  • 1. Data: 2006-07-01 11:51:01
    Temat: od dzis DROZSZE kredyty?
    Od: "yarek" <y...@g...pl>

    dlaczego na okraglo trabi sie, ze od 1 lipca kredyty mieszkaniowe beda
    drozsze?

    ^^^^^^^^^^^

    przeciez, meritum zmian glownie odnosi sie do tego, ze zmienia sie zasady
    kredytowania, zdolnosc kredytowa bedzie obliczana dla kredytu w walucie -
    tak jak dla kredytu zlotowkowego. jesli bede mial zdolnosc kredytowa, to
    moge wybrac kredyt w CHF i bede mial jak bylo dotychczas.zgadzam sie, ze
    kredyty w walucie moga byc trudniej dostepne, ale dlaczego wielu
    dziennikarzy, poslow/nawet dzis na konferencji PIS-u/ byla mowa o DROZSZYCH
    kredytach - to chyba zbyt duze nieporozumienie.

  • 2. Data: 2006-07-01 12:46:41
    Temat: Re: od dzis DROZSZE kredyty?
    Od: "zycie_po_zyciu" <z...@g...pl>

    > dlaczego na okraglo trabi sie, ze od 1 lipca kredyty mieszkaniowe beda
    > drozsze?

    Bo tak jest najprościej. Łatwiej wmócić ludziom, że kredyty są droższe, więc
    trzeba to zmienić, niż powiedzieć prawdę o nowych wytycznych wyliczania
    zdolności kredytowej (kto w ogóle zrozumie to sformułowanie?).
    Prawda w tym wypadku jest mniej istotna, liczy się efekt - to _my_ bronimy
    _zwykłych_ obywateli przed _drogimi_ kredytami.

  • 3. Data: 2006-07-01 13:53:44
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "yarek" <y...@g...pl> wrote in message
> [...]
    DROZSZYCH
    > kredytach - to chyba zbyt duze nieporozumienie.

    No, wlasnie poslanka PiS mowila, ze za wprowadzeniem ograniczen byly duze
    banki i to te, ktore kredytow walutowych nie udzielaja. Nie wspomiala, ze w
    przypadku klopotow finansowych banku, ktory np. za duzo takich kredytow
    udzielil, a po przewalutowaniu na pln okazalo sie, ze kredytobiorcy nie sa
    wstanie ich splacac, zrzutke beda musialy zrobic wszystkie banki. Nawet te,
    ktore ani jednego kredytu walutowego nie udzielily i nie maja klopotow ze
    sciagalnoscia. A to bedzie ze szkoda dla wszystkich klientow, nie tylko tych
    z zaciagnietymi kredytami.

    MK

  • 4. Data: 2006-07-02 08:51:26
    Od: Michał Skrzetlewski <m...@i...domain>

    MK napisał(a):

> [...]
    > sciagalnoscia. A to bedzie ze szkoda dla wszystkich klientow, nie tylko tych

    No tak, biedne głupie banki i biedni głupi klienci - ktoś w końcu musiał
    pomyśleć za nich i wprowadzić ograniczenia, żeby nie kupowali sobie tych
    mieszkań i domów. W końcu to dla ich dobra i na pewno nie ma mowy o
    żadnej grze interesów.
    Kredyty podrożeją dlatego, że spora grupa kredytobiorcow nie będzie
    mogła wybrac korzystniejszego dla ich obecnie kredytu w CHF, tylko
    wybierze droższy kredyt w PLN, beneficjentami tej regulacji na pewno nie
    będą klienci, tylko pewna grupa banków.

    --
    MS

  • 5. Data: 2006-07-02 11:23:07
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Michał Skrzetlewski" <m...@i...domain> wrote in message

> [...]
    > mogła wybrac korzystniejszego dla ich obecnie kredytu w CHF, tylko
    > wybierze droższy kredyt w PLN, beneficjentami tej regulacji na pewno nie

    Bedzie mogla wybrac kredyt w dowolnej walucie. Chodzi o to, zeby mogla go
    splacac przy ew. wzroskie kursu waluty obcej lub przewalutowania go na PLN,
    bo takie beda skutki przy znacznym wzroscie kursu walut.
    Jezeli chodzi o mnie to jestem za tym zeby ograniczac ryzyko w sytuacji gdy
    za bledy jednego banku musza odpowiadac wszystkie. Jest jeszcze druga opcja
    zlikwidowac BFG i jego gwarancje, a bank w ktorym ja nie mam
    oszczednosci/udzialow moze dawac kredyty nawet na ladne oczy i przy ujemnym
    oprocentowaniu ;).

