

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 27. Data: 2008-04-24 17:08:34
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    napisał w wiadomości news:fuqeia$fr2$1@flis.man.torun.pl...

    > Jeśli będzie się coś psuło, to chyba nie od razu -- wynajmowane
    > mieszkanie można sprzedać i kupić inne, w lepszej dzielnicy.
    > Gorzej z mieszkaniem, w którym się mieszka.

    Różnie to bywa z wynajmowanymi mieszkaniami. Jak wynajmujacy jest
    inteligentny i bezczelny, to da radę bardzo przeciagnąć w czasie taką
    sprzedaż (chyba że się jakiś naiwny kupujący znajdzie). Chyba że właściciel
    także umie być bezczelny, to wtedy naturalnie z wynajmujacym sobie poradzi.
    :-)

    marekz

  • 28. Data: 2008-04-24 17:22:32
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Thu, 24 Apr 2008 19:00:29 +0200, maciej wrote:

    > Co ma być...era wodnika będzie.

    Według Majów koniec świata. Niektórzy łączą to z Euro 2012.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 29. Data: 2008-04-24 18:33:42
    Od: "maciej" <f_r_e_n_z_@_o_2.p_l>

    Marcin Mokrzycki napisał:

    > Według Majów koniec świata.

    E tam, błędy w tłumaczeniu :-) chodzi o koniec ery ryb.

    > Niektórzy łączą to z Euro 2012.

    No tak...ale to aż do grudnia chyba nie dociągniemy ;-)

  • 30. Data: 2008-04-24 19:18:16
    Od: Michał Asman <b...@a...com.pl>

    wiadomościnews:fuoil9$6ji$1@inews.gazeta.pl...

    > Jak miałbym coś polecić to tylko dobrego pośrednika który inwestowałby za
    > ciebie pieniażki na rynku walutowym FOREX. Pewny zysk 10-20% miesięcznie pod
    > warunkiem że jest to sprawdzony pośrednik dla którego pracują dobrzy
    > traiderzy czyli osoby zajmujące się zawodowo inwestowaniem na forex.
    > Jakbyś chciał dowiedziec się coś więcej to możesz mnie łapać na gg: 5611177
    > lub na Skype: Dariusz_Dl

    jeśli chodzi o Forex to dziennie można zarobić nawet i 50%, ale też
    szybko możemy wszystko stracić
    i mieć wtedy 0 oszczędności.

    Michał Asman.
    www.michalasman.bblog.pl