  • 41. Data: 2004-01-24 00:56:26
    Temat: Re: [mBank] Koniec darmochy :-(
    Od: "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

    Jarek Andrzejewski napisal/a:

    > Dodam od siebie: "Stworzyliśmy to i popsuć nam wolno, nie?".

    hehe
    to przybiera rozmiary paniki narodowej :)
    przez 3 lata rozdawali za darmo przelewy, a teraz postanowili za ten rarytas
    charge'ować a ludzie miast dziękować, gotowi zrobić im wiosnę ludów lub
    jesień średniowiecza z d... ;-))

    --
    Pozdrawiam,
    Zbiggy

  • 42. Data: 2004-01-24 00:57:02
    Od: "$$Szalony_Kapelusznik$$" <s...@w...pl>

    Użytkownik "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > A jakież to realne obawy w Tobie, Szalony Kapeluszniku, to wywołuje? (?)

    Obawy, ze drobnica zacznie wykonywac przelewy po 0.01 PLN zamiast SMS'ow
    (znalem takich idotow wsrod klienteli mBanku) i VW bedzie zmuszony cos z tym
    zrobic. Smutna prawda w tym kraju jest taka, ze jak cos jest za darmoche to
    sie tego nie szanuje.

    > ja to zrobiłem zanim doszły przecieki nt mbanku (aż mnie już głowa boli
    ;-)
    > ale z tym exodusem to przesadzasz: grupę czyta kilkanaście tysięcy osób, z
    > tego kilkaset pisze, z tego 20 będzie robiło zadymę, wśród nich połowa to
    > ludzie, którzy o wszystkim dowiedzą się za miesiąc :)) .

    Oj, oj obawiam sie, ze to info przejdzie prze narod jak blyskawica, podobnie
    go elektryzujac :)

    > W tym czasie mbank
    > straci kiladziesiąt tys. martwych kont, kilka tysięcy grubych (tj. kilka
    > milionów złotych odpłynie na kilka miesięcy, dopóki VW jest darmowy)

    Jestes zdania ze VW wprowadzi oplaty ?! Polemizowalbym :) co zreszta juz
    poparlem argumentami.

    > ale
    > zacznie zarabiać po kilka złotych na reszcie delikwentów - więc mimo
    > "exodusu" znacznie poprawią wyniki

    Pozyjemy zobaczymy, moze poprawia, moze ktos wyleci na morde... nikt chyba
    nie bronil mBankowi zarabiac... kredyty, mPlany, karty kredytowe... sposobow
    zarabiania bylo wiele, a ze nie _umiom_ , ze nie idzie, to moze sie trzeba
    Bolanowskiego spytac dlaczego ?

    Faktem jest, że 0.50 PLN za przelew, IMHO, to bardzo duzo jest. Takie oplaty
    ma np. Millennium, tez juz w zasadzie calkowicie darmowe, z duza siecia
    placowek, gdzie chociaz mozna sobie wplate gdzies zrobic, zeby potem komus
    ten pieniadz przelac. O VW juz bylo, czuc tez chyba oddech Lukasa na
    plecach, Inteligo wciaz zyje, Reiffeisen tez ma przelewy za free (fakt, ze
    bez dostepu do netu - ale pracuja nad tym). Coż konkurencja zaciera rece...
    Pozycja mBanku to w duzej mierze legenda, bo od jakiegos roku, to IMHO,
    bardzo sredni bank jest z bardzo srednia obsluga. Za to mocno
    rozreklamowany. I tyle... I jeszcze raz powtorze: tylko allegrowiczow zal...

    MAd Hat
    ter

  • 43. Data: 2004-01-24 01:01:43
    Od: "$$Szalony_Kapelusznik$$" <s...@w...pl>

> [...]
    rarytas
    > charge'ować a ludzie miast dziękować, gotowi zrobić im wiosnę ludów lub

    Hehhe... glos z forum mBanku:

    "Do kierownictwa!
    Nic glupszego nie moglibyscie zrobic. Dewiza mBanku mial byc brak oplat i
    prowizji za podstawowe uslugi. I co? Jesli wprowadzicie te oplate, ja
    wypadam z tego banku (i nie tylko ja, o czym jestem przekonany). Bedzie Wam
    tez trudniej zyskac nowych klientow. Mysle, zatem ze wiecej stracicie niz
    zyskacie, bo pieniadze, ktore od Was odplyna przewyzsza zysk z oplat za
    przelewy, ale to juz Wasz problem. Na szczescie jest jeszcze kilka innych
    bankow. Zamierzalem polecic Was paru osobom, ale juz tego nie zrobie. Mysle,
    ze nie jestem w tym odosobniony.
    Caluje czule i ozieble!"