    MK

  • 6. Data: 2006-07-02 12:29:46
    Od: "Marcin" <z...@w...pl>

    Czyli biedny nie weźmie - a bogatego i tak stać na kredyt w CHF.

    Marcin

  • 7. Data: 2006-07-02 18:23:59
    Od: zch28 <z...@u...pl>

    Marcin napisał(a):
    > Czyli biedny nie weźmie - a bogatego i tak stać na kredyt w CHF.

    Święte słowa.
    Dzisiaj bym już kredytu hipotecznego nie dostał w ogóle.

    Taka dziwna rzecz. Firmy Provident to nie można ukrócić za lichwę bo
    działają zgodnie z prawem a tu mi się nadzór bankowy wtrąca w
    dobrowolnie zawartą dokładnie przemyślaną umowę na kredyt walutowy.

    Ze niby ryzyko walutowe? Przy braniu kredytu jest zawsze jakieś ryzyko.
    To ja i bank je oceniamy i świadomie podejmujemy decyzję.

    Prawda jest taka, że duże banki się zmówiły w celu przyciągnięcia do
    siebie klientów. Liberałowie pełną gębą teraz się przemalowali w
    socjalistów i chcą dbać o biednego klienta i za niego myśleć.
    Koniec świata !!!

    zch

  • 8. Data: 2006-07-02 21:37:06
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    zch28 napisał(a):

> [...]
    > działają zgodnie z prawem a tu mi się nadzór bankowy wtrąca w
    > dobrowolnie zawartą dokładnie przemyślaną umowę na kredyt walutowy.

    Provident pożycza swoje pieniądze. Bank pożycza pieniądze swoich klientów.

    p. m.

  • 9. Data: 2006-07-02 22:05:33
    Od: zch28 <z...@u...pl>

    mvoicem napisał(a):

    > Provident pożycza swoje pieniądze. Bank pożycza pieniądze swoich
    > klientów.

    A co to ma do rzeczy?. Działalność taka sama tylko grupa klientów inna.
    Jak wynika ze słów rzecznika prasowego.

    Sugerujesz, ze te mniejsze banki są źle zarządzane i nie skalkulowały
    sobie ryzyka i że o dobro tychże mniejszych też trzeba zadbać.
    Normalnie paranoja.

    zch

    PS. Firma provident należy do wiekszej grupy międzynaorodwej i nie chce
    mi się wierzyć zeby nie posiadali normalnego banku i nie przyjmowali
    kasy na lokaty. A na pewno mają akcjonariuszy.

  • 10. Data: 2006-07-02 23:05:43
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    zch28 napisał(a):

    > A co to ma do rzeczy?. Działalność taka sama tylko grupa klientów inna.
    > Jak wynika ze słów rzecznika prasowego.

    To ma do rzeczy, że firma która pożycza swoje pieniądze, czyni to tylko
    i wyłącznie na własne ryzyko. Jak zbankrutuje, stratni będą tylko i
    wyłącznie jej akcjonariusze.

    Bank, jako że obraca cudzymi pieniędzmi, jest poddany surowszym
    rygorom, co chyba zresztą jest oczywiste.

    > Sugerujesz, ze te mniejsze banki są źle zarządzane i nie skalkulowały
    > sobie ryzyka i że o dobro tychże mniejszych też trzeba zadbać.
    > Normalnie paranoja.

    Nie o dobro mniejszych banków, a o dobro klientów mniejszych banków.
    Zresztą odniosłem się do twojego spostrzeżenia na temat rzekomego
    nierównego traktowania Providenta i banków.

    > zch
    >
    > PS. Firma provident należy do wiekszej grupy międzynaorodwej i nie chce
    > mi się wierzyć zeby nie posiadali normalnego banku i nie przyjmowali
    > kasy na lokaty.

    może gdzieś tam mają. Ale czy z faktu że VW ma bank, należy zainstalować
    nadzór bankowy w ich fabrykach samochodów?. (gwoli ścisłości: nie bić
    jeżeli VW i VW nie mają ze sobą nic wspólnego oprócz nazwy: to tylko
    przykład :> )

    p. m.