  • 1. Data: 2023-05-24 18:46:34
    Temat: citek musi być inny.
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Posiedzieliśmy wczoraj trochę z żoną w citku w celu założenia konta wspólnego.
    U nich to jest męka - tzn. w ogóle zakładanie konta, a co dopiero wspólnego - to jest
    męka podwójna.
    Nawet jeśli już jesteś klientem, jest tak samo długo.
    No ale miało być o ciekawostkach - więc oprócz babci, która potem była z nami również
    w milku piętro wyżej (ciekawe, może ma więcej kont ode mnie?) oraz innych kosmitów,
    którzy w citku bywają, a i często wynoszą pełne plecaki gotówki - na koniec było
    najciekawsze - otóż i do konta indywidualnego i do wspólnego jest jedna debetówka.
    Niestety nie jest "inteligentna" - no, bankomat citka pozwoli wybrać, z którego konta
    wypłacić - ale muszę to jeszcze przetestować, na razie to ekstrapolacja z tego, że
    pozwalał wybrać wypłatę między dotychczasowymi indywidualnymi kontami PLN, EUR i USD
    (ale co z tego, że pozwala, skoro bankomat citka to taka rzadkość jak jednorożec) -
    trzeba ją "przepinać" ręcznie, analogicznie jak do tej pory można było "przepinać"
    między kontami PLN, EUR i USD (oprócz oczywiście funkcjonalności "citi global
    wallet", która zabawę jeszcze zaciemnia).

    Spotkał się ktoś z taką ciekawostką w jakimkolwiek innym banku?
    Póki co ind.+wspólne mieliśmy w śp. db, santanderze, milku, francuzie bnpp i inteligo
    - i wszędzie były osobne debetówki.

    Jak widać citek musi być inny - jak np. z tym, że blika można używać tylko wtedy gdy
    masz potwierdzanie w ST przez apkę...

    Hmm, kiedyś były takie kredytówki eurobanku, nazywały się chyba gold select, i tam
    przy płaceniu na terminalu był wybór - czy chcesz zapłacić z "normalnego" kredytu na
    karcie czy od razu "rozłożyć sobie na raty".
    Ciekawe czy dałoby się tak zaprogramować chip - i czy oprogramowanie terminali dałoby
    radę to obsłużyć - żeby wyświetlała się lista kont do obciążania?

  • 2. Data: 2023-05-24 18:48:31
    Temat: Re: citek musi być inny.
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    > Ciekawe czy dałoby się tak zaprogramować chip - i czy oprogramowanie terminali
    dałoby radę to obsłużyć - żeby wyświetlała się lista kont do obciążania?

    Przypomniała mi się taka karta getoutu - tylko było to spaprane, bo OIDP taki wybór
    działał tylko z chipa - a wybór był ciekawy, bo karta robiła za debetówkę i
    kredytówkę w jednym - ale np. pikacz zawsze obciążał debetówkę (pasek nie pamiętam,
    możliwe, że też debetówkę - co pewnie było o wiele sensowniejsze).

  • 3. Data: 2023-05-25 15:29:41
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Zapomniałem jeszcze dopisać, że prawdopodobnym - i zapewne niezamierzonym - skutkiem
    założenia konta wspólnego było wyłączenie automatycznej spłaty kredytówki z konta
    indywidualnego.
    citek szybciutko odpisał na reklamację - że przecież mam ustawioną spłatę z konta
    wspólnego.
    No mam, bo wczoraj ustawiłem - i całe szczęście, że miałem zamiar tak właśnie
    zmienić, bo bym się pewnie zdziwił, jakby mi się karta nie spłaciła.
    Czy to ja nie potrafię się wysłowić i jestem głupkiem, czy też oni uważają mnie za
    głupka?

    milek też kosmituje.
    Czekam na kartę do uwspólnionego przedwczoraj konta żony - typ "konto 360", już w
    ofercie niedostępne.
    Domyślnie (nie pytał) pan z oddziału zamówił mi visę - w ST wyświetla się taki
    obrazek,
    jak ma na karcie żona (choć ja chyba wcześniej też miałem "konto 360", a debetówka
    była jeszcze niebieska w krzywą krateczkę).
    Ciekawe, jaki jeszcze mają tego zapas, bo do "millenium 360" już wydają inne
    debetówki.

    Co więcej, w ST można sobie zamówić jeszcze (albo zamiast, nie wiem, czy da się mieć
    dwie debetówki na raz do jednego konta - choć w mBąku da się 3, a nawet chyba 7,
    a w getoucie to chyba nawet 11 - no a za to w citku jedną do 2 - czy też 5 - kont)
    MC do "konta 360" - ale do "millenium 360" tylko MC,
    aż muszę sprawdzić, co mi przysłali po otwarciu (nie dało się "bez karty" otworzyć).

    Śmieszne (przez łzy) jest to, że zamawiając debetówkę w ST milka, masz do wyboru
    kilka progów "dzienny limit wypłaty z bankomatów" między 50zł a 10k,
    ale "dzienny limit transakcji bezgotówkowych" - tylko 100zł...
    Na tej mojej nieaktywnej nie mogę sprawdzić limitów...

  • 4. Data: 2023-05-25 22:30:48
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Do "konta 360" w milku można 2 debetówki, zamówiłem drugą.
    Ale żona już nie może.
    Z kolei w jej ST - jest "pierwszym posiadaczem" - widać moje karty i nawet chyba
    można je aktywować(?!) - a w moim ST nie widać jej karty.
    Hmm, miałem być współwłaścicielem, a nie pełnomocnikiem.

    Widać ten "pierwszy posiadacz" to coś więcej nie tylko w citku.
    Pan w milku tłumaczył, że to o kliki chodzi - ale widać nie tylko.
    Z kolei w citku póki co różnicy między "pierwszym" a "drugim" współposiadaczem nie
    zauważyłem żadnej.

    Do "millennium 360" visę można zamówić tylko w oddziale...
    Choć do zakładanego konta dali visę - no ale zakładałem w oddziale.

    Co do limitów - jak dasz 10k na bankomaty to bezgotówkowo masz 50k - jak kawa i
    wuzetka.