  • 1. Data: 2008-04-23 16:32:28
    Temat: Niech szlag trafi takie banki.
    Od: "KS" <s...@w...pl>

    Witam

    Wkurzylem sie niemilosiernie. Dostalem list z EUROBANKU ze wisze im 28,50 za
    prowadzenie konta i ze wypowiadaja ze mna umowe. Mysle sobie ze jakas
    pomylka. Zadzwonilem i dowiedzialem sie ze w 2004 roku staralem sie o kredyt
    i stad ta oplata.

    Faktycznie w 2004 roku poszedlem do banku i wypelnilem wniosek o kredyt.
    Przy okazji warunkiem bylo wyrobienie karty kredytowe, na ktora bedzie
    przelany kredyt. Na drugi dzien mila pani zadzwonila i przekazala ze
    niestety nie moge dostac kredytu w takiej wysokosci , ale podala mi inna
    kwote. Niestety taki kredyt mi nie odpowiadal. Wiec pani w banku powiedziala
    ze niszczy dokumenty i ze umowy nie bylo. Poszedlem do banku po swoje
    dokumenty, ale znow mila pani powiedzila ze zostaly zniszczone i to tak
    jakby zadnej umowy nie bylo. Teraz po 3 latach przychodzi list , ze mimo ze
    kredytu nie dostalem to karte mialem i za to musze placic. A na karcie bylo
    napisane ze aby aktywowac - nalezy pobrac pieniadze z bankomatu, albo
    zadzwonic na ich infolinie. Nic takiego nie mialo miejsca , bo nie dostalem
    kredytu.

    Powiem szczerze ze na pewno moj blad ze nie czytalem uwaznie umowy, ale
    skoro nie dostalem kredytu, wiec swoje dokumenty tez wyrzucilem. A przy
    okazji powiem ze w innym banku - nie mialem zadnych problemow z otrzymaniem
    kredytu , nawet w wyzszej wysokosci.

    Dobrze ze mamy tu forum o bankach. pilnie czytam o roznych sztuczkach
    bankow. Pewnie jeszcze kilka lat minie zanim banki zaczna naprawde dbac o
    klienta. Ale na pewno dlugo nie zostane ich klientem, i nie polece nikomu
    znajomemu takiego banku. Myslalem ze zachowaja twarz, przyznaja sie do
    bledu, albo w drodze wyjatku potraktuja takie zdarzenie. Ale skad, znow
    licza sie przepisy i regulamin. Dzieki bardzo za taki bank.

    Pozdrawiam i ostrzegam przed eurobankiem.

  • 2. Data: 2008-04-23 19:21:24
    Temat: Re: Niech szlag trafi takie banki.
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 23 Kwi, 18:32, "KS" <s...@w...pl> wrote:

    > Pozdrawiam i ostrzegam przed eurobankiem.

    Niestety - jesli tego im nie zaplaciles, to pewno jest juz ta
    informacja w BIK.

    jesli masz czas na reklamacje, to napisz do nich, ze zadasz
    przedstawienia umowy na podstawie ktorej wydano ci karte i naliczono
    oplaty.

    Zapewne umowa faktycznie zostala fizycznie zniszczona, natomiast
    niedouczona pracownica zapomniala wszystkie powiazane wpisy usunac z
    baz danych.

  • 3. Data: 2008-04-24 08:22:14
    Od: "Parl Dro" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > Zapewne umowa faktycznie zostala fizycznie zniszczona, natomiast
    > niedouczona pracownica zapomniala wszystkie powiazane wpisy usunac z

    Z tego co ostatnio czytałem w jakimś rankingu kont to w eurobanku do każdego
    kredytu zakładane jest konto osobiste (dzięki temu "sprytnemu" zabiegowi pną się
    w rankingu kont, mimo że znikoma liczba osób z nich aktywnie korzysta, sic!).
    Wydaje mi się, że koledze założyli konto, wydali do niego kartę płatniczą
    (kosztującą 0,95 zł miesięcznie) a jak umowa kredytu nie weszła w życie to
    niedoinformowano go, że ma u nich nadal aktywne konto z kartą (która aktywowana
    jest od razu w momencie otrzymania - wiem, bo sobie ostatnio wyrobiłem). Myślę,
    że w tym przypadku wina pewnie leży po stronie osoby, która go obsługiwała (w
    końcu największa bolączka eurobanku to doradcy...), ale też chory wymysł
    wydawania obligatoryjnej karty do wypłacenia kasy z bankomatu zamiast normalnej
    wypłaty lub przelewu jest dla mnie dziwny.

    Pozdrawiam
    Parl Dro

  • 4. Data: 2008-04-24 10:52:54
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 24 Kwi, 10:22, "Parl Dro" <p...@p...onet.pl> wrote:
    >ale też chory wymysł
    > wydawania obligatoryjnej karty do wypłacenia kasy z bankomatu

    To ma sens. Wiele osob daje sie zlapac na tym, ze wyplaca 5tys kredytu
    z obcego bankomatu, zapominajac o tym, ze 1 zl kosztu powoduje
    przekroczenie limitu i zwiazane z tym kary.

    >zamiast normalnej
    > wypłaty lub przelewu jest dla mnie dziwny.

    Czesc ich punktow nie ma obslugi kasowej - cos jak mkioski - to jesli
    chodzi o wyplate gotowki.

