  • 11. Data: 2010-05-01 11:47:34
    Temat: Re: karty hybrydowe (chip + pasek magn) i zachowanie terminali
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    MarcinF <m...@i...pl> dared to write:

    > to nic nie da, w przypadku hybrydy problemem jest mozliwosc odczytania
    > paska magnetycznego i uzycie kopii chocby w bankomacie

    Tylko za granica - na terenie Gruzji wszystkie bankomaty sa EMV-compliant. Biorac pod
    uwage ze szybciej sie zglasza utrate karty niz dolatuje/dojezdza do bankomatu za
    granica, to nie sadze, zeby Gruzja byla krajem "przyjaznym skimmerom".

    k.

  • 12. Data: 2010-05-01 11:50:41
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    MarcinF <m...@i...pl> writes:

    > zastanawialem sie czy da sie jakos wymusic potwierdzanie transakcji podpisem,
    > ale to przeciez tez bardziej zalezy od terminala i nawet gdyby transakcja
    > z paska przeszla to pewnie potwierdzenie w terminalu chipowym zawsze jest pinem

    Nie zawsze, np. karty "chip & signature", terminale chipowe bez PINpadow
    (nie jest to norma ale sa takie).

    > w takim razie chyba jedynym sposobem na bezpieczna hybryde jest przerobienie
    > jej na chipowa :)

    Przynajmniej teoretycznie najwazniejszym mechanizmem zwiazanym z takim
    bezpieczenstwem jest liability shift.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 13. Data: 2010-05-01 11:53:43
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "kashmiri" <n...@n...com> writes:

    > Mnie sie najbardziej podoba system w Gruzji: transakcja idzie z chipa
    > i z PIN-em, ale podpisac sie i tak trzeba. Czyli: uwierzytelnianie tak
    > jak chce bank, a dla bezpieczenstwa klienta jeszcze podpis na swistku.

    A co tu niby jest "dla bezpieczenstwa klienta"?
    Bo dla bezpieczenstwa sklepu - jasne: chip & PIN zeby zabezpieczyc sie
    przed ew. chargebackiem, i podpis jako widoczny slad na papierze.
    Byc moze ich przepisy tego wymagaja (np. bardziej niz nasze), nie wiem.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 14. Data: 2010-05-01 11:54:35
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    MarcinF <m...@i...pl> writes:

    > to nic nie da, w przypadku hybrydy problemem jest mozliwosc odczytania
    > paska magnetycznego i uzycie kopii chocby w bankomacie

    Tyle ze to wtedy, przynajmniej teoretycznie, problem wlasciciela
    bankomatu. Niech sobie zamontuje czytniki chipow, albo niech placi za
    fraudy.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 15. Data: 2010-05-01 12:08:37
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    kashmiri wrote:

> [...]
    granica, to nie sadze, zeby Gruzja byla krajem "przyjaznym skimmerom".

    wyplat kopianmi zeskimowanych kart dokonuje sie zwykle wlasnie za granica, skimming
    to nie kradziez
    wiec posiadacz nie moze zglosic czegos o czym nie ma pojecia, i wreszcie nie ma
    potrzeby wozenia
    czegokolwiek bo dane odczytane z paska mozna przeslac gdziekolwiek

  • 16. Data: 2010-05-01 12:17:36
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "kashmiri" <n...@n...com> writes:

> [...]
    > niz dolatuje/dojezdza do bankomatu za granica, to nie sadze, zeby
    > Gruzja byla krajem "przyjaznym skimmerom".

    Kazdy kraj jest chyba jednakowo przyjazny skimmerom. No moze poza
    takimi, gdzie typowo karty nie podaje sie kasjerowi, tylko samemu wklada
    sie ja do czytnika (chipowego oczywiscie). Tak powinno byc - o ile
    w przypadku transakcji z paskiem zabezpieczenia fizyczne karty sa
    istotne (logo, 4 cyfry na plastiku, embosowany numer itd), o tyle przy
    transakcji chipowej zabezpieczeniem jest kryptografia.

