  • 11. Data: 2007-11-27 19:36:03
    Temat: Re: citi KK dodatkowa dla siebie?
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Mithos <f...@a...pl> wrote:

    > To nie lepiej miec jakas dodatkowa karte w innym banku ? :)

    To swoja droga, ale nie kazdy ma taka zdolnosc aby np. 'na zakup
    samochodu' miec limit w kilku bankach :)

    a.

  • 12. Data: 2007-11-27 19:45:57
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Wemif napisał(a):
    > To swoja droga, ale nie kazdy ma taka zdolnosc aby np. 'na zakup
    > samochodu' miec limit w kilku bankach :)

    Przeciez KK z limitem 2-3k PLN wydaja teraz kazdemu. Pewnie zeby miec
    kilkanascie(dziesiat) tys to jakas tam zdolnosc trzeba miec, ale i to
    nie zawsze.

    --
    Mithos

  • 13. Data: 2007-11-27 20:25:52
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 27 Lis, 19:21, Andrzej Kubiak <b...@s...org> wrote:

    > A co miałoby to dać? Pytam zupełnie poważnie.

    1. W przypadku kradziezy, zgubienia nie ma zbednych "nerwow" i sa
    mozliwe mniejsze straty (a brak karty mozna spostrzec nawet po 2-3
    dniach, jesli akurat sie nie korzysta.)
    2.Bylaby bezpieczniejsza rowniez do transakcji internetowych - do
    kupowania na nieduze kwoty i podobnie mozliwa jedynie do oszustwa na
    nieduze kwoty.
    3. Transakcje z niej szlyby na poczet glownego limitu karty, co jest
    istotne w przypadku glownej karty/limitu i wazne do przyszlego
    zwolnienia z oplat.
    4. Karte glowna wyciagaloby sie (moze nawet i tak caly czas noszac ja
    przy sobie) jedynie do powazniejszych zakupow.

    Mozecie patrzec krytycznie na powyzsze, ale gdy niedlugo WSZYSTKIE
    BANKI W POLSCE OBOWIAZKOWO przejda na karty chipowe i wszystkie
    transakcje beda zatwierdzane pinem, wiekszy komfort psychiczny da
    korzystanie w wiekszosci miejsc zakupow z karty dajacej ewentualnemu
    zlodziejowi mniejsze mozliwosci, niz wtykanie w kazdym markecie swojej
    glownej karty dajacej dostep do calego limitu.

  • 14. Data: 2007-11-27 20:31:39
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 27 Lis, 20:36, w...@a...pl (Wemif) wrote:

    > To swoja droga, ale nie kazdy ma taka zdolnosc aby np. 'na zakup
    > samochodu' miec limit w kilku bankach :)

    :))
    Jutro bede wiedzial na 100% czy Citi i Polbank zamieszczaja w Bik info
    o kartach, gdyz zamowilem 5-a KK (tj 4-a, bo jedna powinna miec status
    "w zamknieciu". ;)

  • 15. Data: 2007-11-27 20:41:04
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Mithos <f...@a...pl> wrote:

    > Przeciez KK z limitem 2-3k PLN wydaja teraz kazdemu. Pewnie zeby miec
    > kilkanascie(dziesiat) tys to jakas tam zdolnosc trzeba miec, ale i to

    Mowa byla o wiekszym zakupie niz kilka tysiecy ('samochod').

    a.

  • 16. Data: 2007-11-27 21:25:48
    Od: Andrzej Kubiak <b...@s...org>

    Dnia Tue, 27 Nov 2007 12:25:52 -0800 (PST), krzysztofsf napisał(a):

    > 1. W przypadku kradziezy, zgubienia nie ma zbednych "nerwow" i sa
    > mozliwe mniejsze straty (a brak karty mozna spostrzec nawet po 2-3
    > dniach, jesli akurat sie nie korzysta.)

    Hmm... No cóż, do mnie to nie trafia, bo brak karty odkryłbym w ciągu
    najwyżej kilkunastu godzin, ale rozumiem.

    > 2.Bylaby bezpieczniejsza rowniez do transakcji internetowych - do
    > kupowania na nieduze kwoty i podobnie mozliwa jedynie do oszustwa na
    > nieduze kwoty.

    Akurat w przypadku Citi, bo o nim tu mowa, nie ma problemów przy
    reklamacjach MOTOIO.

    > 4. Karte glowna wyciagaloby sie (moze nawet i tak caly czas noszac ja
    > przy sobie) jedynie do powazniejszych zakupow.

    Jak w pkt. 1.

    > Mozecie patrzec krytycznie na powyzsze, ale gdy niedlugo WSZYSTKIE
    > BANKI W POLSCE OBOWIAZKOWO przejda na karty chipowe i wszystkie
    > transakcje beda zatwierdzane pinem

    A to jakoś równoznaczne jest, chipówka z definicji nie może być
    potwierdzana podpisem?

> [...]
    > zlodziejowi mniejsze mozliwosci, niz wtykanie w kazdym markecie swojej
    > glownej karty dajacej dostep do calego limitu.

    Mam 72 godziny na bezbolesne zgłoszenie reklamacji.

    AK

  • 17. Data: 2007-11-27 21:56:16
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 27 Lis, 22:25, Andrzej Kubiak <b...@s...org> wrote:

    > A to jakoś równoznaczne jest, chipówka z definicji nie może być
    > potwierdzana podpisem?

    Jesli z chipa a nie z paska, to tylko pin. Karty z paskiem
    magnetycznym beda wychodzic z obiegu, podobnie terminale.

    > Mam 72 godziny na bezbolesne zgłoszenie reklamacji.

    Przy transakcjach zatwierdzonych pinem rowniez?

  • 18. Data: 2007-11-27 22:09:44
    Od: Andrzej Kubiak <b...@s...org>

    Dnia Tue, 27 Nov 2007 13:56:16 -0800 (PST), krzysztofsf napisał(a):

    > Przy transakcjach zatwierdzonych pinem rowniez?

    To ta karta ma jakiś PIN? :)

    AK

  • 19. Data: 2007-11-27 22:24:03
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...pl>

    Andrzej Kubiak <b...@s...org> napisał(a):

    > To ta karta ma jakiś PIN? :)

    google cos wolno odswieza....

    A co masz podac pierwszy raz logujac sie do bankowosci internetowej (co uwazam za
    wielka bzdure zreszta) ?

    A w chipowej bez pinu sie nie da...
    Obecnie karty chipowe maja i chip i pasek, ale najpierw wszystkie beda musialy miec
    chip, a potem zlikwiduja paski i terminale do ich odczytu.

    http://www.kartyonline.pl/niusy.php?id=3565

    Organizacja Visa Europe odgrywa pionierską rolę w upowszechnianiu inteligentnych
    kart opartych o ujednolicony międzynarodowy standard EMV; w mikroprocesor jest już
    wyposażona ponad połowa kart Visa wydanych w krajach regionu Visa Europe. Europa
    zdecydowanie wiedzie prym na świecie w przechodzeniu na karty EMV &#8211; zgodnie z
    wymogami Jednolitego Obszaru Płatności w Euro (SEPA), którego inauguracja ma
    nastąpić 1 stycznia 2008 r

  • 20. Data: 2007-11-27 22:31:19
    Od: Andrzej Kubiak <b...@s...org>

    Dnia Tue, 27 Nov 2007 22:24:03 +0000 (UTC), Krzysztofsf napisał(a):

    > A w chipowej bez pinu sie nie da...

    Może ktoś potwierdzić? AFAIR Krzysztof Hałasa twierdził, że jak najbardziej
    się da.

    AK