    Rozpacz, czarna rozpacz.... widze skoki z Mariotta i pociete zyly :)

    Alez to bedzie piekny poniedzialek :)))
    Tylko zeby forum sie nagle 'z przyczynych natury technicznej' nie
    wywalilo....

    MAd Hat
    ter

  • 44. Data: 2004-01-24 01:08:17
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Sat, 24 Jan 2004 01:56:26 +0100, "zbiggy"
    <z...@n...poczta.onet.pl> wrote:

    >to przybiera rozmiary paniki narodowej :)

    :-)

    >przez 3 lata rozdawali za darmo przelewy, a teraz postanowili za ten rarytas
    >charge'ować a ludzie miast dziękować, gotowi zrobić im wiosnę ludów lub

    alez oni chełpili się tym i chwalili: "oszczędzamy na marmurach i te
    oszczędności wam - drodzy klienci - dajemy w postaci niskich opłat i
    darmowych operacji, za które w innych bankach kasują". A teraz się
    okazuje, że marmurów nadal nie ma, a opłaty wyższe niż w "marmurowych"
    bankach.

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 45. Data: 2004-01-24 01:21:19
    Od: "Przem B" <p...@...to.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <j...@d...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > darmowych operacji, za które w innych bankach kasują". A teraz się
    > okazuje, że marmurów nadal nie ma, a opłaty wyższe niż w "marmurowych"

    Po wprowadzeniu opłat w mBanku to kwestia czasu jak wprowadzą pozostałe
    banki.
    Według zasady: najtańsze konto - przelew 0,xx PLN
    średnie, VIP - 0,00 PLN

    Cieszmy się darmowymi przelewami :-))

    mBank nie straci za dużo, dzięki SFI.

    Pozdrowienia
    Przemek B

  • 46. Data: 2004-01-24 01:24:13
    Od: "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

> [...]

    > zmuszony cos z tym zrobic. Smutna prawda w tym kraju jest taka, ze
    > jak cos jest za darmoche to sie tego nie szanuje.

    takie rzeczy sa ujęte w biznes planach, i jeżeli vw wprowadzi opłaty to nie
    dlatego, że płaci za coś o czym od zawsze wiedzieli, tylko daltego, że już
    jako jedyny pozostaje na placu z darmowym prowadzeniem i przelewami
    (założę się, że tę grupę czytaja kolesie z marketingu VW i w poniedziałek
    posunięcie mBanku (jeżeli to prawda) będzie jednym z głównych tematów
    porannych rozmów przy kawie - aż do wyciągnięcia konstruktywnych wniosków
    :)))

    > Oj, oj obawiam sie, ze to info przejdzie prze narod jak blyskawica,
    > podobnie go elektryzujac :)

    ja też zastanawiam się, jak zmniejszyć liczbę przelewów (może przerzucić
    płatnosci do innych banków tylko powoli nie ma gdzie, mam jeszcze lukasa,
    fortisa i vw, ale dopóki prowadzenie konta nie będzie płatne to nie ma co
    panikować - ot, jeszcze jedno zapasowe konto.

    > Jestes zdania ze VW wprowadzi oplaty ?! Polemizowalbym :) co zreszta
    > juz poparlem argumentami.

    argumenty o skodach są na miejscu jak najbardziej, ale zauważ, że jeżeli by
    wprowadzili opłaty za przelewy a nie abonament to przy zachowaniu
    konkurencyjnego oprocentowania dla grubych kont zmiana nie będzie znacząca,
    a że plankton odpłynie, to trudno.

> [...]
    > kredytowe... sposobow zarabiania bylo wiele, a ze nie _umiom_ , ze
    > nie idzie, to moze sie trzeba Bolanowskiego spytac dlaczego ?

    "umiom", bo zarobią na tym triku - zakładamy się?

