  • 51. Data: 2011-02-28 14:48:02
    Temat: Re: nikt nie ucieknie przed Paypass?
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (28.02.2011 09:00), Marx wrote:

    > w czasie reakcji - najpierw trzeba zauważyć że brak 50zł, następnie
    > zgłosić reklamacja a potem jeszcze ktoś z banku musi zareagować. Do tego
    > czasu złodziej, który np stoi sobie przy wejściu do hipermarketu, skroi
    > kilka tysięcy osób, niektóre pewnie kilkukrotnie...

    Nie wiem jaki jest czas obiegu pieniędzy, tj. od czasu kiedy ja zapłacę
    do czasu kiedy sprzedawca ma je na swoim koncie i może wypłacić, ale
    stawiam że coś w okolicach 2 tygodni. Naprawdę sądzisz że przez ten czas
    nikt się nie zorientuje że ma 50zł za dużo w rachunkach?

    Poza tym, dla takiej działalności w jednym terminalu (tym którego używa
    złodziej) będzie bardzo dużo, bo statystycznie co trzecia, nieudanych
    potwierdzeń pinem. Wydaje mi się że bank takie wskaźniki monitoruje...

    p. m.

  • 52. Data: 2011-02-28 16:34:20
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Thu, 24 Feb 2011 21:02:30 +0000, Olgierd napisał(a):

    > Albowiem? Wycina nerkę wieczorową porą, w parku, nieostrożnym
    > studentkom?
    Zdzierca czai sie za kazdym rogiem. To nie kameleon.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 53. Data: 2011-03-04 21:51:17
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    mvoicem pisze:

    > Nie wiem jaki jest czas obiegu pieniędzy, tj. od czasu kiedy ja zapłacę
    > do czasu kiedy sprzedawca ma je na swoim koncie i może wypłacić, ale
    > stawiam że coś w okolicach 2 tygodni.

    Średnio 2 dni robocze.

    > Naprawdę sądzisz że przez ten czas
    > nikt się nie zorientuje że ma 50zł za dużo w rachunkach?

    Zważywszy, że wyciągi są generowane miesięcznie, a większość
    społeczeństwa to nie bankowi paranoicy, analizujący historię rachunku
    codziennie - to tak, sądzę że są marne szanse, by ktoś się zorientował w
    2 dni.

    --
    MiCHA