  • 5. Data: 2008-04-24 11:15:08
    Od: "Z" <a...@o...pl>

    "krzysztofsf" <k...@w...pl> wrote in message
    f.googlegroups.com...
> [...]

    z obcego bankomatu, zapominajac o tym, ze 1 zl kosztu powoduje
    przekroczenie limitu i zwiazane z tym kary.

    -----------------

    Ciekawe czy mozna zaaplikowac o 5010 zl kredytu, i czy dadza go w takiej
    wysokosci ;)

    pozdr

  • 6. Data: 2008-04-24 15:59:32
    Od: "Parl Dro" <p...@p...onet.pl>

    > To ma sens. Wiele osob daje sie zlapac na tym, ze wyplaca 5tys kredytu
    > z obcego bankomatu, zapominajac o tym, ze 1 zl kosztu powoduje
    > przekroczenie limitu i zwiazane z tym kary.

    No tak, ale Ty mówisz o koncie on-line. A do kredytu jest dodawane ich
    standardowe konto, które kosztuje 0 zł a kartą do tego rachunku można wypłacić
    bez prowizji gotówkę w ich bankomacie, który znajduje się zazwyczaj w/przy
    placówce. Wadą tego rozwiązania jest to, o czym pisał kolega - jak kredytu nie
    przyznają to zostaje karta, za którą bank pobiera 0,95 zł opłaty miesięcznie.

    Na szczęście z ich TOiP nie wynika jakoby pobierali opłaty/kary za ujemne saldo
    rachunku osobistego.

    > Czesc ich punktow nie ma obslugi kasowej - cos jak mkioski - to jesli
    > chodzi o wyplate gotowki.

    Faktycznie, zapomniałem.

    Pozdrawiam
    Parl Dro

  • 7. Data: 2008-04-24 18:12:32
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 24 Kwi, 17:59, "Parl Dro" <p...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > bez prowizji gotówkę w ich bankomacie, który znajduje się zazwyczaj w/przy

    Karta do konta online podobnie bezplatnie w placowce - ale mozna
    rowniez wyplacic za oplata 1 zl w bankomacie obcym.

    Starsi ludzie wyplacaja gotowke w towarzystwie rodziny, w bankomacie
    przy sklepie, gdzie chca zrobic zakupy (sklep pzrewaznie z terminalem
    do bezgotowkowych, tak przy okazji)i zapominaja o tum, ze bedzie
    oplata 1 zl - zwlaszcza, ze zapewne Eurobank myli sie tez im z
    Euronetem.

    Najwieksze wpadki maja ludzie, ktorzy za zacheta (tj bez ostrzezenia)
    personelu wyplacaja gotowkowo caly limit kredytowy z KK, przyznany w
    zastepstwie gotowkowego (wyzsza kwote mozna dostac na KK niz
    gotowkowy) - wtedy czesto lapia sie na to 1 zl przekroczenie limitu.

> [...]
    >
    > Na szczęście z ich TOiP nie wynika jakoby pobierali opłaty/kary za ujemne saldo

    Na KK - co opisalem powyzej - napewno. Co do konta - to sie
    domyslalem. Ale sadze, ze list z upomnieniem itd chyba tez maja w
    cenniku?

  • 8. Data: 2008-04-24 20:06:06
    Od: "Parl Dro" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > zastepstwie gotowkowego (wyzsza kwote mozna dostac na KK niz
    > gotowkowy) - wtedy czesto lapia sie na to 1 zl przekroczenie limitu.

    A to już dość szeroki temat na całkiem inną dyskusję :)
    Bo faktycznie chyba jest tak jak mówisz. Limit wykorzystany, złotówka na minusie
    a bank trzepie po 15 zł na przekroczeniu limitu :)

    > Na KK - co opisalem powyzej - napewno. Co do konta - to sie
    > domyslalem. Ale sadze, ze list z upomnieniem itd chyba tez maja w
    > cenniku?

    Co do KK to mają dość szeroki wachlarz nękania klienta opłatami. W koncie dość
    skąpo i chwała, bo jakby mieli walić ludziom po 15 zł za takie przekroczenia o
    złotówkę to by ich zaraz jakiś Fakt zjadł ;)

    Pozdrawiam
    Parl Dro

  • 9. Data: 2008-04-24 20:15:29
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 24 Kwi, 22:06, "Parl Dro" <p...@p...onet.pl> wrote:
    >. W koncie dość
    > skąpo i chwała, bo jakby mieli walić ludziom po 15 zł za takie przekroczenia o
    > złotówkę to by ich zaraz jakiś Fakt zjadł ;)

    Puscmy wodze wyobrazni, i pomyslmy, gdzie znajdowalby sie w tej chwili
    Polbank, jakby wystartowal z takim systemem internetowym jak
    oni...........Gdy wszedzie w tanszych kontach byly platne przelewy.

  • 10. Data: 2008-04-24 22:10:41
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "krzysztofsf" 4...@8...googl
    egroups.com

    : Puscmy wodze wyobrazni, i pomyslmy, gdzie znajdowalby sie w tej chwili
    : Polbank, jakby wystartowal z takim systemem internetowym jak
    : oni...........Gdy wszedzie w tanszych kontach byly platne przelewy.

    Ale nie wystartował!!! ;) Wyssaliby forsę i klientów z każdego zakątka
    Polski? :) Pewnie nie, ale zapewne taki system byłby warty każdych
    rozsądnych pieniędzy, albo raczej stukrotności pieniędzy rozsądnych. :)

    --