    > Faktem jest, że 0.50 PLN za przelew, IMHO, to bardzo duzo jest.

    tutaj nie sposób się nie zgodzić, chociaż po pierwsze informacja o cenie nie
    została potwierdzona (na razie tylko jakis "Życzliwy" napisał na grupie, a
    po drugie to tylko opłaty za przelew a więc zniechęcają tylko do aktywnego
    korzystania z ekonta - gdyby dali przy okazji 4,26% na emaxie to mogłoby to
    skompensować odpływ kasy do vw.

    --
    Pozdrawiam,
    Zbiggy

  • 47. Data: 2004-01-24 01:32:58
    Od: "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

    $$Szalony_Kapelusznik$$ napisal/a:

    > Hehhe... glos z forum mBanku:
    (......)
    > Caluje czule i ozieble!"
    >
    > Rozpacz, czarna rozpacz.... widze skoki z Mariotta i pociete zyly :)

    hehe emocje, czyste emocje - wszyscy ci którzy reagują tak jak zacytowany
    przez Ciebie kolo nie nadają się do prowadzenia straganu z pietruszką, nie
    mówiąc o pracy w banku.

    > Tylko zeby forum sie nagle 'z przyczynych natury technicznej' nie
    > wywalilo....

    a niech się wali i tak takie fora to czysta strata czasu (są nawet gorzsze
    niż ta grupa :-))

    --
    Pozdrawiam,
    Zbiggy

  • 48. Data: 2004-01-24 01:33:49
    Od: "HAL_2000" <H...@p...onet.pl>

    CIACH

> [...]
    >
    > Alez to bedzie piekny poniedzialek :)))
    > Tylko zeby forum sie nagle 'z przyczynych natury technicznej' nie

    Nie sądzę...
    1) Efektem całej operacji będzie odpłynięcie użytkoników których obsługa
    kosztuje więcej niż zysk przez nich generowany.
    2) Pogarszający się serwis mBanku spowodowany jest niewspółmiernym rozwojem
    ilości użytkowników do ilości pracowników. Ale jeśli chce się mieć usługi
    darmowe to narzekać na nie i równocześnie wydziwiać na opłaty jest jakimś
    dwójmyśleniem. Wprowadzenie nowych usług (TFI)tez nie było tanie. Bank po
    prostu "podwyzsza poprzeczkę"-odsiewa ziarna od plew. (żadnych Bibl. aluzji)
    3) Strategią KAŻDEJ firmy jest zmaksymalizować zysk i naprawdę nikogo z
    właścicieli nie obchodzi czy do banku należy 300 000 czy 500 000, byle tylko
    dochody rosły. A że będą krzyczeć ? Niech krzyczą. :)
    4) Uciekać też nie będzie gdzie, bo reszta banków nie będzie miała zadnych
    skrupułów-z czasem podążą tą samą ścieżką.(vide Inteligo?). To NATURALNA
    droga rozwoju ekspansja(inwestycje)->stabilizaja(zysk). Bankowców
    altruistuistami i społecznikami z powołania ciężko nazwać ;).

    Misja, legenda itd to hasła chyba nie z tej epoki. Ma ktoś jezcze jakieś
    obiekcje ? Dziwi mnie tylko ślepa wiara części forumowiczów że kto jak kto
    ale "oni" (czyt. mBank) nas nie wykiwają. Przypomina mi to wojny miedzy
    użytkownikami Windowsów (->banków marmurkowych) i Linuksowców (->e-banki).
    Czym owe wojny się skończyły widzi każdy. I to tyle w tym temacie.

    --
    ---------------------\
    HAL_2000 \

  • 49. Data: 2004-01-24 04:09:16
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    H...@p...onet.pl news:busins$u6$1@news.onet.pl

    > Przypomina mi to wojny miedzy
    > użytkownikami Windowsów (->banków marmurkowych) i Linuksowców
    > (->e-banki). Czym owe wojny się skończyły widzi każdy.

    Czym sie koncza? Ja chetnie bym placil za linuxa (i pewnie bede placil gdy
    zakupie edycje SuSe) mimo iz mam legalny windows (XP), bo linux poprostu
    jest leszy.

    I mysle iz na Linux/Unix nie stoi wiekszosc sieci/serwerow/bankow/itd
    dlatego ze jest tanszy ;)

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 50. Data: 2004-01-24 05:35:43
    Od: "1qa2ws" <b...@a...invalid>

    > I tylko Allegrowiczow zal....
    No nie wiem. Placic ma sie tylko za przelewy ZEWNETRZNE...

    1qa2ws