    Natomiast zupelnie inna sprawa jest sytuacja zlodziei wyplacajacych
    z bankomatow (przy uzyciu skopiowanych kart). Z tym, ze dane karty mozna
    przeslac, nie trzeba ich wozic osobiscie.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 17. Data: 2010-05-01 12:30:12
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > Tyle ze to wtedy, przynajmniej teoretycznie, problem wlasciciela
    > bankomatu. Niech sobie zamontuje czytniki chipow, albo niech placi za
    > fraudy.

    tzn. ze w przypadku kiedy fraudu dokonano w bankomacie nie posiadajacym
    czytnika do chipow to bank poinformuje o tym klienta, odda mu pieniadze,
    a nastepnie bedzie probowal odzyskac je od wlasciciela bankomatu ?

    faktycznie, teoretycznie swietne dla klienta rozwiazanie, tylko skoro
    informacje i decyzja sa po stronie banku to nie wroze zastosowania
    w praktyce, zwlaszcza ze zasada liability shift nie jest chyba
    obowiazujacym prawem

  • 18. Data: 2010-05-01 12:48:28
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    MarcinF <m...@i...pl> writes:

    > tzn. ze w przypadku kiedy fraudu dokonano w bankomacie nie posiadajacym
    > czytnika do chipow to bank poinformuje o tym klienta, odda mu pieniadze,
    > a nastepnie bedzie probowal odzyskac je od wlasciciela bankomatu ?

    No nie, nie az tak.
    Ale jesli klient zlozy reklamacje, bank powinien ja uwzglednic
    i powinien obciazyc wlasciciela bankomatu. To nie jest tak, ze on musi
    "probowac" (pomijajac jakies tam interregionalne transakcje, przy
    ktorych nalezaloby sprawdzic daty) - po prostu robi chargeback
    i wlasciciel bankomatu nie ma praktycznie zadnej mozliwosci "obrony", bo
    karte z procesorem obciazyl z wlasnej winy przez wykorzystanie sciezki
    magnetycznej.

> [...]
    > informacje i decyzja sa po stronie banku to nie wroze zastosowania
    > w praktyce, zwlaszcza ze zasada liability shift nie jest chyba

    Takim panstwowym? Bez znaczenia, jesli wszystkie strony sa zmuszone do
    jej akceptacji.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 19. Data: 2010-05-01 14:16:45
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > Takim panstwowym? Bez znaczenia, jesli wszystkie strony sa zmuszone do
    > jej akceptacji.

    z tego co przeczytalem o liability shift to bank ma mozliwosc obciazenia
    wlasciciela bankomatu nie wyposazonego w czytnik kart chipowych, tyle ze
    mam watpliwosci czy ta mozliwosc stanowi jakakolwiek gwarancje dla klienta,
    a bankowi prosciej przeciez obciazyc klienta bo uzyty byl pin (co zwykle
    okresla umowa z klientem), zwalszcza ze klient moze nie miec dostepu
    do informacji ze bankomat byl starego typu

  • 20. Data: 2010-05-01 19:23:43
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2010-05-01 16:16, MarcinF wrote:

> [...]
    > okresla umowa z klientem), zwalszcza ze klient moze nie miec dostepu
    > do informacji ze bankomat byl starego typu

    I Twoje wątpliwości są słuszne. Tylko niepoprawni apologeci
    "bankowych zasad bezpieczeństwa klienta" wierzą, że bank *nie
    wykorzysta* wszystkich możliwości ściągnięcia kasy z najsłabszego
    uczestnika fraudowej transakcji kartowej...

    witrak()

    PS. Oczywiście zdarzają się takie przypadki (mnie Citi zadzwoniło -
    dla pewności, że nie jestem w Grecji - że spróbowano zdjąć mi 3k a
    potem 1 k euro), ale trudne uwierzyć, że w ciągu najbliższych
    kilku(nastu) lat banki (u nas) staną się mniej pazerne i uczciwsze.