  • 31. Data: 2007-11-29 13:56:52
    Temat: Re: citi KK dodatkowa dla siebie?
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 29 Lis, 14:21, "Seba" <b...@g...pl> wrote:

    > rownie logicznym wydaje sie powrot do paska jesli z chipa nie da rady
    > sciagnac danych

    To w tym momencie wystarczyloby kopiowac paski magnetyczne na karty z
    niesprawnym chipem, zeby posluzyc sie podrobiona karta do zakupow.

  • 32. Data: 2007-11-29 14:32:18
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "krzysztofsf"

> [...]

    > To w tym momencie wystarczyloby kopiowac paski magnetyczne na karty
    > niesprawnym chipem, zeby posluzyc sie podrobiona karta do zakupow.

    rozpoznaje on (po pasku) ze karta ma chipa, i kieruje do innego
    sposobu czytania, poniewaz pasek jest przejsciowy i mniej istotny

    zapisywanie na chipie przekierowania na pasek nie ma sensu, bo skoro
    chip jest zepsuty to na pasek nie przekieruje :-)
    a skoro pasek wskazuje na chipa to operacja nie przejdzie

    zepsuty chip to jak karta bez chipa, wiec mozna przetesatowac czytnik
    tak
    - czytamy pasek karty z chipem - kieruje nas na chipa
    - czytamy karte bez chipa w czytniku chipow
    - patrzymy czy przekieruje nas do paska i jesli tak
    - czytamy pasek karty chipowej
    i teraz pytanie - czytnik zaakcepuje pasek czy sie zapetli
    i znow odesle do chipa? Sprawdze to w zaprzyjaznionym sklepie
    ale obstawiam na 99% ze oprogramowanie bylo tworzone z mysla
    o zapewnieniu bezpieczenstwa i bez chipa pasek nie zadziala
    *** blad ***

  • 33. Data: 2007-11-29 20:03:40
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 29 Lis, 15:32, "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> wrote:

    > ale obstawiam na 99% ze oprogramowanie bylo tworzone z mysla
    > o zapewnieniu bezpieczenstwa i bez chipa pasek nie zadziala

    Inaczej wystarczyloby w ukradzinej karcie zniszczyc chip i moglaby
    sluzyc do "bezpiecznych" zakupow z podpisem - a nie taka jest idea
    tego ustrojstwa.
    Zeby chociaz wprowadzili dwa piny - jeden do zakupow, inny do
    bankomatu :(